MissSaigon Skrevet 27. mai 2024 #26 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Me har hatt koldtbord til ca 25-30 mennesker . Har ordna og fått det på borda sjølv . Null stress Anonymkode: 869e0...6ab Men hvordan gjør dere det mellom middag og kaffe? Da skal jo bord ryddes, ting settes i oppvaskmaskin/steamer, mat må gjerne tildekkes og settes kjølig, det skal dekkes til kaffe, kaker skal finnes frem +++. Vi har gjort begge deler, og jeg syns det er stress å ha den jobben i tillegg til å være vertskap og ønske å snakke med gjestene.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #27 Skrevet 27. mai 2024 MissSaigon skrev (9 minutter siden): Men hvordan gjør dere det mellom middag og kaffe? Da skal jo bord ryddes, ting settes i oppvaskmaskin/steamer, mat må gjerne tildekkes og settes kjølig, det skal dekkes til kaffe, kaker skal finnes frem +++. Vi har gjort begge deler, og jeg syns det er stress å ha den jobben i tillegg til å være vertskap og ønske å snakke med gjestene. Å sydde bort matfat, legge på plast/folie og dette i kjøleskap tar ikke mye tid. Å rydde av tallerkner, bestill og glass er ganske fort gjort for dersom noen hjelper til. Selve opp saken kan man ta senere. Hvis man har gjort klart kaffeservice og klargjort kaffe til trakting på forhånd, tar også det veldig liten tid. I de fleste familier er det vel noen som tilbyr seg å hjelpe til litt? mye er gjort på 10 minutter dersom noen bidrar litt. Anonymkode: 4a219...b07
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #28 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Å sydde bort matfat, legge på plast/folie og dette i kjøleskap tar ikke mye tid. Å rydde av tallerkner, bestill og glass er ganske fort gjort for dersom noen hjelper til. Selve opp saken kan man ta senere. Hvis man har gjort klart kaffeservice og klargjort kaffe til trakting på forhånd, tar også det veldig liten tid. I de fleste familier er det vel noen som tilbyr seg å hjelpe til litt? mye er gjort på 10 minutter dersom noen bidrar litt. Anonymkode: 4a219...b07 Enig i denne . Hos oss pleier nokon bare å hjelpe til .då tar det ikkje mangen minuttene . Mens nokon tar vekk etter mat ,så setter nokon fram fat osv til kakene . Alt står klart på forhånd så er bare til å bære ut . Gjestene klarer seg fint uten oss ei lita stund 😉 i vår familie så kommer altid nokon å hjelper til ,uten at me spørre. Så då går det kjapt og fint . Anonymkode: 869e0...6ab
Winterlady Skrevet 27. mai 2024 #29 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det ene nære venneparet som bor nært, skal komme i konfirmasjonen. Ellers har vi ingen vi kan spørre. Liten familie så vi blir vel rundt 22stk inkludert da venneparet som da er fadder. Har ikke stor omgangskrets her vi bor og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette. Men er det nødvendig med servitører/vaskehjelp når vi er så få? Anonymkode: 36af2...b5c Ja, det trengs, ellers rekker dere nesten ikke snakke med gjestene. Annonser blant kjente på facebook eller småjobber.no
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #30 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 26.5.2024 den 19.37): Det ene nære venneparet som bor nært, skal komme i konfirmasjonen. Ellers har vi ingen vi kan spørre. Liten familie så vi blir vel rundt 22stk inkludert da venneparet som da er fadder. Har ikke stor omgangskrets her vi bor og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette. Men er det nødvendig med servitører/vaskehjelp når vi er så få? Anonymkode: 36af2...b5c Ser ikke behovet jeg nei. Anonymkode: 2c43e...698
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #31 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 26.5.2024 den 20.01): Hatt konfirmasjon før? Veldig lurt å ha folk på kjøkkenet slik at du som vertsskap kan være 100% tilstede med gjester og konfirmant Anonymkode: fc268...54e Dette er jo ikke så mye annerledes enn en bursdag? Man greier da servere mat og kaker selv da? Anonymkode: 2c43e...698
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #32 Skrevet 27. mai 2024 MissSaigon skrev (11 timer siden): Men hvordan gjør dere det mellom middag og kaffe? Da skal jo bord ryddes, ting settes i oppvaskmaskin/steamer, mat må gjerne tildekkes og settes kjølig, det skal dekkes til kaffe, kaker skal finnes frem +++. Vi har gjort begge deler, og jeg syns det er stress å ha den jobben i tillegg til å være vertskap og ønske å snakke med gjestene. Har du generelt problemer med enkle ting i hverdagen? Anonymkode: 3df18...e15
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #33 Skrevet 27. mai 2024 Vi har ikke hatt noe hjelp under våre konfirmasjoner. Vi var ca like mange gjester (25 - 30) og hadde catering begge gangen. Den første gangen savnet vi ikke servering. Vi klarte alt selv og hadde mange gode samtaler. Den andre gangen viste det seg at lokalet manglet litt utstyr som skulle vært der og det var en del rester. Her kunne jeg godt tenkt meg å ha noen som hjalp til, for nødløsningene vi måtte finne på tok litt tid. Vi måtte løpe litt rundt/ut av lokalet, ta telefoner etc og måtte tilbringe mer tid på kjøkkenet. Her mistet vi tid med gjestene. Om jeg hadde stolt på lokalet og utstyr som trengtes, eventuelt kunne sjekket alt godt kvelden før, hadde ikke jeg sett behov for hjelp. Anonymkode: 0e2b3...f2b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2024 #34 Skrevet 27. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du generelt problemer med enkle ting i hverdagen? Anonymkode: 3df18...e15 Har du generelt problemer med å skjønne at det er forskjell på fest og hverdag? Jeg syns det er helt utrolig at så mange forventer at gjestene skal ta på seg ansvar med å servere og rydde. Anonymkode: b514e...56d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #35 Skrevet 28. mai 2024 Hvpr får du deg fra? Anonymkode: 3df18...e15
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #36 Skrevet 28. mai 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dette er jo ikke så mye annerledes enn en bursdag? Man greier da servere mat og kaker selv da? Anonymkode: 2c43e...698 Jo, jeg synes faktisk at konfirmasjon er veldig annerledes enn en bursdag. Vi har stor familie og blir fort 20-25 stykker i en helt vanlig bursdag, og har selvfølgelig ikke hjelp på kjøkkenet da. Som regel hjelper noen av gjestene litt til, og vi skravler litt underveis også. Stemningen er uhøytidelig og koselig, ting ikke så nøye. Gjerne en enkel middag og et par kaker. I konfirmasjon derimot har vi brukt mye både tid og penger på å lage en skikkelig festdag som skal skape minner og huskes for både konfirmanten selv, oss foreldre og gjestene. Alle er pyntet i dress, bunad eller finkjoler man gjerne helst ikke vil grise til. Bordet er pent dekket, det er taler, bilder og gjerne en tåre eller to som tørkes. Maten er gjerne mer "komplisert", f.eks. tapas, koldtbord el. som krever mye mer tid å både sette fram og rydde av, og det er her vi bor vanlig med 8-10 kaker. I tillegg pleier ofte stunden mellom middag og kaffematen å bli brukt til å ta bilder av konfirmanten med diverse familiemedlemmer, og da blir fort vi foreldre med på mange av disse. Så er det gjester man gjerne ikke ser så ofte en ønsker å snakke med i denne stunden hvor man mingler mer fritt osv. Så ja, jeg synes det er veldig, veldig stor forskjell på en vanlig bursdag og en konfirmasjon. Og for meg personlig har hjelp på kjøkkenet vært viktig for å få dagen til å gli så knirkefritt som mulig. Anonymkode: e0fa0...84d
TinaK 1990 Skrevet 28. mai 2024 #37 Skrevet 28. mai 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dette er jo ikke så mye annerledes enn en bursdag? Man greier da servere mat og kaker selv da? Anonymkode: 2c43e...698 Konfirmasjon ikke så mye annerledes enn bursdag?? Hehe….ok🥴
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #38 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har holdt 2 konfirmasjoner hjemme med 27-30 gjester. Vi lagde all mat ol selv og brukte ikke servitører. Det gikk helt fint, men hvis du ikke har familie og venner som tar det som en selvfølge å hjelpe til kan det nok være greit med hjelp. Hvis du først skal ha hjelp tror jeg du bør ha 2. Anonymkode: 30ee1...3be
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #39 Skrevet 28. mai 2024 Har hatt en konfirmasjon foreløpig, vi ble 24 stk, bare nærmeste familie og kjæresten til konfirmanten. Vi hadde koldtbord, fikk den levert i det gjestene kom og det var ferdig dandert så var bare å sette frem, tok ikke langt tid og fikk hjelp av mine foreldre og svigerfar. Ryddet kjapt av og satte etterhvert frem kaker osv. Hadde ikke servitør, gikk helt fint. Fikk snakket med alle gjestene til og med. Vi er en familie som ikke er sååå høytidlige, ja det er annerldes enn bursdag, men allikevel en avslappet feiring. Anonymkode: fe9b4...121
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #40 Skrevet 28. mai 2024 Vi leide tenåringene til en kollega. Fungerte godt. Anonymkode: cfd6e...6e9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2024 #41 Skrevet 28. mai 2024 Mine tenåringer har hjulpet til i en kollegas konfirmasjon (de fikk betalt). Anonymkode: cc8a7...5b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå