Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Mulig å prute eller forhandle seg til en avtale på elkjøp? Har elkjøp og power i nærområdet. Jeg må ha ny vaskemaskin og det er dyrt med hjemlevering. Er det nytteløst å si at jeg handler hos den som leverer hjem uten ekstra kostnad? 🫣 fungerer ikke sånt kanskje? 😅 Anonymkode: 6e2c5...c9a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Selvsagt er det lov å prute! Jeg gjør det hver gang og får det billigere Anonymkode: 0b312...771
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 Selvfølgelig kan du prute. Det gjør alltid jeg. Får gjerne levering eller 10 % avslag med. Anonymkode: 50c6b...377
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558 Hva mente du med at vi ikke er på marked på Granca? At vi er så mye bedre enn det? Du har litt av en holdning, må jeg si. Lurer på hva slags butikk du jobber i… Anonymkode: 50c6b...377
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 Mannen min pruter alltid, på dyre ting som lydplanke, høyttalere, tv, kjøleskap, for eksempel, sparer alltid flere 1000. Anonymkode: 23b5b...3a5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 3 minutes ago, Anonym bruker said: Hva mente du med at vi ikke er på marked på Granca? At vi er så mye bedre enn det? Du har litt av en holdning, må jeg si. Lurer på hva slags butikk du jobber i… Anonymkode: 50c6b...377 Jeg mener ikke vi er bedre, jeg mener at det er to veldig forskjellige typer utsalgssted. I mange land og kulturer er pruting helt vanlig, i Norge er det ikke det. Og et marked med stander er noe helt annet enn en butikk, spesielt om den er en del av en kjede. Du kan jo gjerne prute på markedet på granca, men du gjør det neppe på matbutikken. At du med en gang tenkte at "vi" er bedre sier vel mer om deg enn meg. Anonymkode: 5f8b3...558
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener ikke vi er bedre, jeg mener at det er to veldig forskjellige typer utsalgssted. I mange land og kulturer er pruting helt vanlig, i Norge er det ikke det. Og et marked med stander er noe helt annet enn en butikk, spesielt om den er en del av en kjede. Du kan jo gjerne prute på markedet på granca, men du gjør det neppe på matbutikken. At du med en gang tenkte at "vi" er bedre sier vel mer om deg enn meg. Anonymkode: 5f8b3...558 Nei jeg pruter ikke på kiwi, men på større ting som på elkjøp er det en selvfølge. Forøvrig, om jeg skulle befinne meg på et marked på Granca kan jeg love deg at jeg ikke ville prutet. Anonymkode: 50c6b...377
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558 Hva mener du med at det kan slå feil vei? Om dine kunder pruter, så legger du på prisen? Det eneste som kan skje er vel at enten får man avslag på prisen eller så betaler man det det koster. Anonymkode: 98f3b...d85
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hva mener du med at det kan slå feil vei? Om dine kunder pruter, så legger du på prisen? Det eneste som kan skje er vel at enten får man avslag på prisen eller så betaler man det det koster. Anonymkode: 98f3b...d85 Haha ja Anonymkode: 0b312...771
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558 Små mennesker som skal demonstrere makt er fkaut. Anonymkode: 8e5ad...0c8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #12 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558 Det går fint, da går jeg heller og handler hos konkurrenten 🙂 Anonymkode: 6e2c5...c9a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #13 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Selvsagt er det lov å prute! Jeg gjør det hver gang og får det billigere Anonymkode: 0b312...771 Ok 🙂 Anonymkode: 6e2c5...c9a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #14 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Selvfølgelig kan du prute. Det gjør alltid jeg. Får gjerne levering eller 10 % avslag med. Anonymkode: 50c6b...377 Supert! Anonymkode: 6e2c5...c9a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #15 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Mannen min pruter alltid, på dyre ting som lydplanke, høyttalere, tv, kjøleskap, for eksempel, sparer alltid flere 1000. Anonymkode: 23b5b...3a5 🥳 Anonymkode: 6e2c5...c9a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #16 Skrevet 27. mai 2024 Elkjøp har ofte prisgaranti, finner du samme produkt for en mer rimelig pris et annet sted, kan de endre den til konkurransedyktig. Anonymkode: 36372...4fa
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #17 Skrevet 27. mai 2024 Når jeg skal handle dyrere ting som vaskemaskin, kjøleskap osv, så spør jeg alltid hva slags rabatt de kan gi. Som regel får man noe når man handler mye😀 Anonymkode: 2e4cb...c0d
ReneRene Skrevet 27. mai 2024 #18 Skrevet 27. mai 2024 (endret) Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kommer an på den du snakker med, tenker jeg. Jeg jobber i butikk (men ikke Elkjøp eller Power da) og når folk pruter eller ber om rabatter gjør jeg det konsekvent ikke. Noen ganger har jeg vært på vei til å slå inn rabatt for en kunde som var hyggelig eller kjøpte mye, og så ber de om rabatt og da gjør jeg det ikke likevel. Det irriterer meg så mye når folk skal prute. Vi er ikke på marked på Gran Canaria liksom. Det er selvfølgelig lov å prøve seg, men hver klar over at det kan slå feil 😅 Anonymkode: 5f8b3...558 Jeg kan godt gi deg et bittelite tips til hvordan å gi butikken du jobber i bedre omdømme og flere kunder : neste gang noen er ekstra hyggelige eller kjøper mye, og så spør om rabbat, så svarer du med et smil og selvsikkerhet " Ja, det skal du/ dere få. Vi setter pris på hyggelige kunder og større salg." Du burde vel egentlig fått deg et kurs i kundebehandling, og å skjønne verdien av å sette kunden foran din egen subjektive "mening" om dem. Og for å svare på spørsmålet om det er nødvendig : Ja,du kan prute. Endret 27. mai 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #19 Skrevet 27. mai 2024 Pruting er en uting. Hvorfor skal akkurat du få noe billigere enn andre? Tryneavslag. Anonymkode: b8a7c...e37
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #20 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pruting er en uting. Hvorfor skal akkurat du få noe billigere enn andre? Tryneavslag. Anonymkode: b8a7c...e37 Fordi priser ikke en konstante. Og rabatter er individuelt. Anonymkode: 2e4cb...c0d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #21 Skrevet 27. mai 2024 Jeg har akkurat handlet hvitevarer til kjøkken. Endte opp med en rabatt på 25%. Var kampanje og jeg fikk likevel 5 prosent ekstra. 85 000 med rabatt. Så jeg sparte nesten 20 000. Det gjør at jeg handler lokalt. Og til deg som tror du er smart og nekter rabatt.. Du kaster bort kunder. Anonymkode: 7cf13...d3f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #22 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og til deg som tror du er smart og nekter rabatt.. Du kaster bort kunder. Anonymkode: 7cf13...d3f Det er så sant. Jeg opplevde dårlig behandling hos min lokale Power butikk, så jeg hevet kjøpet, leverte varene tilbake og handlet hos Power i nabobyen i stedet for. Jeg kommer aldri til å handle hos min lokale Power igjen. Anonymkode: 8e5ad...0c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå