Gå til innhold

Sommerkjoler.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elsker kjolene fra place du soleil. Har to stk kjøpt for fire til fem år siden. Er like fine enda. I år har jeg kjøpt denne kjolen fra New Yorker https://www.newyorker.de/no/products/#/detail/03.01.202.0010/001?gender=FEMALE&web_category=WCA00154

Anonymkode: d45f2...ac5

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Likte veldig godt den første 🙂 Kunne tenkt meg den.

Anonymkode: 2fc9f...46b

Samme her. Er mann og synes lårene til damer er det nest vakreste på jord. Så de bør kunne vises fram litt av og til. Slik kjole nr 1 ser ut til å kunne gjøre.

Anonymkode: efa72...0d0

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Er mann og synes lårene til damer er det nest vakreste på jord. Så de bør kunne vises fram litt av og til. Slik kjole nr 1 ser ut til å kunne gjøre.

Ooops, ikke samme her til at jeg kunne tenkt meg den selv altså😂.

Annonse

Jeg blir fascinert av disse kjoletrådene. Jeg hadde ikke lagt merke til en eneste en av disse om det ikke var for fargen på de knall rosa, men den i #7 var fin fra livet og ned ( overdel var grusom ) og den i #25 var fin. 

Og jeg har ikke kjøpt noen kjoler i år, men har farget en kjole med gyselig farge og mønster  jeg har hatt i skapet. Kjøpte den fordi jeg jeg så den ville passe perfekt ellers, så nå er den mørk grå så da ble mønsteret til å leve med.

ReneRene skrev (44 minutter siden):

Jeg blir fascinert av disse kjoletrådene. Jeg hadde ikke lagt merke til en eneste en av disse om det ikke var for fargen på de knall rosa, men den i #7 var fin fra livet og ned ( overdel var grusom ) og den i #25 var fin. 

Og jeg har ikke kjøpt noen kjoler i år, men har farget en kjole med gyselig farge og mønster  jeg har hatt i skapet. Kjøpte den fordi jeg jeg så den ville passe perfekt ellers, så nå er den mørk grå så da ble mønsteret til å leve med.

Ok. Hvorfor svarer du når du ikke har noe å bidra med i tråden? Det er jo lite interessant at du ikke liker kjolene andre har kjøpt. Du må lære deg å forholde deg til hi. 

Anonymkode: b2a26...f9a

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte skal påpeke at enkelte plagg er så dyre? Jeg tør påstå at jeg har lavere klesbudsjett enn de fleste jeg omgås. Jeg har handlet to plagg i år, en kjole og ei bukse, og fått en kjole i gave.  Og så har jeg kjøpt et par nye løpesko.
Hvis alle hadde sluttet å handle så store mengder klær, fulle bæreposer på HM, New Yorker o.l., og helle kjøpt et tidløst plagg i naturmaterialer en gang eller to i året, hadde både klimaavtrykk og lommebok hatt det bedre. 
Jeg endret kjøpemønsteret mitt for ca ti år siden. Alle kjolene jeg har i skapet er fortsatt i jevnlig bruk, samme gjelder skjørt, bukser og topper. Jeg reparere plaggene mine også, om det trengs. 

Her er kjolene jeg har kjøpt og fått i gave i år. Totalt på sko, kjole, bukse og noen nye truser har jeg selv brukt ca 3000 til nå i år. Kommer muligens til å kjøpe meg en t-skjorte fra Northern playground til høsten, med unntak av det er jeg ferdig å handle klær i 2024.

https://www.matchfashion.no/dameklaer/kjoler-skjort/lana-kjole/plaza-taupe/

https://www.feelgoodstore.no/products/hale-bob-veronika-wrap-dress-ivory-35az6020?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw6uWyBhD1ARIsAIMcADoyuR_ACYUsU-iAkjw_fX7GiF_00PE6mFq981EyyWc556XQRK63S2UaAiMAEALw_wcB

Anonymkode: c23f2...703

Annonse

Hadde jeg hatt mere penger, hadde jeg kjøpt dyrere kjoler. Det må folk få lov til uten nebbete kommentar på valget sitt. 

Jeg er ei Floyd jente. Handler også på Frequent og Byoung. https://www.byoung.no/nb-no/snow-white-sbalexa-kjole-22100238-110602?gad_source=1

Denne ønsker jeg meg i lyseblå også. 

Anonymkode: 1f5a7...7a6

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hadde jeg hatt mere penger, hadde jeg kjøpt dyrere kjoler. Det må folk få lov til uten nebbete kommentar på valget sitt. 

Jeg er ei Floyd jente. Handler også på Frequent og Byoung. https://www.byoung.no/nb-no/snow-white-sbalexa-kjole-22100238-110602?gad_source=1

Denne ønsker jeg meg i lyseblå også. 

Anonymkode: 1f5a7...7a6

Den likte jeg kjempegodt, var fin i grønn også

Anonymkode: 81edb...0bf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte skal påpeke at enkelte plagg er så dyre? Jeg tør påstå at jeg har lavere klesbudsjett enn de fleste jeg omgås. Jeg har handlet to plagg i år, en kjole og ei bukse, og fått en kjole i gave.  Og så har jeg kjøpt et par nye løpesko.
Hvis alle hadde sluttet å handle så store mengder klær, fulle bæreposer på HM, New Yorker o.l., og helle kjøpt et tidløst plagg i naturmaterialer en gang eller to i året, hadde både klimaavtrykk og lommebok hatt det bedre. 
Jeg endret kjøpemønsteret mitt for ca ti år siden. Alle kjolene jeg har i skapet er fortsatt i jevnlig bruk, samme gjelder skjørt, bukser og topper. Jeg reparere plaggene mine også, om det trengs. 

Her er kjolene jeg har kjøpt og fått i gave i år. Totalt på sko, kjole, bukse og noen nye truser har jeg selv brukt ca 3000 til nå i år. Kommer muligens til å kjøpe meg en t-skjorte fra Northern playground til høsten, med unntak av det er jeg ferdig å handle klær i 2024.

https://www.matchfashion.no/dameklaer/kjoler-skjort/lana-kjole/plaza-taupe/

https://www.feelgoodstore.no/products/hale-bob-veronika-wrap-dress-ivory-35az6020?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw6uWyBhD1ARIsAIMcADoyuR_ACYUsU-iAkjw_fX7GiF_00PE6mFq981EyyWc556XQRK63S2UaAiMAEALw_wcB

Jeg likte godt kjolen fra Match, hvordan er den i størrelsen? Krøller den veldig lett? 

Anonymkode: d80aa...32e

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg likte godt kjolen fra Match, hvordan er den i størrelsen? Krøller den veldig lett? 

Den er vanlig i størrelsen synes jeg, omslagskjoler gir jo ganske fleksible størrelser. Den og krøller kanskje litt mindre enn de «verste» linskjortene. Men jeg må glatte over den med damp før bruk, og den blir krøllete utover dagen.

Endret av Admin
Innlegget er ryddet for slettet sitat og svar til dette.
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Den er vanlig i størrelsen synes jeg, omslagskjoler gir jo ganske fleksible størrelser. Den og krøller kanskje litt mindre enn de «verste» linskjortene. Men jeg må glatte over den med damp før bruk, og den blir krøllete utover dagen. 

Ja, det stusser jeg veldig på, at på tross av klimaendringene og de enorme utfordringene klesproduksjon og klær som avfall, fortsetter folk å kjøpe mengder av fast fashion i plastikkstoffer til en billig penge, i stedet for færre plagg, uten mikroplast, som varer lenge. 
Får håpe det blir regulering på klesproduksjon, så ikke plastmaterialer kan benyttes lengre. 

Det er jeg enig i. Ikke minst, villedende reklame og kjøp av plass på internettet. 

Jeg trenger en ny skjorte, søker skjorte i lin. Hva får jeg opp? Cubus så klart, ikke nødvendigvis feil å kjøpe de der, men skjortene er jo plastikk MED noe lin. Det er ikke lin. 30 % er ikke. Blir som fiskekaker. Melkake med fiskesmak burde noen av de merkes. 

Ull, lin og silke er nydelige materialer som varer en liten evighet om en tar vare på det. 

Anonymkode: 06e96...0f8

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg kjøpte den faktisk i dag og den satt fin på, takk for tipset! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...