Gå til innhold

Er du en del av håndkle mafiaen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tvert imot. vi sover gjerne litt lenge, spiser lang frokost og tar det med ro på balkongen før vi går til strand eller basseng. Da har de morgenfriske allerede pakket sekken og dratt ut på tur og det er mange ledige senger. Det fungerer hver gang. 

Anonymkode: e5921...8d7

Nei, ordner seg som regel med et par senger når vi kommer. Vi trenger gjerne bare 2-3 stk. Kan sitte sammen, eller noen bader og noen soler seg. Er det ingen ledige, så følger jeg med og setter meg først på fotenden av en jeg tror er ledig. Går det bra, tar jeg hele senga etter 10-15 minutt til. 

Annonse

Vi har gjort det da barna var små og vi var på sånne hoteller. Føltes helt nødvendig for å kunne ha en praktisk base med god oversikt over basseng og barn. Men vi forlot som regel ikke sengene tomme etter å ha plassert ut håndklær, en av oss tok en rolig morgen med kaffe og bok der, mens den andre gjorde klar barna. Sengene stod bare tomme mens vi spiste frokost og lunsj. 

Mange år siden vi har vært på den typen hotell, og det unngår vi nok i fremtiden også, så det er ikke en problemstilling lengre. Barna er mellom 12 og 18, og trenger ikke konstant nærhet fra foreldre. 

Anonymkode: ff3a8...085

Nei, det er en skikkelig uting. Selv på reise med små barn, har vi fortsatt folkeskikk. Vi bruker solsenger når vi er ved bassenget/på stranda, og pakker med oss tingene våre når vi er ferdige/skal noe anna. Unntaket er når vi spiser lunsj ved bassengbaren/strandbaren, men da er vi jo ikke langt unna. Tenker at de fleste har lyst på solsenger i løpet av dagen, og da er det frekt å reservere solsenger som ikke skal brukes på flere timer.

Anonymkode: a143c...f93

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Vi har gjort det da barna var små og vi var på sånne hoteller. Føltes helt nødvendig for å kunne ha en praktisk base med god oversikt over basseng og barn. Men vi forlot som regel ikke sengene tomme etter å ha plassert ut håndklær, en av oss tok en rolig morgen med kaffe og bok der, mens den andre gjorde klar barna. Sengene stod bare tomme mens vi spiste frokost og lunsj. 

Mange år siden vi har vært på den typen hotell, og det unngår vi nok i fremtiden også, så det er ikke en problemstilling lengre. Barna er mellom 12 og 18, og trenger ikke konstant nærhet fra foreldre. 

Anonymkode: ff3a8...085

Vi gjør det samme, jeg synes det er hærlig å ligge med bassenget tidlig på morgenen, leser, tar meg en dukkert så kommer resten av gjengen etter . 

Anonymkode: b7908...db1

Her går mannen ned på morgenen og tar seg en kaffe og leser bok, har holdt av senger da ja. Vi har aldri holdt av for å gå å legge oss igjen eller gått på stranda.

Eller, det har skjedd en gang faktisk. Det var siste dagen vår der, hadde vært der i 14 dager og fikk aldri senger, så da gikk han ned, la på håndklær og kom tilbake for å spise frokost, det var første gang i løpet av de 14 dagene håndklær ble fjernet av personalet, så da slapp vi solseng den dagen og😂

Anonymkode: 907bf...b4c

Annonse

Nei, men jeg fjerner dem! Et år var det et reisefølge på ca 20 nordlendinger , og da vi stod opp, hadde de tatt 20 senger….. 

Vi var 10 personer, og tok bort 5 håndkle (var 5 barn, så 1-2 av oss voksne var i bassenget med barna ). Da ble det ramaskrik og truing. De kom jo ikke langt med det 🙈

Anonymkode: 32245...66e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men jeg fjerner dem! Et år var det et reisefølge på ca 20 nordlendinger , og da vi stod opp, hadde de tatt 20 senger….. 

Vi var 10 personer, og tok bort 5 håndkle (var 5 barn, så 1-2 av oss voksne var i bassenget med barna ). Da ble det ramaskrik og truing. De kom jo ikke langt med det 🙈

De sa at siden de hadde reist så langt, så hadde de krav på 1 seng hver

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg er en av dem som fjerner håndkle og ting. Gir beskjed til personalet, fjerner tingene og tar solsengene. Folk blir drittsur når jeg gjør det. Til pass for dem :)

Anonymkode: a8493...d93

Bare spør, fjerner du ting når du kommer ned? Tenker at hvis folk har brukt de først, for så å gå å spise frokost, eller lunsj (tenker på all inc der resturanter er ved bassengene), så er det jo dårlig gjort at du fjerner det. Eller vet du at folk er på f.eks stranda?

Bare lurer, for la oss si at vår familie går og bader sammen, da er det jo ingen ved solsengene, men du vet jo ikke hvor vi er. Da hadde jeg blitt sur og, kan jo ikke være sånn at du bare går og fjerner håndklær når det ikke er folk der, da er jo du frekk.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De sa at siden de hadde reist så langt, så hadde de krav på 1 seng hver

Tynt grunnlag at det var pga lang reisevei, men skal man ikke få lov til å ha en seng hver? Jeg og mannen gidder jo ikke å ligge oppå hverandre, og nå har vi tenåringsdøtre, de vil jo ikke akkurat ligge ved oppå oss.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bare spør, fjerner du ting når du kommer ned? Tenker at hvis folk har brukt de først, for så å gå å spise frokost, eller lunsj (tenker på all inc der resturanter er ved bassengene), så er det jo dårlig gjort at du fjerner det. Eller vet du at folk er på f.eks stranda?

Bare lurer, for la oss si at vår familie går og bader sammen, da er det jo ingen ved solsengene, men du vet jo ikke hvor vi er. Da hadde jeg blitt sur og, kan jo ikke være sånn at du bare går og fjerner håndklær når det ikke er folk der, da er jo du frekk.

Man ser jo om man har lagt seg der eller bare lagt håndkler der. Er man å bader har man gjerne lagt andre ting ved sengene også. Ikke bare ett håndkle som ikke er rørt 

Anonymkode: 70aa9...33f

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg venter 20-30 minutt. Er ikke sengene i bruk fjerner jeg håndkle og ting. Er folk på stranda eller og spiser kan de ikke holde på solsengene. Da får de ta med seg tingene sine og håpe på ledig seng når de kommer tilbake. Slik vi andre, normale, menneskene gjør det. Og jeg gir alltid først beskjed til personalet og de sier det er greit :)

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Man ser jo om man har lagt seg der eller bare lagt håndkler der. Er man å bader har man gjerne lagt andre ting ved sengene også. Ikke bare ett håndkle som ikke er rørt 

Nødvendigvis ikke. Man kan jo ha lagt fra seg håndkle der for så å gå ta seg en dukkert, er ikke alle som har med alt mulig rart heller. 

Men jeg har og sett at folk har lagt diverse ting der, men er ikke på solsengene før på ettermiddagen, de har kanskje vært på stranda.

Men ikke misforstå, jeg liker ikke håndklemafian altså.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg venter 20-30 minutt. Er ikke sengene i bruk fjerner jeg håndkle og ting. Er folk på stranda eller og spiser kan de ikke holde på solsengene. Da får de ta med seg tingene sine og håpe på ledig seng når de kommer tilbake. Slik vi andre, normale, menneskene gjør det. Og jeg gir alltid først beskjed til personalet og de sier det er greit :)

Nå tenker jeg bare hvis senarior, la oss si jeg og min datter er på sydentur alene, hun vil ha med meg bort til skliene og skli sammen med henne, pga litt kø og at det er gøy kan det jo være at vi bruker litt tid der. Og når vi skal gå for å slappe av på sengene så har du vært å tatt de, lagt bort våre håndklær og du har rørt våre ting. Syns ikke det er greit egentlig.

Helt enig at personale kan ta bort håndklær som ligger der fra kl 0600 om morgene uten at det er folk der, men du tar bort mine ting ved f.eks 11 tiden syns jeg ikke noe om.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Å stjele andres senger mens de kanskje bader i bassenget er rimelig spesielt.

Anonymkode: 70297...34f

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nødvendigvis ikke. Man kan jo ha lagt fra seg håndkle der for så å gå ta seg en dukkert, er ikke alle som har med alt mulig rart heller. 

Men jeg har og sett at folk har lagt diverse ting der, men er ikke på solsengene før på ettermiddagen, de har kanskje vært på stranda.

Men ikke misforstå, jeg liker ikke håndklemafian altså.

Ja det er klart :) 

Er det 2 senger eller kanskje 5, bryr jeg meg ikke! Men skal hele reisefølge på ca 20 ha en hver uten å vær til stede, det går bare ikke. Vi opptar ikke flere senger da en av oss alltid ser etter barna.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det 2 senger eller kanskje 5, bryr jeg meg ikke! Men skal hele reisefølge på ca 20 ha en hver uten å vær til stede, det går bare ikke. Vi opptar ikke flere senger da en av oss alltid ser etter barna.

Hvorfor går ikke det? De har jo betalt like mye som deg og meg og har jo rett til det som det du har. Ja, jeg veit at det er for lite solsenger til alle de som er på hotellet, men ingen har noe mer rett enn andre bare fordi de er et stort reisefølge. Vi har en seng til hver da vi ikke ser etter barna på samme måte som før pga de er tenåringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...