Gå til innhold

Har reising blitt for hverdagslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/bor-kle-pa-seg/81484257 Når jeg var liten så var det alltid stas med selve reisen til feriedestinasjonen. Vi pyntet oss og jeg husker fortsatt bestemor som lakket negler og la frem tøyet sitt som var nystrøket. Det å fly var stas og det var på ingen måte noe stress eller en begivenhet som man tok lett på. Jeg pynter meg litt fortsatt og ser fortsatt på det å reise med fly som en hyggelig start på ferien. Pynter du deg litt når du skal på tur ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opp til hver enkelt hvordan man vil kle seg, det har da ingenting med om det er for hverdagslig eller ikke. 

Jeg kler meg alltid pent når jeg er ute blant folk, og da altså også på reise. 

Anonymkode: 7541d...fcd

Skrevet

Pynter meg ikke akkurat, men sørger for å være ren og velstelt. Jeg synes også at litt av stasen er selve reisen fram til destinasjonen.  Planlegger litt kos og godt å spise, noe å lese/gjøre ol. 

Anonymkode: e9035...8ef

Skrevet

Enig! Når folk tar bussen, toget, eller bare kjører bilen til butikken, så burde de ha på seg det fineste og staseligste de har! Det var bedre før, da bare de kongelige kunne legge ut på reiser.

Jeg gremmes når jeg ser folk i avslappet bekledning på bussen eller flyet!

Anonymkode: a5eb2...787

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pynter meg ikke akkurat, men sørger for å være ren og velstelt. Jeg synes også at litt av stasen er selve reisen fram til destinasjonen.  Planlegger litt kos og godt å spise, noe å lese/gjøre ol. 

Anonymkode: e9035...8ef

Enig med deg. Her starter reisen når vi låser døra hjemme og vi hygger oss gjerne litt ekstra på flyplassen før flyet går.

Skrevet

For å si det akkurat med dine ord Ts, så "er folk forskjellige" og da må alle få gjøre akkurat som de vil. Ha på ballkjole eller singlet, bare de er rene. 

(Sist denne influenseren (?) var ute "å flydde" så oppdaget hun folk med flekkete og skitne klær. Det er ikke okay når du skal sitte inntil andre.) 

Skrevet (endret)

Pynter meg aldri. Kun jeans og genser/t-skjorte. Det mest kontroversielle( :) )jeg har gjort av antrekk på en flytur, var birkenstock på en flyreise på 11 timer, for å slippe koke bort i føttene. Hadde sokker på😄

Endret av prekæs
Skrevet

Nei, jeg pynter meg ikke - om ikke det jeg skal "krever" pynting da.  Jeg kler på meg noe rent og behagelig, lar øye-makeupen få hvile om jeg skal reise over natta.  Det betyr ikke at jeg drar i joggebukse og med fett hår.  Heldigvis finnes det mange myke og behagelige bukser og annet godt reisetøy i dag. 

Anonymkode: 4246e...10e

Skrevet

Å reise bør være behagelig. Med mye venting, flybytte, drassing på bagasje og unger blir det fort ubehagelig. Om folk velger å reise med fullt fjes, kjole og høye heler, eller joggebukse, hoodie og birkenstock har ingenting å si, så lenge de er rene. Og så lenge de ikke stapper bare føtter innimellom setene til de forran🤮

Anonymkode: 7265e...ac7

Skrevet

Pynter meg ikke, men har rene og behagelige klær på. Vi reiser ganske mye, og om sommeren kjører vi til Spania eller Frankrike. Da er det vel mange dager og sitte stivpyntet i bilen 😂. Når vi flyr har jeg vanlige klær, men jeg reiser ikke i joggebukse akkuratt. 

Anonymkode: 32e74...9f2

Skrevet

Ingen pynting her nei. Selv om jeg er enig i at reising er blitt for hverdagslig. Vi flyr altfor ofte og for langt.

Anonymkode: 69090...089

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ingen pynting her nei. Selv om jeg er enig i at reising er blitt for hverdagslig. Vi flyr altfor ofte og for langt.

Anonymkode: 69090...089

Enig, reising er blitt for hverdagslig, og jorda vår har ikke godt av det. Hjelper ikke å reise nysminket og i fin kjole når reisingen man foretar seg griser til planeten man liksom liker å «oppleve», samt fucker til for fremtidige generasjoner.

Anonymkode: dda5a...680

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.6.2024 den 23.05):

Enig, reising er blitt for hverdagslig, og jorda vår har ikke godt av det. Hjelper ikke å reise nysminket og i fin kjole når reisingen man foretar seg griser til planeten man liksom liker å «oppleve», samt fucker til for fremtidige generasjoner.

Anonymkode: dda5a...680

Dette. Lange flyreiser er en skamfull del av det å komme seg på ferie. Jeg har nok større fokus på komfort enn å pynte meg på reise. Reiser i myke, komfortable klær, hverdagspent, ikke pyntet. 

Anonymkode: 08321...20f

Skrevet

Rene og behagelige klær, joggesko, orker ikke å sminke meg, siden vi ofte har reist seint på kvelden,  midt på natten, eller tidlig på morgenen. 

Anonymkode: cbd28...6f7

Skrevet

Å reise med fly har blitt for hverdagslig, men det er da for himmelens skyld ikke antrekket man bør bekymre seg for. 

Folk, ass. 

Anonymkode: 7541d...fcd

Skrevet

Å fly er såpass ubehagelig i seg selv at jeg i det minste vil ha på meg klær som er komfortable. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg ser ut som en slask, men det er ikke snakk om å pynte seg heller. Jeg flyr ikke så ofte, og da gjerne 3-5 timer sydover, ofte på ugunstige klokkeslett, så da blir det som regel en linbukse med strikk i livet, en topp og tynn cardigan el. over.

Anonymkode: e7000...fcd

Skrevet

Alltid stas å dra på tur, selv om det er mye oftere nå enn tidligere. Om jeg pynter meg eller ei kommer litt an på hvor lenge vi skal fly. Er det 16 timer til Asia  så er det behagelige og rene klær. Er det 3 timers tur til Barcelona så er det mer pyntet da vi kanskje drar rett ut og spiser lunch eller nyter solen 😊

Skrevet

Jeg pleier å ha noen praktisk gjennomtenkte klær på reise. Da vi reiste til Australia med to barn, yngste var 5 mnd, tok jeg ikke akkurat på finkjolen. Hun bærsjet gjennom alt 4 ganger på veien ned 😮‍💨 Det må funke til reisen. 

Jeg har gjerne et rituale, før reise er det hårfarging, shaving, farge bryn, klippe negler osv. Klær avhenger av hvor vi skal (går du fra -20 til + 25 eller er det kort vei og samme klima). 

Når vi er fremme er det bare å dusje av reisen og dra på finstasen. 

Anonymkode: 44f43...f41

Skrevet

Reiser såpass mye i jobb at flyreise er som å ta rutebussen. Har på rene og ok jobbklær. Pynter meg overhodet ikke. 

Anonymkode: 9cb05...a78

Skrevet

Vanlige, rene klær. Synes ikke jeg ser skitne, uflidde eller upassende klær blandt andre passasjerer heller.

Anonymkode: f0125...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...