Gå til innhold

Reise samme plass som søsken men å ikke møtes?

Anbefalte innlegg

Vi skal tydeligvis reise samme plass i gran Canaria i sommer. Hun skal med samboeren sin da barnet hennes skal være hos barnefaren når de reiser. Her reiser jeg og mannen om mine 2 barn på 4 og 8 år. Jeg synes det hadde vert kjekt for alle oss å gjøre noe sammen som dyrepark også ungene hadde synes var kos og få se tante og (onkel) samboer hennes der borte i ferien Men hun høres ikke veldig gira ut og får mer mjaaaa kanskje, vi får se svar. Jeg vil ikke presse på men tenkte det hadde vert koseligt da :) eller forventer jeg litt mye?

Anonymkode: 0d771...a32

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal tydeligvis reise samme plass i gran Canaria i sommer. Hun skal med samboeren sin da barnet hennes skal være hos barnefaren når de reiser. Her reiser jeg og mannen om mine 2 barn på 4 og 8 år. Jeg synes det hadde vert kjekt for alle oss å gjøre noe sammen som dyrepark også ungene hadde synes var kos og få se tante og (onkel) samboer hennes der borte i ferien Men hun høres ikke veldig gira ut og får mer mjaaaa kanskje, vi får se svar. Jeg vil ikke presse på men tenkte det hadde vert koseligt da :) eller forventer jeg litt mye?

I min familie hadde det vært en selvfølge å treffes for felles aktivitet og middag en eller flere dager. For andre er det ikke like selvfølgelig. Du kjenner din egen familien best, og vet vel strengt tatt selv hva du kan forvente av din egen søster.

Anonymkode: bc0a7...f29

Med så små barn hadde jeg tenkt at det var mer naturlig at dette treffes på stranden en dag eller ved bassenget. Da kan være litt med tantebarna, samt være litt alene. Om de er der på voksentur er det ikke sikkert dyrepark passer så godt. 

Anonymkode: 1994d...a63

Med så små barn hadde jeg tenkt at det var mer naturlig at dette treffes på stranden en dag eller ved bassenget. Da kan være litt med tantebarna, samt være litt alene. Om de er der på voksentur er det ikke sikkert dyrepark passer så godt. 

Anonymkode: 1994d...a63

Jeg tror de også skal på dyrepark og fornøyelsespark fordi elsker slike ting. Men vet ikke tenkte mer kjekt for ungene

Det kan hende hun har gledet seg til en skikkelig voksenferie siden hun ikke har barn med seg selv, eller at hun tror hun vil savne sitt eget barn mye hvis hun skal treffe dine barn?

Hvis det var jeg og min søster ville vi nok truffet hverandre, men kanskje ikke mer enn en eller maks to dager.

Anonymkode: 27e09...344

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde ikke presset dette på dem. Hadde jeg reist uten barn, så hadde jeg ønsket en voksenferie uten å måtte tilbringe tid med andres unger. 

Anonymkode: 3b56a...217

Hvordan mener du? 

Nå jeg jeg veldig glad i mine nieser og nevøer, men hadde jeg dratt på ferie sammen med mannen min uten barn hadde jeg nok ikke ønsket å være sammen med dem selv om de tilfeldigvis bodde i nærheten av oss.

Anonymkode: b3f0c...9f1

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå jeg jeg veldig glad i mine nieser og nevøer, men hadde jeg dratt på ferie sammen med mannen min uten barn hadde jeg nok ikke ønsket å være sammen med dem selv om de tilfeldigvis bodde i nærheten av oss.

Aww. kan jeg spørre hvorfor? Må tenker jeg ikke alle dagene og hele dagen

Aww. kan jeg spørre hvorfor? Må tenker jeg ikke alle dagene og hele dagen

Fordi jeg hadde syns det hadde vært utrolig deilig med en hel ferie uten å måtte ta hensyn til hva barn ønske.
Kunne endre dagens planer på en 5 øring, se en koselig kafe og bare sette seg ned uten at noen blir utålmodige etter en halvtime. Kunne sove lenge om morgenen siden man satt ute og nøt kvelden ut i de små timer og så videre.

Skjønner godt at hun egentlig ikke vil møte dere med unger hvis hun reiser på voksenferie. Dere kan ta en middag selvsagt, men la dem være i fred - tipper det er det hun ønsker seg, å være med kjæresten alene.

Anonymkode: 505b0...a73

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siden de reiser på barnefri tur og dere har med barn vil de kanskje ha barnefri? Men litt rart om dere ikke treffes det hele tatt i løpet av oppholdet om dere bor på akkurat samme sted til samme tid. 

Men jeg er typen som ikke vil feriere med andre enn kjernefamilien da.

Anonymkode: 1bdcd...ff6

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Skjønner godt at hun egentlig ikke vil møte dere med unger hvis hun reiser på voksenferie. Dere kan ta en middag selvsagt, men la dem være i fred - tipper det er det hun ønsker seg, å være med kjæresten alene.

Anonymkode: 505b0...a73

Får nok se på det ja, vil ikke føle at jeg maser på henne

Annonse

Jeg er en sånn tante som ikke klarer å la være å gi masse oppmerksomhet til nieser og nevø når vi er sammen. Jeg elsker å være med dem, leke, snakke, tulle og tøyse. 

Hadde jeg da vært din søster, hadde jeg sagt vi kunne møttes en liten tur på stranda, men ikke mer. Nettopp fordi jeg kjenner meg selv, og vet at ferien da hadde blitt på helt andre premisser enn tenkt. 

Anonymkode: 81edd...f20

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er en sånn tante som ikke klarer å la være å gi masse oppmerksomhet til nieser og nevø når vi er sammen. Jeg elsker å være med dem, leke, snakke, tulle og tøyse. 

Hadde jeg da vært din søster, hadde jeg sagt vi kunne møttes en liten tur på stranda, men ikke mer. Nettopp fordi jeg kjenner meg selv, og vet at ferien da hadde blitt på helt andre premisser enn tenkt. 

Anonymkode: 81edd...f20

Åja hvordan da?

jeg tenker siden vi skulle på Akkurat samme plass så hadde det vert hyggelig å finne på noe sammen en dag der :)  

Åja hvordan da?

jeg tenker siden vi skulle på Akkurat samme plass så hadde det vert hyggelig å finne på noe sammen en dag der :)  

Har du litt tungt for det?

Anonymkode: b3a4f...91b

Hvis meg og mannen, før vi fikk barn, var på samme feriested som søsteren min og hennes familie, så hadde vi sikkert sagt at vi ville treffes noen formiddager ved stranden eller bassenget for eksempel. Kanskje tatt en middag, ellers hadde vi nok hvert hver for oss. 

Anonymkode: 3085f...593

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Åja hvordan da?

Men nå er det ikke bare hva du tenker som er viktig. Din søster svarer nok veldig vagt og det er nok fordi hun ikke vil, men ikke vil si det rett ut. Jeg hadde sagt nei umiddelbart da jeg ikke ønsker å omgås barn når jeg endelig har mulighet til å ha litt tid å bare være voksne personer. Barn er hyggelig, men det er også til tider slitsomt, og det ville vært totalt uaktuelt å dra til dyreparken med andres barn uten mine egne barn.

Anonymkode: c6bda...bd1

De har sikkert gledet seg til bare dem to, og det kan ikke forventes at de skal lage planer med dere. Men nå vet jo ungene dine om det, og jeg tipper søsteren din og kjæresten sitter og snakker om å komme seg ut av det uten å såre deg, så hvis du heller spør om å ta "kun" en middag,  blir alle mer fornøyde?

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (12 minutter siden):

De har sikkert gledet seg til bare dem to, og det kan ikke forventes at de skal lage planer med dere. Men nå vet jo ungene dine om det, og jeg tipper søsteren din og kjæresten sitter og snakker om å komme seg ut av det uten å såre deg, så hvis du heller spør om å ta "kun" en middag,  blir alle mer fornøyde?

Nå er jeg litt redd for å spørre da andre her mener at kanskje mest sannsynligvis kan være at hun ikke ønsker å henge med oss og barna. 

Men må dette planlegges allerede nå da? Kan dere ikke heller ta det litt på sparket? Hun har sikkert ikke lyst til å låse seg/love seg bort allerede nå. Som alle andre her skriver, de har muligens lyst på kun en voksen tur. Ikke legg så mye i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...