Gå til innhold

Hva et en god venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er du det? 

Anonymkode: 03955...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som liker deg og er glad i deg for akkurat den du er, stiller opp så godt de kan når det trengs, er til å stole på og man kan være helt stille sammen med uten at det er ubehagelig. Jeg er en god venn for de jeg ønsker å være venner med.

Anonymkode: 56bc1...345

Skrevet

Er det spørretime her inne nå??

Anonymkode: ee0b0...82c

Skrevet

En man får positiv energi av å være med.

Anonymkode: 58518...b84

Skrevet

Jeg må ha venner som er intelligente og som er inspirerende. Som ikke er engstelige eller føler for å være diplomatiske og redde for å si det de mener. De beriker jo absolutt tilværelsen min og vice versa. Jeg kan like alle slags mennesker og syns alle slags mennesker kan være interessante også, men for å være en god venn for meg må du ha nevnte egenskaper og sider. Det kreves mer å ha noen nært enn å "bare" være bekjente eller fremmede.

Skrevet

En katt.

Anonymkode: ee3f4...87d

Skrevet

Hvorfor må man være intelligent for å være en venn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er det bare mennesker med mindreverdighetskomplekser som mener. 

En god venn er en som er glad i meg for den jeg er, som er hyggelig å være sammen med og som vil meg vel. 

Jeg kunne nok vært en bedre venn siden jeg svært sjelden tar kontakt med andre. Jeg vil liksom helst være alene hjemme, men når jeg er sammen med andre så har jeg det fint. Men jeg er alltid positiv og oppmerksom, og er flink til å lytte og se andre. 

Anonymkode: 8eee9...9d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det må man ikke, men man velger gjerne venner som er lik seg selv på en del områder og da blir det fort til at man gjerne foretrekker venner som har omtrent samme intellektuelle kapasitet som seg selv. Det handler om at en skal kunne følge resonnementet til hverandre, for eksempel. Selv om det selvsagt finnes unntak, så ser man jo ofte at både par og venner ofte matcher litt her. Med andre ord vil en person som selv er ganske intelligent som regel foretrekke venner som også er ganske intelligente. 

Anonymkode: 56bc1...345

Skrevet

Sannheten er vel at man hele tiden blir vurdert i uansett hva. Er vel ikke bare intelligens. Det er vel og om man har penger, er pen nok osv. Då er man stygg, uintelligent og har lite penger er det ingen som vil være venner med en pga de er så mye bedre selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sannheten er vel at man hele tiden blir vurdert i uansett hva. Er vel ikke bare intelligens. Det er vel og om man har penger, er pen nok osv. Då er man stygg, uintelligent og har lite penger er det ingen som vil være venner med en pga de er så mye bedre selv. 

Venner måler hverandre ikke slik. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Venner måler hverandre ikke slik. 

Hvordan da? Ble nettopp fortalt at man velger etter hvordan man er selv. 

Skrevet

Og hvordan valgte du vennene dine? 

Skrevet

Ingen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen? 

Jeg har ikke «valgt» noen bevisst. Det har bare blitt sånn. Man møter folk gjennom studier, jobb, via barna. Noen klikker man mer med, og noe utvikler seg til vennskap. Andre forblir bekjente/kollega/studiekamerat. Jeg har fire gode venninner. En fra barneskolen, en fra videregående, en jeg traff via jobb, og en jeg traff via barnet mitt. Det ble bare sånn. 

Skrevet

Jeg har ikke «valgt» noen bevisst. Det har bare blitt sånn. Man møter folk gjennom studier, jobb, via barna. Noen klikker man mer med, og noe utvikler seg til vennskap. Andre forblir bekjente/kollega/studiekamerat. Jeg har fire gode venninner. En fra barneskolen, en fra videregående, en jeg traff via jobb, og en jeg traff via barnet mitt. Det ble bare sånn. 

Takk for svar! 

Skrevet

Var vel egentlig dårlig deltagelse. Jeg skjønner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dumt å forsøke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hva snakker du om??

Anonymkode: ee0b0...82c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dumt å forsøke. 

Herregud, slutt nå da. Det er dumt å bruke forum for å lete etter bekreftelser på at ingen bryr seg om deg, og at alle avviser dine initiativ. Jobb mer med å være en god venn selv, og da er kardemommeloven et godt utgangspunkt. 

Skrevet

At det var? 

Skrevet
Iiiiik skrev (6 timer siden):

Herregud, slutt nå da. Det er dumt å bruke forum for å lete etter bekreftelser på at ingen bryr seg om deg, og at alle avviser dine initiativ. Jobb mer med å være en god venn selv, og da er kardemommeloven et godt utgangspunkt. 

Mener du at det er feil? Jeg mener at det stemmer selv da. At jeg lager tråder her og ikke får svar. Blir såret av det for det virker bevisst. Synes temaet er interessant om hvordan folk tenker ved valg av venner, hvem og hvorfor. 
Enig i at kardemommeloven er fin. 

Skrevet

Jeg mener, basert på det jeg har sett her inne, at du er såpass sårbar for avvisninger og feilattribusjoner at du ikke bør søke svar på nett. Alt kan fortolkes feil, og det gjør du dessverre ofte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Mener du at det er feil? Jeg mener at det stemmer selv da. At jeg lager tråder her og ikke får svar. Blir såret av det for det virker bevisst. Synes temaet er interessant om hvordan folk tenker ved valg av venner, hvem og hvorfor. 

Du får HAUGEVIS med svar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Når skal du skjønne at vi ikke vet at det er du som skriver trådene? Når du skriver anonymt er det ingen som har en magisk kule og ser at det er deg. Det skjønner vi først når du begynner å sutre, enten over for få svar, eller får feil svar, eller får svar som trigger en eller annen obsession du har! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...