Gå til innhold

Hvordan ville du disponert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved tanke på at du har betalt tilbake det du skylder antar jeg du ikke har spesielt mye på sparing, ei heller har brukt så mye på deg selv i det siste.

Hadde gått gjennom o sjekket om det er noe du trenger, så unnet deg noe, og satt av noe på sparing

Anonymkode: 2b186...436

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ved tanke på at du har betalt tilbake det du skylder antar jeg du ikke har spesielt mye på sparing, ei heller har brukt så mye på deg selv i det siste.

Hadde gått gjennom o sjekket om det er noe du trenger, så unnet deg noe, og satt av noe på sparing

Å spise er ikke nødvendig?

Anonymkode: e35ab...f40

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å spise er ikke nødvendig?

Fikk inntrykk av at det er langt mer enn hva HI pleier å ha til "mat, klær, underholdning, bussutgifter osv." så jeg tenkte det som var over.

Annonse

Vi er to stk. Setter pris på tips. 

Godt å få betale tilbake og sagt opp et abbonement som har siste trekk denne mnd. Da har jeg noen hundrelapper der som kan gå på sparing. Ikke mye, men litt.

Pleier å bruke 4-5000 kr i mat sånn ca. 

Noen månder har jeg mindre enn dette. Håper å kanskje få noe over på sparingkonto.

Anonymkode: c181e...c3d

Da hadde jeg sjekket skuffer og skap og satt opp et stramt matbudsjett. Hvor nye bruker dere på transport pr mnd? Klær hadde jeg ikke kjøpt om det ikke var tvingende nødvendig og underholdning kan vente til sommerferien. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da hadde jeg sjekket skuffer og skap og satt opp et stramt matbudsjett. Hvor nye bruker dere på transport pr mnd? Klær hadde jeg ikke kjøpt om det ikke var tvingende nødvendig og underholdning kan vente til sommerferien. 

Transport blir ca 1200 kr i månden. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Transport blir ca 1200 kr i månden. 

4000 kr i mat, 1200 kr i transport, 1000 kr til sparing - og smågodt for resten :) det dukker ofte opp uforutsette ting, og da er det greit å ha litt å gå på. 

Og ingen alkohol denne mnd. 

Annonse

Jeg hadde tatt en stram måned for å komme litt ovenpå.

Transport : 1200
Klær : 0
Mat : 3500, hadde satt opp nøye matlister, handlet billig og spedd på med det jeg fant i skuffer og skap
Underholdning : 1500
Sparing : 1800

Anonymkode: b402c...bb1

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Mat : 3500, hadde satt opp nøye matlister, handlet billig og spedd på med det jeg fant i skuffer og skap

Hva legger du i kr. 1500 i underholdning?

Anonymkode: f247e...c51

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

4000 kr i mat, 1200 kr i transport, 1000 kr til sparing - og smågodt for resten :) det dukker ofte opp uforutsette ting, og da er det greit å ha litt å gå på. 

Og ingen alkohol denne mnd. 

Tusen takk for svar. Og oppsette ditt. 
Skal gå igjennom skap og skuffer. Og spare en del og ikke alkohol 😊

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tusen takk for oppsett ditt. 
skal prøve på et lavere matbudsjett enn jeg pleier. Og spare så mye jeg klarer der. Godt du har tatt med en del til underholdning for ungdommen må ha noe penger til noe. Og da om det evt dukker opp noe uforutsett som ofte dukker opp. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg at du burde klare å spare 1000 kr, om det ikke er noe spesielt dere faktisk trenger av klær. Hvor mye bruker dere på buss i mnd da? Er det mulig å gå/sykle mer?

Anonymkode: fab48...d47

Skal prøve å få lagt vekk ihvertfall 1000 kr. 

Beklager, men er ikke det en litt no-brainer i dette tilfellet? Mat og transport er vel helt nødvendig, i den rekkefølgen, underholdning og klær er ikke det all den tid dere har klær fra før av. Lag middagsliste for hele måneden, se over hva du har fra før og planlegg slik at dere får brukt opp alt og ikke må kaste noe. Benytt deg av tilbud. Muligens blir det noe til overs helt på slutten av måneden som du da heller kan vurdere om kan brukes på klær eller underholdning, eller rett og slett spare.

Anonymkode: 8b12d...543

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er ungdommen?

Min tenåring får 1.000 kr måneden i lommepenger, og må selv disponere dem. Sjelden det blir påfyll fra meg.

Anonymkode: 4eaae...885

Ungdommen er 17. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beklager, men er ikke det en litt no-brainer i dette tilfellet? Mat og transport er vel helt nødvendig, i den rekkefølgen, underholdning og klær er ikke det all den tid dere har klær fra før av. Lag middagsliste for hele måneden, se over hva du har fra før og planlegg slik at dere får brukt opp alt og ikke må kaste noe. Benytt deg av tilbud. Muligens blir det noe til overs helt på slutten av måneden som du da heller kan vurdere om kan brukes på klær eller underholdning, eller rett og slett spare.

Anonymkode: 8b12d...543

Hva mener du med dette no-brainer her? 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for oppsett ditt. 
skal prøve på et lavere matbudsjett enn jeg pleier. Og spare så mye jeg klarer der. Godt du har tatt med en del til underholdning for ungdommen må ha noe penger til noe. Og da om det evt dukker opp noe uforutsett som ofte dukker opp. 

Selv om jeg tenker 1500 til underholdning, så må man ikke bruke alt. Jeg hadde kjørt en stram måned der og, selv for tenåringen. Og det kommer an på hva du mener med uforutsett da, ikke alt er like viktig. Noe må man ha, andre ting kan vente, eller kanskje det ikke trengs i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...