Gå til innhold

Apropos sommerkjoler: har gammel er den eldste kjolen du fortsatt bruker?

Anbefalte innlegg

Alle som får skrumpfjes av at andre handler kjoler går ut fra at det er bruk og kast. Hvor gammel er den eldste kjolen du fremdeles bruker, og var den dyr? Min eldste er fra 1995 og kostet en tusenlapp da. Over nesten tredve år er ikke det stort hverken i pris eller miljøpåvirkning.

Anonymkode: b8eb6...6c4

Fortsetter under...

Jeg har en kjole som jeg kjøpte til bryllupet til svogeren min for 18 år siden, den har jeg enda.

Kostet mellom 1000 pog 1500 kr den gangen.

Bruker den ikke hvert år, men innimellom. En ganske pyntet sommerkjole.

Anonymkode: fca4d...f5e

Annonse

Hvis vi ser bort fra bunaden tror jeg den eldste kjolen min er fra 1990. Jeg husker ikke hva den kostet, men den var dyr. Det er en deilig sommerkjole spm jeg har brukt hvert år siden.

Anonymkode: a1fb8...00c

Min oldemor hadde en helt fantastisk smak. 
Jeg har arvet mange av hennes kjoler fra 1930 tallet, alt fra ballkjoler til litt mer enkle. 
Så de eldste kjolene jeg har nærmer seg 100 år😍

Jeg tør ikke bruke de til hverdags, men på spesielle dager.

Anonymkode: c1c2c...74e

Skal vi se, ca 36 år. MEN, den er arvet etter min mor, jeg er litt for tykk for den nå, men min datter. Wow. Liten sy om der, så smack! 

Har en julebordskjole fra 2008, i ull fra Malene Birger. Bruker den alltid på julebord, men siden den er sort, fungerer den også i begravelser. Nå er jeg ikke på julebord mer, men den henger i skapet til bruk om jeg trenger den. 

Eldste jeg aktivt bruker er fra 2017. Det var da jeg oppdaget ByTimo 🤩 Den er såpass pyntet at den hører hjemme i selskap, sist jeg brukte den var konfirmasjonen til datteren i april. Jeg har en til, den bruker jeg ofte julaften, nyttår, festlige lag. Kjøpte den til konfirmasjonen til sønnen i 2019. Bytter mellom de 17. mai. 

Fikk en i 2020 i bursdagsgave. Mer egnet for hverdag, bruker den hver gang jeg er i ekstra godt humør på jobb, det er sol, skal ut å spise. Kjøpte en Hale Bob i fjor for å ferie at vi endelig var helskinnet gjennom en røff periode, samme med den. I tillegg har jeg en sort ByTimo som egner seg til date med mannen, den kjøpte jeg på 70%. Går det en knapp eller en søm, blir den reparert. Jeg elsker de kjolene. 

Anonymkode: 8e1d2...bed

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Min oldemor hadde en helt fantastisk smak. 
Jeg har arvet mange av hennes kjoler fra 1930 tallet, alt fra ballkjoler til litt mer enkle. 
Så de eldste kjolene jeg har nærmer seg 100 år😍

Jeg tør ikke bruke de til hverdags, men på spesielle dager.

Anonymkode: c1c2c...74e

Wow, så gøy. Den garderoben ville jeg gjerne sett. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skal vi se, ca 36 år. MEN, den er arvet etter min mor, jeg er litt for tykk for den nå, men min datter. Wow. Liten sy om der, så smack! 

Har en julebordskjole fra 2008, i ull fra Malene Birger. Bruker den alltid på julebord, men siden den er sort, fungerer den også i begravelser. Nå er jeg ikke på julebord mer, men den henger i skapet til bruk om jeg trenger den. 

Eldste jeg aktivt bruker er fra 2017. Det var da jeg oppdaget ByTimo 🤩 Den er såpass pyntet at den hører hjemme i selskap, sist jeg brukte den var konfirmasjonen til datteren i april. Jeg har en til, den bruker jeg ofte julaften, nyttår, festlige lag. Kjøpte den til konfirmasjonen til sønnen i 2019. Bytter mellom de 17. mai. 

Fikk en i 2020 i bursdagsgave. Mer egnet for hverdag, bruker den hver gang jeg er i ekstra godt humør på jobb, det er sol, skal ut å spise. Kjøpte en Hale Bob i fjor for å ferie at vi endelig var helskinnet gjennom en røff periode, samme med den. I tillegg har jeg en sort ByTimo som egner seg til date med mannen, den kjøpte jeg på 70%. Går det en knapp eller en søm, blir den reparert. Jeg elsker de kjolene. 

Ops. Glemte kjolen i silke fra Munthe. Men jeg husker ikke hvilket år jeg kjøpte den. Eide den i 2012 i hvert fall. Lang kjole, men ypperlig til varmen, da silke både kjøler og er svalt.

Enkel kjole fra HM, men fasong og mønster var og er perfekt på meg til avslappede sommerdager hjemme eller når jeg ikke skal pynte meg. Kjøpt 1999-2000, tenker jeg. Fire barn siden, men passer fortsatt. 😀

Anonymkode: b3f86...f93

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Alle som får skrumpfjes av at andre handler kjoler går ut fra at det er bruk og kast. Hvor gammel er den eldste kjolen du fremdeles bruker, og var den dyr? Min eldste er fra 1995 og kostet en tusenlapp da. Over nesten tredve år er ikke det stort hverken i pris eller miljøpåvirkning.

nesten alle klærne mine er ca 15 år gamle koster ca 200 kr pr stykk

hadde spart på mer hvis jeg ikke hadde gått så mye opp og ned i str

Anonymkode: c531a...f00

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Problemet er ikke den ene kjolen j eg har brukt siden 90-tallet, men de jeg har kjøpt og kvittet meg med i mellomtiden. Skal jeg tippe har jeg kvittet meg med mi st 20 kjoler siden den gang.

Anonymkode: a1fb8...00c

Anonym bruker skrev (På 1.6.2024 den 11.10):

2013, koster 300

Anonymkode: 70191...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...