Gå til innhold

Å bare ta med ting til seg selv fra ferie.

Anbefalte innlegg

Det verste jeg vet er å bli spurt om å se om jeg finner diverse ting til andre i ferien.. her har jeg allerede blitt spurt av mor/far/søster og mors gode venninne. Jeg synes allerede det er stress og jeg har ikke reist enda engang. Og med at man kan ta med viss vekt i bagasjene. Sist år reiste jeg til svergie med kjæresten, da tok jeg med meg noen godbit derfra til mor/far og mine 2 tantebarn. Men i år velger jeg å droppe å kjøpe noe til tantebarna og mine foreldre får bare noe lite da vi ikke har bilen med oss til syden ferien. 

Men da får jeg forespørsler om ost og kjøttvarer.. jeg gidder rett og slett ikke å ta meg bry i MIN ferie med å stresse over slike varer til andre. Og hvor i all verden skulle jeg ha lagt kjølevarer? Jeg skal bo i hotell med mat inkludert osv, «du kan jo ta liten tur gjennom butikken dagen før eller før du reiser?» er det mulig tenker jeg.. nesten så jeg ber dem reise dit selv å skaffe varene sine. Verste jeg vet er når folk «forlanger» ting. Så jeg misunner kjæresten veldig. For der sier de ikke en pip til han engang en at han skal kose seg! Jeg synes det er mye koseligere og hyggeligere om jeg tar med noe av egen vilje en at det er forventet. Tror pga kulturen våres så forventer de «noe».

Anonymkode: edb77...452

Fortsetter under...

Sier og nei, men skal jeg til en storby og min datter eller annet familiemedlem , spør om jeg kan se etter noe sminke som ikke fås i norge, så sier jeg at jeg skal se hva jeg får til. Finner jeg varen, og det er lite , er det ok! 
Men kjøtt/ost/drikke osv som veier litt, er det blankt nei

Anonymkode: cef29...ee6

Nå kan det være at det er fordi vi bor på Vestlandet og dermed aldri drar til Sverige for å handle, men jeg forstår ikke helt dette med å ta med kjøtt? Kjøtt skal jo oppbevares kaldt og det er jo ikke mulig å ha kontroll på temperaturen om det pakkes i kofferten? Nå kommer det jo litt an på hvor dere skal, men rå matvarer er det også restriksjoner på innførsel av. 

Det har hendt at jeg har fått spørsmål fra familie om å se etter sminke de ikke får tak i her hjemme, men det er stort sett fornøyd om jeg ser etter i Taxfree og om jeg er innom et parfymeri/går innom om jeg går forbi et. De forventer ikke at jeg skal gå ens ærend for å lete etter noe. 

Om du ikke ønsker å ta med så sier du nei. Siden det er familie (for det meste) hadde jeg nok forklart årsaken, men du trenger egentlig ikke det. For meg virker det som om det er en helt bråte med årsaker som kan slå inn. F.eks. at du ikke kan ta ansvar for kvaliteten på kjøttet, at du ikke skal handle i slike butikker, at dere ikke skal være så lenge borte at dere skal på shopping, at dere trenger kvoten selv, at du ikke ønsker å bruke tid å fortolle eller sette deg inn i lovligheten, at du ikke har plass i kofferten osv

Anonymkode: 3f9e4...5ef

Annonse

Hadde noen spurt meg om å ta med kjøtt og ost fra ferie i utlandet hadde jeg tenkt de kødda og ledd litt og svart med en tøysete kommentar om at jeg gledet meg til maten og var enig i at det er synd de ikke selger tilsvarende i Norge 

Ingen ber deg vel ta med mat hjem?

Det er ikke lov heller....

Ting du ikke kan ha med i innsjekket bagasje (klippet fra Norwegian)

-Forgjengelig eller mat med lukt (dvs. kjøtt eller fisk)

Anonymkode: b8f87...c72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...