Gå til innhold

"Den sorte svane". Må vi virkelig vite alt, og på bekostning av hvem?

Anbefalte innlegg

"Den sorte svane" er en dokumentarserie produsert av dansk tv2, og med NRK som samarbeidspartner. Den handler om juristen Amira Smajic som jobber med å koble kriminelle i underverden med kriminelle i "oververden".  Jeg tror ikke at det som kommer fram når det gjelder saken er spesielt sjokkerende for noen, men det som ihvertfall overrasker meg stort er hvordan de lar Amira gjennomføre rollen som muldvarp med skjulte kameraer og skjult opptak. En ting er at ingen helt skjønner intensjonen hennes. Hun sier at det er for å unngå og bli drept, men samtidig sier hun at hun havner på dødslister nå, og hun prøvde å stoppe dokumentaren før den ble sendt.

Jeg tviler på Amira hele veien, men det er min personlige mening at hun ikke er til å stole på fem minutter engang. Hun er rett og slett farlig( nå er det ikke ren spekulasjon da det jo kommer frem i serien også ). Hun er ikke akkurat alene om å være det. Jeg har sett noen galninger i min tid, men Fasar må være noe av det mest creepy menneske jeg har sett! Han er for det første livsfarlig, men også totalt uberegnelig og med en heavy diagnose. 

Det jeg tenker er at her vil mennesker bli drept som resultat. Det kan jo ikke være særlig tvil om det?  Og så skal journalister sole seg i denne sensasjonen av en dokumentar ( mange blir avslørt her )mens liv vil gå tapt? 

Ok, så kan noen si at dette er spekulasjon fra min side, og jeg går med på det. Men jeg vet også at drap skjer av langt mindre grunner, og jeg tror de utelot å ta med medlemmer fra et par gjenger for sikkerhetens skyld. Men seriøst, dette var drøyt. At Fasar alene går rundt er jo farlig nok..

Har noen her sett den og er enige eller uenige? 

Endret av ReneRene

Fortsetter under...

Okay, da kom det fram fra et dansk forum at Amira er kjæreste med en høyt oppe i en av mc- klubbene ( så derfor bare medlemmer av den ene var med )

Fasar skal være innlagt også, men ingenting av dette er noe jeg vet om stemmer 100% . Tror jeg ombestemmer meg mht til at de viste den... Mulig det var bra, og så ble jo Amira et studium i seg selv... Fascinerende, men hun så aldri troverdig ut. Hun var jä... manipulerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...