Gå til innhold

Teller barnetrygd og stønader som lønn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Når man skal oppgi brutto lønn for å se hvor mye en kan låne, da skal ikke slike ting som barnetrygd, grunn og hjelpestønad være med?

Anonymkode: 08b78...69c

Nei, mener at det teller ikke. Bare reel lønn. Jeg fikk kommunalt lån og bidrag og det var ikke med. Det er midlertidig inntekt . 

Anonymkode: 7885c...7ed

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Når man skal oppgi brutto lønn for å se hvor mye en kan låne, da skal ikke slike ting som barnetrygd, grunn og hjelpestønad være med?

Nei

Anonymkode: 542a4...089

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Men barnebidrag teller. 

Anonymkode: 097da...8d3

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Men barnebidrag teller. 

Det er ikke vanlig, selv om banken din kanskje var "snill".

Barnebidraget er ikke en fast inntekt, plutselig betaler ikke far, han mister jobben og må betale mindre osv. Så det regnes som en midlertidig ytelse.

Anonymkode: 60af6...6ca

Det gjorde ikke det når jeg fikk lån. 

Det varierer litt mellom bankene, og er en del av individuell vurdering, vil jeg tro ..kommer an på antall barn, alder,inntekt, egenkapital, prisen og størrelse på boligen osv.

Det varierer litt mellom bankene, og er en del av individuell vurdering, vil jeg tro ..kommer an på antall barn, alder,inntekt, egenkapital, prisen og størrelse på boligen osv.

Ok, jeg skjønner. 

I min bank spør de om skattefrie inntekter som utleieinntekter, barnebidrag og barnetrygd. Jeg har 214000 kroner i året i bidrag og barnetrygd til sammen, så det utgjør jo litt på toppen av en lønn. 

Anonymkode: 35d9b...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...