Gå til innhold

Ny overmadrass er for stor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny overmadrass som jeg har ventet på i over 5 uker. Sengen min er 180x200. Overmadrassen jeg bestilte var også 180x200. 
Nå viser det seg at den er for stor. Når jeg legger den på senga så er det 2-3 cm for bredt på begge sider og høyden er for liten, der hvor hodet er, er det litt mellomrom.

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd.😏 Skal jeg gi den et par dager og se det an? Vil den krympe litt? Eller hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 43e86...b9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har kjøpt ny overmadrass som jeg har ventet på i over 5 uker. Sengen min er 180x200. Overmadrassen jeg bestilte var også 180x200. 
Nå viser det seg at den er for stor. Når jeg legger den på senga så er det 2-3 cm for bredt på begge sider og høyden er for liten, der hvor hodet er, er det litt mellomrom.

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd.😏 Skal jeg gi den et par dager og se det an? Vil den krympe litt? Eller hva bør jeg gjøre?

Du bør bruke angreretten din her. Den er for kort og over seks cm for bred, og i tillegg har du ventet i..5 uker. Hev det kjøpet, og nei jeg tviler på at den vil "krype" selv om den bør ligges litt på avhengig av materiale, men den kommer ikke til å bli lengre, så du har uansett fått feilvare ( med mindre det er senga di som er det da..)

Skrevet

Har du lagt den riktig vei?

Anonymkode: 41445...61b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du lagt den riktig vei?

Ehhh…ja🤨

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Du bør bruke angreretten din her. Den er for kort og over seks cm for bred, og i tillegg har du ventet i..5 uker. Hev det kjøpet, og nei jeg tviler på at den vil "krype" selv om den bør ligges litt på avhengig av materiale, men den kommer ikke til å bli lengre, så du har uansett fått feilvare ( med mindre det er senga di som er det da..)

Takk for innspill :) Jeg skal vente litt og se an, kanskje? At jeg ventet over 5 uker, det fikk jeg beskjed om når jeg bestilte, så det kan jeg ikke si noe på.

Hi

Skrevet

Du må jo ha lagt den på feil vei om den er for bred og kort? 🤷🏻‍♀️ 

Er dette en trolletråd eller?

Anonymkode: bfd4f...b55

Skrevet

Vår overmadrass i memory foam var også sånn. Sto på den at det kunne ta opp mot en uke før den hadde riktig form. Er madrassen flere lag, kan jo ett av laga ha forskjøvet seg. 

Anonymkode: c2fd5...a38

Skrevet

Du har jo åpenbart lgt den feil vei om den er for bred og for kort😂

Anonymkode: ce785...64f

Skrevet

Ring forhandler. Beskriv feilen. Spør om dette er en overmadrass som trenger litt tid for å få riktig form, eller om det er et produkt med feil. Hvis forhandler mener at det skal gå seg til, så gjør avtale om at du ønsker å heve kjøpet i løpet av en uke eller to. 

Vi har hatt samme opplevelse med memory foam, at madrassen så ut til å være for bred og for kort (men ikke så bred og kort at det skulle tilsi at vi hadde lagt madrassen feil vei). Det gikk seg til av seg selv. 

Anonymkode: a15f7...fcb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du må jo ha lagt den på feil vei om den er for bred og kort? 🤷🏻‍♀️ 

Er dette en trolletråd eller?

Anonymkode: bfd4f...b55

Nei, den er ikke lagt feil vei.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ring forhandler. Beskriv feilen. Spør om dette er en overmadrass som trenger litt tid for å få riktig form, eller om det er et produkt med feil. Hvis forhandler mener at det skal gå seg til, så gjør avtale om at du ønsker å heve kjøpet i løpet av en uke eller to. 

Vi har hatt samme opplevelse med memory foam, at madrassen så ut til å være for bred og for kort (men ikke så bred og kort at det skulle tilsi at vi hadde lagt madrassen feil vei). Det gikk seg til av seg selv. 

Anonymkode: a15f7...fcb

Har ringt butikken og fått beskjed om å ta bilder og sende til service torget og beskrive feilen der. Fikk beskjed at den ikke vil gå seg til hvis den er for stor. Føler som om overmadrass trekket er for stort, noe som resulterer i at overmadrassen føles veldig pølsete, den er ikke fin og stram, masse tom rom liksom over alt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har ringt butikken og fått beskjed om å ta bilder og sende til service torget og beskrive feilen der. Fikk beskjed at den ikke vil gå seg til hvis den er for stor. Føler som om overmadrass trekket er for stort, noe som resulterer i at overmadrassen føles veldig pølsete, den er ikke fin og stram, masse tom rom liksom over alt.

Høres ut som retur. 

Anonymkode: d4557...9e6

Skrevet

Da har jeg sendt mail med bilder og har klaget, så får vi se hva utfallet blir.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da har jeg sendt mail med bilder og har klaget, så får vi se hva utfallet blir.

Hi

Igjen, har du prøvd å snu den?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lagt den feil, den er 180x200, leste du ikke? Umulig at den er lagt feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Igjen;

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Nei, den er ikke lagt feil vei.

Hi

Hva med å lese det som hi skriver? 

Anonymkode: d08d8...b4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke lagt den feil, den er 180x200, leste du ikke? Umulig at den er lagt feil. 

Er jo ikke umulig å legge den feil vei😒

Anonymkode: 0b0c8...780

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Er jo ikke umulig å legge den feil vei😒

Orker virkelig ikke å forklare mer, den er IKKE lagt feil vei.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis sengen din er 180 bred og 200 lang og madrassen du legger oppå er for kort, men stikker ut på begge sider, så har du nok det. Mål overmadrassen og skriv målene her så kan du overbevise meg. 😅

Skrevet

Men før du setter himmel og jord i bevegelse så kan du jo forsøke å legge den andre veien🤦‍♀️

Mistenker trolletråd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men før du setter himmel og jord i bevegelse så kan du jo forsøke å legge den andre veien🤦‍♀️

Mistenker trolletråd

Nå begynner jeg å bli irritert altså! Den er 2 cm for bred på sidene, ikke 20 cm 🫣 Altså om jeg legger den andre veien så blir den enda enda enda bredere, det ser jo teit ut.🫤 Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal si at dere misforstår til de grader.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mistenker trolletråd

Helt utrolig hvor uvitende dere er! Er det mulig?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...