Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 Og hvor lagrer dere det. Vi er 4 personer og en hund. 3 l x 7 dager × 4 personer blir 84 l til mennesker og så bør nok hunden ha 10 liter. Da er vi på omtrent 100 l vann som skal lagres. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 36086...5f5
ReneRene Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Kjeller eller garasje? Jeg har kott og sittebenk hvor alt er lagret. Akkurat vann og renslighet er det viktigste. Tenker på alle sykdommer og virus som kan oppstå under noen dager hvor folk ikke har tilgang på vann osv... Det kan bli det verste.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Nei, jeg har ikke det. Anonymkode: 1766b...013
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 ReneRene skrev (1 minutt siden): Kjeller eller garasje? Jeg har kott og sittebenk hvor alt er lagret. Akkurat vann og renslighet er det viktigste. Tenker på alle sykdommer og virus som kan oppstå under noen dager hvor folk ikke har tilgang på vann osv... Det kan bli det verste. Godt poeng! Men, ikke hvor som ble spurt men hvordan. Altså, "how" ikke "where". Har du det lagret i små glass fulle med vann som tar opp hele sittebenken din? Eller har du lagret drikkevann på en annen måte? Anonymkode: feae4...93a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Har ikke lagret noe nei. Som den enkle sjel jeg er, tenker jeg at jeg skal fikse det når det blir fare på ferde. Hvis ting begynner å bli urolig veldig nærme Norge, da skal jeg tappe noen liter å ha i bakhånd. Anonymkode: f96e0...662
ReneRene Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Godt poeng! Men, ikke hvor som ble spurt men hvordan. Altså, "how" ikke "where". Har du det lagret i små glass fulle med vann som tar opp hele sittebenken din? Eller har du lagret drikkevann på en annen måte? Anonymkode: feae4...93a På kottet er fem dunker vann, knekkebrød, masse bønner ( for det er det jeg helst liker av denne maten ), og hermetisk pålegg pluss flere pakker spekemat pluss hermetisk frukt. I sittebenken batteri, lommelykt, radio, håndsprit og alt mulig av annet anbefalt utstyr. ( "dunker"= 5 liters ) Endret 2. juni 2024 av ReneRene
ReneRene Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har ikke lagret noe nei. Som den enkle sjel jeg er, tenker jeg at jeg skal fikse det når det blir fare på ferde. Hvis ting begynner å bli urolig veldig nærme Norge, da skal jeg tappe noen liter å ha i bakhånd. Anonymkode: f96e0...662 Det som er problemet nå, er at fks Russland overraskende slipper bomber over div områder, saboterer andre viktige ting og setter brann på.. Overraskende altså. Litt som uventede terrorangrep. 6 personer er i det siste arrestert for planlegging av dette i flere europeiske land. Det betyr sannsyligvis at et slikt angrep eller tre vil skje i nær fremtid. Sørg for å ha vann ihvertfall. Endret 2. juni 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Skrevet 2. juni 2024 https://www.biltema.no/hjem/mat-og-drikke/vann-5-l-uten-kullsyre-2000043846?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsPCyBhD4ARIsAPaaRf0UAbM6FbekQGDA6xTRB5wCVsNwSXIr9vym54DI5gsid98dMwTb3GAaAlhJEALw_wcB Kjøper du sånne for 200 kr har du nok vann som holder seg lenge og du er sikker på ar du ikke har fått noen basilusker oppi. Vann skal oppbevares mørkt og kjølig, så helst i kjelleren. Har du ikke kjeller så putt de i et skap, et kott, en bod e.l. Anonymkode: e4f5f...2f8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Skrevet 2. juni 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Kjeller eller garasje? Jeg har kott og sittebenk hvor alt er lagret. Akkurat vann og renslighet er det viktigste. Tenker på alle sykdommer og virus som kan oppstå under noen dager hvor folk ikke har tilgang på vann osv... Det kan bli det verste. Perfekt!!! Hadde glemt at jeg har sittebenk med lokk. Kjempesmart😊😊😊 Takk! Anonymkode: 92b26...377
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #11 Skrevet 2. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og hvor lagrer dere det. Vi er 4 personer og en hund. 3 l x 7 dager × 4 personer blir 84 l til mennesker og så bør nok hunden ha 10 liter. Da er vi på omtrent 100 l vann som skal lagres. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 36086...5f5 Jeg kjøper to vanndunker fra Kiwi hver gang jeg er på butikken. 😊 Anonymkode: 92b26...377
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Skrevet 2. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): https://www.biltema.no/hjem/mat-og-drikke/vann-5-l-uten-kullsyre-2000043846?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsPCyBhD4ARIsAPaaRf0UAbM6FbekQGDA6xTRB5wCVsNwSXIr9vym54DI5gsid98dMwTb3GAaAlhJEALw_wcB Kjøper du sånne for 200 kr har du nok vann som holder seg lenge og du er sikker på ar du ikke har fått noen basilusker oppi. Vann skal oppbevares mørkt og kjølig, så helst i kjelleren. Har du ikke kjeller så putt de i et skap, et kott, en bod e.l. Anonymkode: e4f5f...2f8 Jeg må ha en del mer enn det. 100 liter er 20 slike dunker, omtrent 600 kr. Det er helt greit, men anklaget på 200 kr er ikke i nærheten av nok. Anonymkode: 36086...5f5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Skrevet 2. juni 2024 Jeg har ikke nok vann etter de nye anbefalingene, men jeg har noen femlitersdunker i et kott, noen i rommet under en sovesofa (det som egentlig er til sengetøy) og en del halvannenlitersflasker litt her og der, bl.a. i en bedroller under senga. Anonymkode: 36045...372
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #15 Skrevet 2. juni 2024 ja jeg har kjøpt de store vanndunkene fra dagligbutikkene. jeg har 3 -4 av dem. De står noen år. Så bytter jeg ut vannet. Fyller bare på nytt. jeg syns vann er viktig i mange sammenhenger. Anonymkode: 6e64b...145
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #16 Skrevet 2. juni 2024 Ja, vann og mat for ca 7-8 dager. Anonymkode: a398b...adf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #17 Skrevet 2. juni 2024 Nei. Bor på bygda. Tviler på at det blir det lokale vannverket til 150 mennesker som blir prioritert sabotert. Om så er har svigers en egen vannkilde. Og det finnes x antall mindre vann i nærheten. Anonymkode: 7a901...e4b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #18 Skrevet 2. juni 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Nei. Bor på bygda. Tviler på at det blir det lokale vannverket til 150 mennesker som blir prioritert sabotert. Om så er har svigers en egen vannkilde. Og det finnes x antall mindre vann i nærheten. Anonymkode: 7a901...e4b Så ved neste Tsjernobyl eller annet nedfall har du bæsja på spaden. Anonymkode: cef28...524
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #19 Skrevet 2. juni 2024 Vi har noen dunker, men det begynner nok å bli litt for gamle. Dvs. vi kommer ikke til å helle dem ut, men ev bruke dem til andre ting enn drikkevann. F.eks til hygiene. Men vann trenger jo ikke bare å være vann. Jeg regner i alle fall med at alt som er flytende og kan drikkes vil hjelpe. Og vi har alltid noe mineralvann, juice etc stående på boden. Men ja, vi har snakket om at det er på tide å gå gjennom "lageret" igjen. Tappe litt "vaskevann" på dunker, kjøpe drikkevann og passe på at vi har en brukbart utvalg av andre ting også. Anonymkode: b3cc5...41c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #20 Skrevet 3. juni 2024 Vi har 20 dunker liggende, ligger under en seng. Anonymkode: 98a47...1cf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #21 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg må ha en del mer enn det. 100 liter er 20 slike dunker, omtrent 600 kr. Det er helt greit, men anklaget på 200 kr er ikke i nærheten av nok. Anonymkode: 36086...5f5 Jeg tenkte mer at det er greit å ha til bare drikkevann. Så kan man kjøpe noen større "camping-dunker" og fylle til hygiene og andre ting. Da er det ikke så farlig om det ikke er 100% rent om du skjønner. De sier at sånne store dunker med vann fra springen kan stå i et halvt år, så man bør bytte vann i dem to ganger i året. Jeg tenker at hver gang du gjør det risikerer du at det kommer noe "rusk" i dem, så jeg ville hatt noen forseglede kjøpte dunker med mange års holdbarhet i tillegg. Anonymkode: e4f5f...2f8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #22 Skrevet 3. juni 2024 Jeg har ett anneks som fungerer som matrom med ekstra kjøleskap, fryser, mye hyller hvor jeg oppbevarer hermetikk, tørrmat, drikke mm, samt 20 5 liters dunker med vann. Anonymkode: 0800e...785
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #23 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Nei. Bor på bygda. Tviler på at det blir det lokale vannverket til 150 mennesker som blir prioritert sabotert. Om så er har svigers en egen vannkilde. Og det finnes x antall mindre vann i nærheten. Anonymkode: 7a901...e4b Det gjør det her også, men om det f.eks skjer en atom eller naturkatastrofe som gjør at du må holde deg inne en uke, eller ikke kan bruke vannet ute av en eller annen grunn, så sliter du. Jeg tenker at det skal mye til, jeg bor ved vannet, skogen rett ved. Så ved til å brenne bål, og kokekar til å koke vann gjør at jeg overlever lenge. Men, det kan skje at vannet blit utilgjengelig.... Det er viktigere at de som bor midt i sentrum i en storby har lagret vann enn at jeg har det da. Anonymkode: e4f5f...2f8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #24 Skrevet 3. juni 2024 ReneRene skrev (14 timer siden): Kjeller eller garasje? Jeg har kott og sittebenk hvor alt er lagret. Akkurat vann og renslighet er det viktigste. Tenker på alle sykdommer og virus som kan oppstå under noen dager hvor folk ikke har tilgang på vann osv... Det kan bli det verste. Nå er det vel helst for å drikke man bør ha vann. Ingen blir så skitne at det e helsefarlig i løpet av en uke 😅 Til spørsmålet så har vi helt lukket vannforsyning her jeg bor. Vannet kommer fra en underjordisk kilde og selve vannverket ligger inni fjell, så jeg ser ikke så stort behov for å lagre vann. Men noen femliterskanner har vi i garasjen. Anonymkode: e1f1a...1e6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #25 Skrevet 3. juni 2024 Nei. Som de tulla med på Nytt på nytt quiz på fredag: «hvis det blir 3. verdenskrig så varer det nok ikke mer enn 7 dager» 😆😅 Anonymkode: 82593...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå