Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har misforstått noe her, så lurer jeg på hvordan dette familiemedlemmet ditt er vanligvis, og kanskje spesielt mot deg. Man inviterer ikke folk til å kun overvære en seremoni i kirken. Det er jo å ydmyke folk, sånn : dere er invitert til å komme og se seremonien, men dere er ikke invitert i selskapet etterpå. 

Jeg ser rett og slett ikke poenget, og hadde aldri dratt avgårde for dette. Jeg kunne fint overvære en vielse, men ikke om jeg kun ble invitert til den.

Jeg hadde kjøpt en fin gave da, eller gitt en grei sum ( min 1000 kr siden det er bryllup )

Fortsetter under...

oslofrk skrev (På 29.5.2024 den 22.10):

reiser et godt stykke for å gå i kirken.

Hva legger du i et godt stykke?

Å invitere kun til kirken er utelukkende hinting om gaver. Samt å høytidelig invitere til et sted alle har tilgang uansett er ganske selvsentrert.

Hadde kanskje stikket innom og sett hasse jeg bodd 10 min unna, men å stse meg opp for å kjøre lenge til dette hadde jeg ikke gjort.

Anonymkode: 2b43b...1b5

Havhesten2017 skrev (11 timer siden):

Er du sikker på at det ikke er en feil? Hvis dette er nær familie ville jeg spurt rett ut om det var skjedd en feil!

Jeg fikk mld på messenger (!) Velkommen til bryllup😊 Dato, sted og klokkeslett. Det blir ikke stor fest, men veldig hyggelig om dere vil feire dagen med oss!

Svarte noe ala «så hyggelig - vi kommer. Er det med barn?»

«Ja, barna er velkommen.»

«De gleder seg! Hvor skal vi etterpå?» 

«Vi har hatt det så tøft i det siste, så det blir ikke selskap. Vi skal ut og spise med forlovere og sånn.»

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva legger du i et godt stykke?

Å invitere kun til kirken er utelukkende hinting om gaver. Samt å høytidelig invitere til et sted alle har tilgang uansett er ganske selvsentrert.

Hadde kanskje stikket innom og sett hasse jeg bodd 10 min unna, men å stse meg opp for å kjøre lenge til dette hadde jeg ikke gjort.

Anonymkode: 2b43b...1b5

2 timer i bil…

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dra i kirken. Etter kirken finner dere på noe gøy på dette stedet. Dra på restaurant eller piknik i parken.  

Hvor lang vei har dere? Er det 5 timer, hadde jeg nok sagt at det ble for mye styr for den ene timen. 

Men... barna gleder seg. Da hadde jeg dratt. Hevet meg over det. Koset meg med barna resten av dagen. 

Anonymkode: 4392b...49c

Ja, vi har heldigvis lagt hyggelige planer etterpå 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke spørre om det har skjedd en glipp? Er annen nær familie bedt i selskapet, men ikke du? Dette virker veldig merkelig. Er du utelatt av en grunn? Hva slags kontekst er dette, er det et lite intimt selskap uten noe nær familie? Her mangler det informasjon, kan du opplyse oss?

Anonymkode: d542c...ae4

Neida - min søster har fått samme svar. Hun ringte familiemedlemmet og spurte rett ut. Fikk til svar at «middagen bare er for venner og sånn». Vi er nær familie, men tydeligvis hverken venner eller «sånn»…

ReneRene skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har misforstått noe her, så lurer jeg på hvordan dette familiemedlemmet ditt er vanligvis, og kanskje spesielt mot deg. Man inviterer ikke folk til å kun overvære en seremoni i kirken. Det er jo å ydmyke folk, sånn : dere er invitert til å komme og se seremonien, men dere er ikke invitert i selskapet etterpå. 

Jeg ser rett og slett ikke poenget, og hadde aldri dratt avgårde for dette. Jeg kunne fint overvære en vielse, men ikke om jeg kun ble invitert til den.

Jeg hadde kjøpt en fin gave da, eller gitt en grei sum ( min 1000 kr siden det er bryllup )

Jeg har ikke misforstått. 
Meget spesielt familiemedlem. Svært selvsentrert og egoistisk dessverre. 

Aldri hørt at noen har blitt invitert til bare kirka! Det er jo åpent for hvem som helst, og siden dere er i familie, så hadde du nok fått visst om at de skulle gifte seg, og dratt i kirken uansett hvis du hadde hatt lyst!?

Jeg hadde IKKE dratt! MEGET tydelig at det er kun for at du skal kaste glans + gi gave. Hadde ikke brukt tiden min på dette!

Anonymkode: b5500...9b2

Jeg gir rundt 500 hvis det er «nær» relasjon, men ikke selskap. Fikk du formell invitasjon til kirken? Det var litt rart, slikt pleier vel å gå via jungeltelegrafen for de som ønsker 😅

For all del, bryllup er dyrt og jeg har full forståelse når vi er over på kusine/fetter eller venninnegjeng at ikke alle blir invitert. Sender gaven med noen som skal i selskapet, gjerne en spleis fra oss som ikke skal i selskap. 

Anonymkode: ae279...210

oslofrk skrev (7 timer siden):

Jeg fikk mld på messenger (!) Velkommen til bryllup😊 Dato, sted og klokkeslett. Det blir ikke stor fest, men veldig hyggelig om dere vil feire dagen med oss!

«Vi har hatt det så tøft i det siste, så det blir ikke selskap. Vi skal ut og spise med forlovere og sånn.»

Dette er på en måte innenfor synes jeg. De skal ikke ha selskap, men synes det er hyggelig om dere kommer i kirken.

At de skal ut og spise med forlovere på ettermiddagen betyr jo ikke at de skal ha selskap.

Dere velger om dere vil gå i kirken, men dere kan jo ikke være skuffet over å ikke bli invitert i selskap når det ikke skal være noe selskap....

Anonymkode: c6c37...b57

Annonse

oslofrk skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke misforstått. 
Meget spesielt familiemedlem. Svært selvsentrert og egoistisk dessverre. 

Hvor nært er dette familiemedlemmet? Er det søster? Tante? kusine? Har litt på si på konteksten. Har de hatt det tøft? Hvis det bare er middag forloverne, er det jo ikke noe å være lei seg over!

Anonymkode: d542c...ae4

oslofrk skrev (10 timer siden):

Ah, jeg så denne først nå jeg. 

Da ville jeg tenkt at her er det noen som har større bekymringer. Stiller seg ganske annerledes enn en planlagt, formell innkalling til kun kirke. 

Anonymkode: ae279...210

oslofrk skrev (17 timer siden):

Denne er på en måte innafor men samtidig litt misvisende.

Dere er invitert til å feire dagen med de, men samtidig opplyser de jo om at de ikke skal ha noen fest/feiring. De kunne med fordel allerede i første melding sagt at det ikke er noen feiring - kun seremoni. Det er litt spesielt at de først sier det etter at du har spurt hvor feiringen skal finne sted.

samtidig tenker jeg at du ikke har forpliktet deg til noe når du takket ja. For på det tidspunktet framgikk det ikke at det ikke var en feiring etter seremonien.. Du kan fint si nå at dere ikke kommer likevel. 

Og; hvem sender egentlig invitasjon til bryllup på messenger?? 

Anonymkode: 1f339...79c

Ganske vesentlig at brudeparet har hatt en vanskelig tid og at det er pga det de ikke skal ha selskap.

Har opplevd det samme, da var det dødsfall i nær familie som gjorde at det ikke ble bryllupsfest, jeg stilte selvsagt opp til vielsen og ga gave. 

Anonymkode: 12bf0...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...