Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å svare på Spond om barnet kommer eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger å vite det med tanke på trenere og andre forberedelser. Hvorfor klarer ikke folk å trykke ja eller nei på en enkel aktivitet??

Jeg blir så oppgitt. 

Anonymkode: 8a823...284

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man trenger å svare på noe man betaler for å delta på. Om mitt barn IKKE blir med, så sier jeg fra. 

Helt tullete med den appen. Hos oss bruker vi i tillegg den gamle messengergruppa, så det blir dobbelt opp og instihelvetes mye mas.

Skrevet

Hvis det er trening hver mandag bør det ikke være nødvendig å gi beskjed om at de som er påmeldt kommer. Det kan ikke være nødvendig med påmelding til hver trening.

Anonymkode: ea029...a8c

Skrevet

Lett å glemme.

Men vi sier bare ifra om vi ikke kommer da, og det er greit. Å si ifra når man kommer er tullete synes jeg, man må jo regne med at alle som ikke melder avbud kommer...

Anonymkode: 7f80a...ba7

Skrevet

Nå er min gutt tenåringer og har 3-5 treninger i uken. Flere melder seg på men melder av like før trening. Dette gjør at det er vanskelig for trenerne å planlegge trening. Kommer det 15 stk eller kommer det 30 stk? Dette gjør at planlegging er vanskelig. Men da er det  guttene selv som styrer spond 

Anonymkode: d7e25...41d

Skrevet
LME1001 skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man trenger å svare på noe man betaler for å delta på. Om mitt barn IKKE blir med, så sier jeg fra. 

Helt tullete med den appen. Hos oss bruker vi i tillegg den gamle messengergruppa, så det blir dobbelt opp og instihelvetes mye mas.

Fordi det er sykt uforutsigbart for oss foreldre som organiserer dette frivillig. Kommer det 10 eller 24 barn i dag? Holder det med to trenere eller må de være tre? Meld på ja eller nei, hvor vanskelig kan det være? 
Jeg har tre barn, fulltidsjobb, og organiserer et lag med 24 fotballgutter. Jeg klarer å trykke ja eller nei. Hvor vanskelig er det liksom?

Hi

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nå er min gutt tenåringer og har 3-5 treninger i uken. Flere melder seg på men melder av like før trening. Dette gjør at det er vanskelig for trenerne å planlegge trening. Kommer det 15 stk eller kommer det 30 stk? Dette gjør at planlegging er vanskelig. Men da er det  guttene selv som styrer spond 

Anonymkode: d7e25...41d

Det må da gå an å ha så mye respekt for dem man trener med at man møter på trening med mindre man er syk eller det skjer noe veldig spesielt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Lett å glemme.

Men vi sier bare ifra om vi ikke kommer da, og det er greit. Å si ifra når man kommer er tullete synes jeg, man må jo regne med at alle som ikke melder avbud kommer...

Anonymkode: 7f80a...ba7

Men de gjør ikke nødvendigvis det skjønner du. Ikke engang på kamper gidder foreldre å svare om ungen kommer. Jeg aner ikke om vi klarer å stille lag. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er sykt uforutsigbart for oss foreldre som organiserer dette frivillig. Kommer det 10 eller 24 barn i dag? Holder det med to trenere eller må de være tre? Meld på ja eller nei, hvor vanskelig kan det være? 
Jeg har tre barn, fulltidsjobb, og organiserer et lag med 24 fotballgutter. Jeg klarer å trykke ja eller nei. Hvor vanskelig er det liksom?

Hi

Hvis guttene er påmeldt til fotball er det vel en selvfølge at de møter opp?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis guttene er påmeldt til fotball er det vel en selvfølge at de møter opp?

Det burde vært en selvfølge, men for mange er det ikke det. 

Anonymkode: 411ee...5b9

Skrevet

Men de gjør ikke nødvendigvis det skjønner du. Ikke engang på kamper gidder foreldre å svare om ungen kommer. Jeg aner ikke om vi klarer å stille lag. 

Hi

Gjør det enkelt. De som ikke møter på trening, uten god grunn, får ikke spille kamper. Hvis de som skal spille kamp ikke møter opp må laget spille med færre spillere og skulderen får bare være reserver de neste ukene. Hvis de egentlig ikke er interessert i å spille er det like greit at de slutter.

Sansynlig vis blir de fleste flinkere til å møte opp etter å ha fått med seg at Per ikke fikk være med på Norway Cup fordi han ikke møtte på alle treninger og Ole måtte sitte tre kamper på benken etter å ha droppet en kamp uten god grunn.

Skrevet

Skjønner deg godt, HI. Jeg er i mitt ellevte år som trener på samme lag, og har brukt tid på å oppdra først foreldrene, og deretter spillerne på hvorfor det er viktig å svare. Jeg bruker mye fritid på å lage et godt tilbud til disse ungdommene (tidligere barna), og trenger å vite hvem som kommer og ikke. Øvelser planlegges ut fra om det er partall eller ikke, jeg setter opp lag på forhånd og legger ut opplegget for dem noen timer før treninga starter. Hvis jeg ikke vet hvem som kommer, er det vanskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det burde vært en selvfølge, men for mange er det ikke det. 

Anonymkode: 411ee...5b9

Begynner å stille krav. Gi dem litt ansvar og la dem ta konsekvensene av skulk. Dere mister sikkert noen, men det er det verdt for de andre.

Annonse

Skrevet

Gjør det enkelt. De som ikke møter på trening, uten god grunn, får ikke spille kamper. Hvis de som skal spille kamp ikke møter opp må laget spille med færre spillere og skulderen får bare være reserver de neste ukene. Hvis de egentlig ikke er interessert i å spille er det like greit at de slutter.

Sansynlig vis blir de fleste flinkere til å møte opp etter å ha fått med seg at Per ikke fikk være med på Norway Cup fordi han ikke møtte på alle treninger og Ole måtte sitte tre kamper på benken etter å ha droppet en kamp uten god grunn.

Det kan være en brukbar idé hvis de er nokså store og alle "satser". For de yngste er det jo å straffe barn fordi foreldrene ikke følger opp, det er ikke greit synes jeg. For ungdom på et slags breddelag vil den slags regime føre til at de slutter. Hvis mange slutter, mister jo alle laget sitt. 

Skrevet
Iiiiik skrev (Akkurat nå):

Det kan være en brukbar idé hvis de er nokså store og alle "satser". For de yngste er det jo å straffe barn fordi foreldrene ikke følger opp, det er ikke greit synes jeg. For ungdom på et slags breddelag vil den slags regime føre til at de slutter. Hvis mange slutter, mister jo alle laget sitt. 

Det dere gjør nå er å straffe alle sammen med et evig mas om å svare. Samtidig forteller dere at dere ikke forventer oppmøte.

Skrevet

Det dere gjør nå er å straffe alle sammen med et evig mas om å svare. Samtidig forteller dere at dere ikke forventer oppmøte.

Det kan hende. Jeg har spurt foreldrene først, og deretter spillerne, om de foretrekker at treningene er satt opp med at alle er påmeldt hvis ikke annen beskjed er gitt, eller om de vil svare hver gang. De som svarte på dette (da de var yngre - på foreldremøte, i senere år på spillermøtet) ønsket å svare hver gang. Kan jo hende at de som ikke sa noe eksplisitt tenkte som deg. Har allikevel hatt et stort lag i mange år, med spillere som er nokså flinke til å delta på trening. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi trenger å vite det med tanke på trenere og andre forberedelser. Hvorfor klarer ikke folk å trykke ja eller nei på en enkel aktivitet??

Jeg blir så oppgitt. 

Jeg blir også oppgitt..over trenere som sender million påminnelser i Spond fordi de er irritert, litt som deg, tror jeg. Grunnen til at jeg ikke svarer i Spond er at jeg, som deg, har fulltidsjobb, med jobbreiser som må planlegges/flyttes/avbestilles innimellom, to barn med to idretter hver, og en eks som innimellom dukker opp for samvær med barna sine, som da prioriteres, men kan ta flere dager å avklare når, hvor, hvor lenge osv. 

Anonymkode: e3adf...d04

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg blir også oppgitt..over trenere som sender million påminnelser i Spond fordi de er irritert, litt som deg, tror jeg. Grunnen til at jeg ikke svarer i Spond er at jeg, som deg, har fulltidsjobb, med jobbreiser som må planlegges/flyttes/avbestilles innimellom, to barn med to idretter hver, og en eks som innimellom dukker opp for samvær med barna sine, som da prioriteres, men kan ta flere dager å avklare når, hvor, hvor lenge osv. 

Ingen av unnskyldningene dine hjelper trenerne som ikke aner hvem som kommer på trening. Har man forpliktet seg til å spille på et lag så skal det jammen mye til å skippe en trening. 

Her har ungene tilgang til sin egen Spond og sørger selv for å melde fra om de kommer eller ikke. 

At folk lever i kaos kan de ikke forvente forståelse for når det er snakk om at andre er avhengig av å vite hvor mange som stiller på trening. 

Anonymkode: a352d...9df

Skrevet

Hva hjelper det om vi svarer? Du sier at det er lettere for deg å planlegge om det trengs to eller tre trenere. Ja, klart, jeg ser den, men om jeg svarer en søndag at han kommer på torsdag, så kan det jo like gjerne være at svaret mitt endrer seg innen den dato. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ingen av unnskyldningene dine hjelper trenerne som ikke aner hvem som kommer på trening. Har man forpliktet seg til å spille på et lag så skal det jammen mye til å skippe en trening. 

Her har ungene tilgang til sin egen Spond og sørger selv for å melde fra om de kommer eller ikke. 

At folk lever i kaos kan de ikke forvente forståelse for når det er snakk om at andre er avhengig av å vite hvor mange som stiller på trening. 

Anonymkode: a352d...9df

Wow, for en inkluderende holdning 🙄 i barneidretten…som foreldre betaler for .. det er langt mellom barneidretten og landslaget. Jeg forventer ikke at trenerne skal ta hensyn til mine «unnskyldninger» - jeg pleier å si ifra i god tid, men det er ikke alltid det går.  Og som du sikkert la merke til, så skrev jeg at mine to barn driver med to idrett hver, så noe må ha fungert?… «at folk lever i kaos» er bare en motbydelig kommentar til en som oppdrar to barn alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir så oppgitt. 

Hvis du blir oppgitt over andre mennesker, har null forståelse for mangfold og variasjon i hverdagen til barnefamilier,  bør du involvere deg i noe annet enn barneidretten. Dyrepass er mer forutsigbar, for eksempel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du blir oppgitt over andre mennesker, har null forståelse for mangfold og variasjon i hverdagen til barnefamilier,  bør du involvere deg i noe annet enn barneidretten. Dyrepass er mer forutsigbar, for eksempel. 

Så klart. Det er meg det er «noe galt» med… 🙄

Hi

Skrevet
LME1001 skrev (21 minutter siden):

Hva hjelper det om vi svarer? Du sier at det er lettere for deg å planlegge om det trengs to eller tre trenere. Ja, klart, jeg ser den, men om jeg svarer en søndag at han kommer på torsdag, så kan det jo like gjerne være at svaret mitt endrer seg innen den dato. 

Og det er greit. Problemet er de 50% som aldri svarer, og som noen ganger dukker opp, andre ganger ikke. 
I dag hadde jeg 20 av 24 påmeldt, 12 dukket opp. Sist hadde jeg 13 av 24 påmeldte, 21 dukket opp. 
Det verste er kamper der jeg ikke aner om vi har nok til å stille lag, eller om 14 gutter dukker opp og får to spilleminutter hver. 

Hi

Skrevet

Jeg er ofte sen med å svare. Men det er fordi jeg ikke alltid vet om logistikken går opp. Feks er det oppmøte til en kamp klokken 17.00 og jeg jobber til 17.00 så er det ikke lett å få det til. Er det trening 19.00 og jeg jobber til 18.30, så er det ikke sikkert jeg rekker det. Da må jeg vente litt og se. 

Anonymkode: 5473a...082

Skrevet

Gjør som meg: Slutt å være trener. Det er ikke verdt bryderiet, og en del folk fortjener rett og slett ikke å ha et tilbud til barna sine med mindre de bidrar selv.

Anonymkode: 766bb...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...