Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 I storfamilien. Hvordan opplever dere forventningene til menn vs kvinner om å hjelpe til? Blant folk jeg kjenner er det klart større forventning til kvinnene. Det er gjerne slik at kvinnene tar omsorgsoppgavene både i egen og mannens familie (både med å hjelpe til med små barn og eldre foreldre/svigerforeldre). En ting er når de ønsker det selv, en annen ting er når det er forventet av dem bare fordi de er kvinner og til tross for annen stor belastning. Den merkeligste argumentasjonen jeg hørte var forventningene til en svigerdatter om å hjelpe til også hos dem (mannen hennes/deres sønn har en alvorlig og permanent skade). De kunne ikke spørre sin andre sønn for han hadde valgt å ikke få barn og da hadde han jo valgt et liv uten forpliktelser.... Hvordan opplever dere forventingene? Hjelper menn også til med oppgaver i storfamilien når noen blir syke/skadet og ikke kan gjøre det selv (f.eks. med egne foreldre som ikke lenger har helse) eller faller det fortsatt mest på kvinnene? Anonymkode: a6421...4a3
the amazing spidermamma Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Jeg synes dessverre at det fortsatt er sånn at hvis mennene hjelper til, så er de helt fantastiske, mens det er en selvfølge at kvinnene gjør det. Og hvis ingen gjør det, er det kvinnen som får skylda.
ReneRene Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 (endret) Ja, det var mer forventninger til meg i begge forholdene, men jeg innfridde ikke på noen måte fordi det er ikke meg som personlighetstype. Jeg var den som heller kjørte dem, og snakket med dem/ lyttet til dem når noen trengte eller ønsket det. Nå hadde jeg to menn som mer enn gjerne tok hånd om både unger og husarbeid, og den ene var også all over og hjalp resten av familien. Jeg tror kvinner må lære seg å si nei. Blåse i forventninger og gå sin egen vei, med å bidra der en ønsker. Ingen andre enn kvinner selv kan fikse dette, så da må hver enkelt rett og slett gjøre det. Endret 2. juni 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 the amazing spidermamma skrev (38 minutter siden): Jeg synes dessverre at det fortsatt er sånn at hvis mennene hjelper til, så er de helt fantastiske, mens det er en selvfølge at kvinnene gjør det. Og hvis ingen gjør det, er det kvinnen som får skylda. Enig med deg. Anonymkode: 97d17...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå