Gå til innhold

Dere som har dyre parfymer i 3000 og 4000-kronersklassen. Er de verdt det?

Anbefalte innlegg

Tenker på merker som Creed, Tom Ford, Amouage, Roja etc. Kjenner du en kvalitetsforskjell på disse versus mer vanlige merker som Gucci, Marc Jacobs osv.? Har duften mer substans om man kan bruke det uttrykket? Er den mer "spennende"? Og holder den mye lenger på huden?

Anonymkode: a6383...4c3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Unnskyld at jeg er direkte, men selvfølgelig er de ikke verdt prisen. Du betaler ca. 95 % for merket. 

Anonymkode: 0c60d...7f0

Ikke enig. Er naturligvis forskjell på dyre parfymer også, men min erfaring er at de ofte varer MYE lenger (antall timer). Og det holder i massevis med 1 spray. De er laget av helt andre råvarer og oljer, derfor er de også dyrere. De kan holde i mange år uten å bli dårlige, men det kan nok en del av de billigere gjøre også. Du finner mye oftere spennende og annerledes dufter blandt de dyrere, men finnes selvfølgelig "kjedelige" dyre parfymer også. Men dette er selvfølgelig en smakssak 🙂

Anonymkode: 3f34a...852

Annonse

Jeg har tatt parfymør/parfymemakker kurs og da fortalte læreren at selv den dyreste parfyme med de dyreste ingrediensene i verden ikke kostet mer en MAX 10 dollar å lage. Du betaler mye for branding og embalasje. Men husk det er ikke bare ingrediensene du betaler for, kvaliteten på formulering og et vel gjort parfyme dna er jo veldig viktig. 

Selv om en dyr parfyme har tilsynelatende dyre ingredienser så brukes det så lite av ingrediensene at prisen for å lage produktet ikke blir så høy likevel. Men dette vet ikke folk flest så de blar opp for lekre flasker fra dyre merker. Populære parfymer blir også etterhvert utblandet for å få enda bedre marginer, og når vi vet at ingrediensene ikke er så dyre uansett så er dette ren grådighet fra produsenten. 

Anonymkode: 7e21a...e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...