Gå til innhold

Burde din kjæreste bry seg om dine venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg feks la oss si vis vi har hengt ute og det er kveld og mørkt ute i bussholder plassen og deres venninne tar følge med dere men må til en annen bussholder plass. Og kjæresten/mannen din føler seg overbeskyttende mot din venninne og? At han redd det skal skje noe med henne og føler seg «bad» fordi hun må gå dit alene. Jeg kan se empatien men samtidig føler jeg meg slem ved å mene at det er ikke han sin jobb og beskytte min venninne og føle vi må ta følge med henne fordi han føler seg dårlig ellers spesielt når jeg er veldig sliten selv å vil bare hjem men han tenker på henne før mine behov.

Jeg synes det er koselig at de kommer godt overens men  at det finnes grense på hvor mye han skal bry seg om dem. Der jeg savner litt når de var bare som «bekjente». Føler meg litt slem når jeg skriver slikt fordi hun er jo min venninne og han er min kjæreste men jeg hadde ikke sett for meg at min kjæreste skal bry seg veldig mye om mine venninner på den måten. Hva er deres grenser? 

Anonymkode: ebae7...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann som bryr seg om kvinner i nød er jo utelukkende positivt. 

Anonymkode: efdac...fbd

Skrevet

Problemet her er ikke at kjæresten bryr seg for mye om dem, men at du er en egoist som ikke bryr deg om vennene dine.

Anonymkode: 674d1...a03

Skrevet

Er det en ting jeg har lært av tidligere forhold: Ja! 
Jeg vil av et eventuell partner skal bry seg like mye om henne som meg. Hun er min person, den som alltid har vært der, og helt ærlig, hun kommer foran en romantisk partner. Så at kjæresten hadde brydd seg såpass syns jeg bare er positivt.

Anonymkode: 992e2...4d2

Skrevet

Hvorfor bryr ikke du deg?

Anonymkode: 4373b...b14

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet her er ikke at kjæresten bryr seg for mye om dem, men at du er en egoist som ikke bryr deg om vennene dine.

Anonymkode: 674d1...a03

Jeg bryr meg om venninene mine men må man følge dem her og der? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det en ting jeg har lært av tidligere forhold: Ja! 
Jeg vil av et eventuell partner skal bry seg like mye om henne som meg. Hun er min person, den som alltid har vært der, og helt ærlig, hun kommer foran en romantisk partner. Så at kjæresten hadde brydd seg såpass syns jeg bare er positivt.

Anonymkode: 992e2...4d2

Hm nå er kanskje det litt anderledes hos meg fordi jeg har aldri feks åpnet og grinet og alt det forran min venninne vi liker å henge med hverandre og snakke om ting, men vil ikke si at vi er «bestevenner?» men gode venner kanskje. 

Skrevet

Din andre tråd om at kjæresten din fulgte venninnen din. Du bør skjerpe deg om du vil beholde denne kjæresten, for dette er ikke normal oppførsel. 

Svarer på hi er ja, jeg vil at kjæresten min skal bry seg om vennene mine og jeg hadde satt pris på at han hadde fulgt en venninne trygt hjem. Jeg hadde reagert negativt om han ikke brydde seg. 

Anonymkode: 778e4...fd0

Skrevet

En god kjæreste er hjemme fra jobb for å hjelpe en venninne av meg som er syk. En god kjæreste hjelper en venninne av meg som flytter. En god kjæreste stiller opp med lån til en venninne av meg hvis hun trenger det for å få kjøpt bil, hus, eller noe annet.

Anonymkode: c9a56...5ef

Skrevet

Det finnes ikke noe negativt med en mann som dette. Tenker det er kun positivt at han bryr seg om andre, i dette tilfellet dine venninner. Føler du han ikke bryr seg om deg? Jeg ønsker såklart mine venninner alt godt, så hadde blitt glad om kjæresten ønsket det samme. 

Anonymkode: a4302...d37

Skrevet

Så du foretrekker at din kjæreste ikke bryr seg om hva som kan skje med din venninne alene på natterstid? 

Du vil heller risikere at hun opplever noe kjipt, enn å komme deg hjem fordi du er sliten? 

Jeg vil si du er en ganske elendig venn. 

Anonymkode: 3c111...ee9

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Så du foretrekker at din kjæreste ikke bryr seg om hva som kan skje med din venninne alene på natterstid? 

Du vil heller risikere at hun opplever noe kjipt, enn å komme deg hjem fordi du er sliten? 

Jeg vil si du er en ganske elendig venn. 

Anonymkode: 3c111...ee9

Hva er sjansen at det skjer?

ja hva om man er sliten og vil komme seg hjem selv? Så du mener at kjæresten min heller skulle la meg bli igjen alene? 

Skrevet

Man lar faktisk ikke kvinner gå alene hjem på kveld og natt i disse dager. Tenker det er bare positivt at mannen din tenker slik, og bekymringsfullt at du ikke gjør det.

Han lar jo seff ikke deg gå alene mens venninnen din følges av han heller. Var det det som skjedde? At du ble etterlatt alene mens han fulgte venninna di? 

Skrevet

Jeg er mer bekymret for hvor lite du tenker på venninnene dine. Jeg sender alltid en melding til venninner etter at jeg har selv har kommet hjem, om de er trygt hjemme. Vil ikke legge meg før jeg vet at alle har kommet seg trygt hjem. Jeg hadde tatt det som en selvfølge at mannen hadde fulgt venninner hvis det er sent på kvelden. 

Anonymkode: 81efa...477

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva er sjansen at det skjer?

ja hva om man er sliten og vil komme seg hjem selv? Så du mener at kjæresten min heller skulle la meg bli igjen alene? 

Du kan vel være med og følge? 

Skjønner ikke hvorfor ikke du har den samme omsorgen for venninna di. 

Skrevet

Kjæresten din burde kanskje heller vært sammen med venninna di, hun er muligens et mindre selvsentrert nek.

Skrevet

Oi da, du er sjalu på venninnen din fordi kjæresten din passer på at hun er trygg på vei hjem. 

Skrevet
sug lut skrev (25 minutter siden):

Kjæresten din burde kanskje heller vært sammen med venninna di, hun er muligens et mindre selvsentrert nek.

Det var da voldsomt folk over reagerer da :) jeg hadde ikke forventet at mine venninner skal ta følge med meg til bussholder plassen og ialfall ikke mannen/kjæresten deres.

nek kan du være selv 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det finnes ikke noe negativt med en mann som dette. Tenker det er kun positivt at han bryr seg om andre, i dette tilfellet dine venninner. Føler du han ikke bryr seg om deg? Jeg ønsker såklart mine venninner alt godt, så hadde blitt glad om kjæresten ønsket det samme. 

Anonymkode: a4302...d37

Tja, min ex var sånn. Og han var sånn til en slik grad at han hjalp andre men ikke meg. Feks følge venninna hjem, mens han ba meg gå hjem alene. Hvis vi er ute på noe og skal forflytte oss, ventet han på de andre så jeg måtte gå i veien alene. Satt med de andre istedenfor meg osv. Han valgte alltid å hjelpe andre heller enn meg. Spurte noen han om hjelp løp han dit, selv om han kanskje egentlig heller burde hjulpet meg. Jeg måtte jo spørre andre om hjelp, slik skal det jo ikke være. 

Anonymkode: 2ccf2...503

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tja, min ex var sånn. Og han var sånn til en slik grad at han hjalp andre men ikke meg. Feks følge venninna hjem, mens han ba meg gå hjem alene. Hvis vi er ute på noe og skal forflytte oss, ventet han på de andre så jeg måtte gå i veien alene. Satt med de andre istedenfor meg osv. Han valgte alltid å hjelpe andre heller enn meg. Spurte noen han om hjelp løp han dit, selv om han kanskje egentlig heller burde hjulpet meg. Jeg måtte jo spørre andre om hjelp, slik skal det jo ikke være. 

Oh lord... Enda et selvsentrert nek... 

Anonymkode: 918f9...38b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og enda en delulu nek🤣At din mann tenker på andre en deg er opp til deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han var det ja. Elsket å sole seg i glansen av takk fra folk, fremstå så snill og hjelpsom. Hvordan kan han mene jeg skal komme meg hjem selv, men det er utrygt for andre å gå hjem, så han velger å følge dem? Slo ham ikke at jeg da endte opp alene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han var det ja. Elsket å sole seg i glansen av takk fra folk, fremstå så snill og hjelpsom. Hvordan kan han mene jeg skal komme meg hjem selv, men det er utrygt for andre å gå hjem, så han velger å følge dem? Slo ham ikke at jeg da endte opp alene.

Her er min kjæreste en flott fyr da og hjelper meg men slik som du beskriver, skulle jeg bli stående alene fordi det er utrygt for henne å stå å vente alene, altså «logikken».

Som venninne hadde jeg følt det litt rart om kjæresten til en av mine venninner var beskyttende mot meg, hadde tenkt at det var snilt men unødvendig at min venninne blir stående alene så hennes kjæreste kan følge meg isteden

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Da tenker jeg feks la oss si vis vi har hengt ute og det er kveld og mørkt ute i bussholder plassen og deres venninne tar følge med dere men må til en annen bussholder plass. Og kjæresten/mannen din føler seg overbeskyttende mot din venninne og? At han redd det skal skje noe med henne og føler seg «bad» fordi hun må gå dit alene. Jeg kan se empatien men samtidig føler jeg meg slem ved å mene at det er ikke han sin jobb og beskytte min venninne og føle vi må ta følge med henne fordi han føler seg dårlig ellers spesielt når jeg er veldig sliten selv å vil bare hjem men han tenker på henne før mine behov.

Jeg synes det er koselig at de kommer godt overens men  at det finnes grense på hvor mye han skal bry seg om dem. Der jeg savner litt når de var bare som «bekjente». Føler meg litt slem når jeg skriver slikt fordi hun er jo min venninne og han er min kjæreste men jeg hadde ikke sett for meg at min kjæreste skal bry seg veldig mye om mine venninner på den måten. Hva er deres grenser? 

Kjæresten din viser helt normal omtanke og ansvar her, men er han like oppmerksom mot andre? Er han jevnt over en ansvarsfull og omtenksom type? 

Hvis det kun er venninnen din han har omtanke for, så kan jeg forstå at du reagerer, uten å mene at han burde handle annerledes i dette tilfellet. Han gjorde uansett det rette der. 

Nå er det likevel visse mennesker som hele tiden skal please og gi godt inntrykk ovenfor alle andre enn dem de er sammen med, så er det problemet her kan jeg godt forstå at du reagerer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Slik skal det ikke være, men slik er det ikke i denne saken etter hva hi beskriver. 

Anonymkode: 778e4...fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...