Gå til innhold

Venninne som alltid går i forsvar…

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som aldri tar initiativ. Virkelig aldri. Før svarte hun ikke på invitasjoner heller. Da jeg tok det opp og sa at jeg ikke får så lyst til å invitere/foreslå når hun ikke svarer gikk hun i forsvar, mek hun ble litt flinkere til å svare - ihvertfall innenfor samme dag.

Forrige uke ringte hun uten at jeg kunne svare. Før det har jeg ikke hørt fra henne siden mars. Dvs jeg har sendt et par mld og hun har svart, men null eget initiativ. 

Jeg sendte mld i dag og hun har fått kjæreste. Det er jo veldig hyggelig! «Så hyggelig! Gratulerer! Jeg skjønte det var no - har jo ikke hørt fra deg på evigheter» skrev jeg. «Joda - det har du, men du har jo vært opptatt» får jeg tilbake. 

At hun er sånn kan jeg leve med, men det akutte forsvaret gjør at jeg mister helt lysten til å fortsette å prøve å møtes/invitere/gjøre no sammen. Hun har flere ganger sagt at jeg er en av hennes nærmeste venninner. 
Hva tenker dere?

Anonymkode: 7f3fa...1f9

Fortsetter under...

Hvorfor stiller så få spørsmål isteden for å kritisere eller bebreide? Det er så typisk, men du kunne ha spurt hvorfor hun så ofte sa nei til invitasjoner eller aldri tar intiativ. Det er alltid en grunn til at folk opptrer på ulike måter, og noen ganger handler det ikke om oss. Det handler ofte om den personen. Kanskje hun har unnvikende trekk? Slike mennesker tar sjelden initiativ og takker ja. 

Og hvis hun da først tar initiativ og ringer deg, og du så skriver at du ikke har hørt fra henne på evigheter, så kan hun ta det litt verre opp enn andre. Dermed går hun i forsvar. Jeg sier ikke at du gjør feil, men som sagt så kan det være noe med den andre uten at de mener å være uhøflige, sårende og/ eller være uinteresserte. Men det er jo opp til hver enkelt hvor mye man "gidder" å forstå, og om verdien av det er stor nok. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en venninne som aldri tar initiativ. Virkelig aldri. Før svarte hun ikke på invitasjoner heller. Da jeg tok det opp og sa at jeg ikke får så lyst til å invitere/foreslå når hun ikke svarer gikk hun i forsvar, mek hun ble litt flinkere til å svare - ihvertfall innenfor samme dag.

Forrige uke ringte hun uten at jeg kunne svare. Før det har jeg ikke hørt fra henne siden mars. Dvs jeg har sendt et par mld og hun har svart, men null eget initiativ. 

Jeg sendte mld i dag og hun har fått kjæreste. Det er jo veldig hyggelig! «Så hyggelig! Gratulerer! Jeg skjønte det var no - har jo ikke hørt fra deg på evigheter» skrev jeg. «Joda - det har du, men du har jo vært opptatt» får jeg tilbake. 

At hun er sånn kan jeg leve med, men det akutte forsvaret gjør at jeg mister helt lysten til å fortsette å prøve å møtes/invitere/gjøre no sammen. Hun har flere ganger sagt at jeg er en av hennes nærmeste venninner. 
Hva tenker dere?

Anonymkode: 7f3fa...1f9

At det ikke er noe du skal bli sur for

Anonymkode: fb2d1...39d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...