Gå til innhold

Har falt litt for navnet Vendela. Er det fint?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke egentlig det er noe feil med navnet, men forbinder det veldig med Vendela Kirsebom. Det er liksom bare én Vendela. 

Så da blir det litt som å kalle barnet sitt for Märtha Louise eller noe liknende. 

Annonse

the amazing spidermamma skrev (10 minutter siden):

Jeg synes ikke egentlig det er noe feil med navnet, men forbinder det veldig med Vendela Kirsebom. Det er liksom bare én Vendela. 

Så da blir det litt som å kalle barnet sitt for Märtha Louise eller noe liknende. 

Enig. 

Anonymkode: 0c89d...a10

Fint navn. Men bry deg ikke om hva andre mener når det gjelder navn.

Fortell navnet når det er bestemt og barnet er født. Det vil alltid være noen som mener noe negativt, men de fleste sier aldri noe hvis de får vite det når barnet er født. 

Anonymkode: 1b0c6...7a8

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er et fint navn. Og at en kjendis heter det er da ingen grunn til å velge det bort. 

Anonymkode: d5e34...0a8

Enig! Da måtte en tatt bort mange navn. Jeg synes Vendela er fint 😊. Jeg hadde en venninne på ungdomsskolen, som ofte passet på søskenbarnet sitt, hun heter Vendela. Så jeg forbinder Vendela med jenta vi passet på . Det er 111 Vendela i Norge , så veldig mye bruk er det heller ikke. 

Anonymkode: 1753a...6b1

the amazing spidermamma skrev (2 timer siden):

Helt enig 

Anonymkode: e5432...e68

Nei! Jeg snakker spansk, og på spansk betyr det «selg henne» eller «selg den» (om man snakker om noe av hunkjønn.

Véndela skrives det, men é betyr at trykket er på den første e-en, AKKURAT som på navnet på norsk.

Véndelo betyr derimot selg han, eller selg den (om noe av hankjønn).

I tillegg synes jeg Vendela Kirsebom er ganske teit 😅 men det er jo subjektivt 

Anonymkode: a4892...1bd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, for meg er det et fjollete navn som kun en ressurssvak og fjollete mor med lange løsnegler gir dattera si.

Anonymkode: 1a58b...8c7

Skjønner ikke hvorfor du velger å skrive noe så ondskapsfullt og fordømmende. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du velger å skrive noe så ondskapsfullt og fordømmende. 

Fordi HI vil ha meninger og da er hun nok forberedt på både negative og positive meninger.

Anonymkode: 2f2ad...1b6

Ikke mitt type «navn» men tenker at Vendela er greit. :) 

Jeg har en venninne som heter Vendela, og har aldri tenkt over det som nevnes over her. Hun elsker friluftsliv og er høy utdannet, det samme er her hennes foreldre ♥️ 

Det er så bra at ikke navn bestemmer barnas sin fremtid - om det car tilfelle hadde jeg aldri klart å bestemme navn😂

Anonymkode: 7a607...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...