Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #1 Skrevet 2. juni 2024 1.I tilfellet, hvilken mastergrad? 2. Jobber du i et yrke der master er påkrevd? 3. Det er trangt om plassene, om man ikke har de beste karakterene. Betalte du privat, eller kom du inn på offentlig utdanningsinstitusjon? Jeg ser for meg at jeg må fullføre master for å være relevant for yrker som har bedre lønn. I dag har jeg en bachelorgrad med noen fag ekstra. Pluss flere år med erfaring Anonymkode: d8683...1a0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #2 Skrevet 2. juni 2024 Master i barnevern Er, så langt, ikke påkrevd og jeg hadde nok etterutdanning og erfaring til å være innafor kompetansekravet fra 2031 Hadde gode karakterer fra bachelor så jeg kom lett inn. Hadde en B og resten A Master har ikke gitt uttelling på lønn Anonymkode: 8b085...792
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 Master i didaktikk. Master er ikke påkrevd i skolen enda, men heretter vil jo nyutdannede ha master. Jeg tok min master på NTNU og kom glatt inn. Lønna økte greit da jeg gikk fra adjunkt til lektor. Anonymkode: 1b898...52c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Har to mastergrader, begge relevante for arbeidet jeg utfører. Ikke krav om mastergrad i arbeidet. Anonymkode: f59dd...a0a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 1.Master i arkitektur. 2. Ja 3. Kom inn på offentlig, norsk universitet med karakterer fra videregående. Angrer ikke på yrkesvalget. Anonymkode: bc0b7...f94
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Master i kunnskapsledelse, betalingstidsstudie på offentlig universitet. Relevant for jobben min, og karrieren. Gir bittelitt uttelling på lønn, men marginalt ettersom jeg fikk jobben for annen lederutdanning og erfaring i sin tid. Har mer enn 450 studiepoeng tilsammen, tar ikke utd for master el poeng, men for fagets relevans( pluss at jeg liker lære nye ting). Anonymkode: 63340...9ce
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Jeg har mastergrad i språkvitenskap fra universitetet, med karakter B. Får ingen uttelling for den i nåværende jobb. Anonymkode: da34b...6cd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 2.6.2024 den 10.49): 1.I tilfellet, hvilken mastergrad? 2. Jobber du i et yrke der master er påkrevd? 3. Det er trangt om plassene, om man ikke har de beste karakterene. Betalte du privat, eller kom du inn på offentlig utdanningsinstitusjon? Jeg ser for meg at jeg må fullføre master for å være relevant for yrker som har bedre lønn. I dag har jeg en bachelorgrad med noen fag ekstra. Pluss flere år med erfaring Anonymkode: d8683...1a0 1. Nei, bare bachelor i informatikk 2. Ja, og da helst master innen økonomi, eller juss, men stod i utlysningsteksten at lang erfaring kunne kompensere for manglende utdanning. Jeg hadde 15 års erfaring jeg hadde spesialisert meg. Har også litt etterutdanning innen den delen av jussen som kreves for å kunne utføre jobben. Anonymkode: b2f69...934
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Jeg har en profesjonsutdanning, er psykolog. Har en jobb der både grunnutdanning og spesialitet er påkrevd. Kom inn på studiet den gang kravet var laud på grunnfag, studerte på UiO. Anonymkode: 4ddc0...093
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 Master i digitalisering og økonomi. Bachelor i økonomi og ledelse og ikke fullført bachelor i informatikk. Jobben betaler master, bachelor betalt selv. Kun krav om bachelor men oppmuntres til master. Jobben betaler men da binder jeg meg for 5 år etter fullført grad. Helt greit, stort konsern med masse muligheter. Anonymkode: 8236d...2ca
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Skrevet 4. juni 2024 Master i grunnskoleutdanning. Det er ikke krav om master ennå i skolen, men det kommer jo. Kom inn fordi jeg tok «overgangsmaster», hadde B i snitt så hadde kommet inn uansett. Anonymkode: f7d57...ffb
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 2.6.2024 den 10.49): 1.I tilfellet, hvilken mastergrad? 2. Jobber du i et yrke der master er påkrevd? 3. Det er trangt om plassene, om man ikke har de beste karakterene. Betalte du privat, eller kom du inn på offentlig utdanningsinstitusjon? Jeg ser for meg at jeg må fullføre master for å være relevant for yrker som har bedre lønn. I dag har jeg en bachelorgrad med noen fag ekstra. Pluss flere år med erfaring Anonymkode: d8683...1a0 1. Master i odontologi (profesjonsutdanning tannlege), og PhD i medisin. 2. Ja. Har jobbet som tannlege (krever autorisasjon) og forsker (krever PhD). 3. Studert ved universitet i Norge, ikke privat. Anonymkode: bc204...10c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 3.6.2024 den 18.37): Jeg har en profesjonsutdanning, er psykolog. Har en jobb der både grunnutdanning og spesialitet er påkrevd. Kom inn på studiet den gang kravet var laud på grunnfag, studerte på UiO. Anonymkode: 4ddc0...093 Men da sto du på venteliste en del år i tillegg? Fikk selv bedre karakter enn laud på grunnfag, men ville ikke vente. Hadde for øvrig heller ikke noe stort ønske om å arbeide klinisk, så tok isteden mellomfag og senere tverrfaglig master. Anonymkode: 413f7...ed8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 1. Master i informasjonssikkerhet 2. Nei, men den er veldig relevant for jobben min. Selv om den er 20 år gammel. 3. NTNU, ordinær plass. Anonymkode: b25a4...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå