Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #2 Skrevet 27. mai 2024 Ja, det føler jeg at jeg er. En god forelder har gitt barna masse kjærlighet, grenser og oppdragelse, lærdom og nysgjerrighet. Barna har utviklet empati og nestekjærlighet, og ikke minst blitt selvstendige. Barna mine er 15, 17, 20 og 23 år gamle. Jeg er stolt av dem. De klarer seg godt i livet og har fått en god ballast hjemmefra. De vet de er betingelsesløst elsket, men det har blitt satt krav til dem også, så de klarer seg godt selv. Ingen er perfekt, ikke jeg, og ikke ungene mine, men oppveksten deres har vært god, og vi har et godt og trygt forhold. Så jobben jeg har gjort er god Anonymkode: 4cd4f...e33
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #3 Skrevet 27. mai 2024 Det er en som er som meg. Anonymkode: 67771...bb7
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #4 Skrevet 27. mai 2024 Jeg har gjort det beste jeg kan, gitt at jeg aldri har vært mamma før. Sønnen er empatisk, høflig, omsorgsfull, kreativ, eventyrlysten, nysgjerrig, modig, morsom, snill, familiekjær. Jeg har også vært uselvisk og satt sønnen i førersetet hele veien. Veien har vært humpete og vi har hatt massevis av motgang, men sammen har vi kommet igjennom prøvelsene. Min siste uselviske handling, var å gi slipp og "la" ham flytte til pappaen sin. Der får han oppleve søsken, to voksne som er glad i og kjærlige med hverandre og erfare et mer "normalt" familieliv enn med bare meg. Det ligger mye bak denne flyttingen, men for barnet vårt, var det det beste vi kunne gjøre. Anonymkode: 31b62...f81
ReneRene Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Det er vel bare ett svar som er fasit her, og det er at man setter barna foran seg selv uten at de er førsteprioritet hvert minutt året rundt. Bortsett fra det handler det om hvem man er og hva man legger vekt på for at ungene skal få et godt liv, så det blir veldig subjektivt. Jeg tenker personlig at det er å se hvem barna sine er som personlighetene de er, og ikke kun som et produkt av deg selv som skal være en forlengelse av en selv og oppfylle dine ønsker, gjøre deg selv tilfreds og fornøyd fordi de gjør som du ønsker eller forventer. La de komme til orde og ta egne valg, og ikke straffe dem. Sånn får de også selvtillit, og det er den viktigste i mitt syn- både for å ha tro på seg selv og ikke minst være greie med andre. Får barn være de dem er, så blir de også lettere tolerante mot andre. De får det lettere sånn 🙂
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Synes dere ikke temaet er interessant? Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Synes dere ikke temaet er interessant? Anonymkode: e4497...c56 Hva mener du? Anonymkode: ea8e4...a04
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #8 Skrevet 28. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva mener du? Anonymkode: ea8e4...a04 Er ikke foreldre tema interessant?? Anonymkode: e4497...c56
ReneRene Skrevet 28. mai 2024 #9 Skrevet 28. mai 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Er ikke foreldre tema interessant?? Anonymkode: e4497...c56 Oppdragelse er interessant. Er det en ting de aller fleste foreldre alltid grubler mer eller mindre på, er ikke om de er gode foreldre, men gode NOK. Og når du spør om de er gode foreldre, så blir tråder som dette gjerne en skrytetråd uten mål og mening. Det er nok ingen som vil eller for den del BØR si at de ikke føler de er gode foreldre her. Å diskutere måter å oppdra barn på er mer fruktbart, uten å sette seg selv som et godt eksempel eller påstå an det er den eneste måten å gjøre det på.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Oppdragelse er interessant. Er det en ting de aller fleste foreldre alltid grubler mer eller mindre på, er ikke om de er gode foreldre, men gode NOK. Og når du spør om de er gode foreldre, så blir tråder som dette gjerne en skrytetråd uten mål og mening. Det er nok ingen som vil eller for den del BØR si at de ikke føler de er gode foreldre her. Å diskutere måter å oppdra barn på er mer fruktbart, uten å sette seg selv som et godt eksempel eller påstå an det er den eneste måten å gjøre det på. Ja, dum ting å forsøke på! Jeg skjønner. Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 Hva mener du er en god forelder da, Hi? Anonymkode: 34af1...113
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 Tanken her var å høre hva andre mener er en god foreldre. Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Tanken her var å høre hva andre mener er en god foreldre. Anonymkode: e4497...c56 Og min tanke var å høre hva du selv tenker. Du har jo tydeligvis tenkt en del over temaet siden du velger å starte en tråd om det. Det er også fint å delta selv. Anonymkode: 34af1...113
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og min tanke var å høre hva du selv tenker. Du har jo tydeligvis tenkt en del over temaet siden du velger å starte en tråd om det. Det er også fint å delta selv. Anonymkode: 34af1...113 Jeg skjønner. Ja, tenker en del på temaet og har tanker, men liker å høre andres meninger og reflektere over det. Men folk var ikke så interessert så da kan den vel bare dø ut. Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg skjønner. Ja, tenker en del på temaet og har tanker, men liker å høre andres meninger og reflektere over det. Men folk var ikke så interessert så da kan den vel bare dø ut. Anonymkode: e4497...c56 Ingen vil diskutere med seg selv som her nå! Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen vil diskutere med seg selv som her nå! Anonymkode: e4497...c56 Når du ikke selv engang gidder å engasjere deg med dine tanker om temaet, hvorfor skal andre det da? Anonymkode: 34af1...113
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #17 Skrevet 29. mai 2024 Bare la det gå HI. Folk er lei. Anonymkode: a34e0...607
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #18 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Bare la det gå HI. Folk er lei. Anonymkode: a34e0...607 Lei av meg! Anonymkode: e4497...c56
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2024 #19 Skrevet 29. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når du ikke selv engang gidder å engasjere deg med dine tanker om temaet, hvorfor skal andre det da? Anonymkode: 34af1...113 Jeg skjønner. Tråden er ødelagt her uansett 😔 Anonymkode: e4497...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå