Gå til innhold

Ingen til å servere under konfirmasjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene nære venneparet som bor nært, skal komme i konfirmasjonen. 
Ellers har vi ingen vi kan spørre. Liten familie så vi blir vel rundt 22stk inkludert da venneparet som da er fadder. 

Har ikke stor omgangskrets her vi bor og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette. 
Men er det nødvendig med servitører/vaskehjelp når vi er så få?

Anonymkode: 36af2...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kollega dere kan spørre? Eller andre foreldre, foreldre til venner av konfirmanten, kanskje bytte tjeneste

Anonymkode: 50691...595

Skrevet

Det kommer an på hva dere skal servere, men det går sikkert greit å ordne det alene. Ulempen er at dere blir stående på kjøkkenet en del i stedet for å være sammen med gjestene. Har dere ikke noen naboer med tenåringsbarn som kunne gjort en sånn jobb for dere?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ellers har vi ingen vi kan spørre. Liten familie så vi blir vel rundt 22stk inkludert da venneparet som da er fadder. 

Har ikke stor omgangskrets her vi bor og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette. 

Hei! Vet ikke om dere skal bestille maten? Hvis dere bestiller fra et catering-firma, så kan dere bestille en til å hjelpe til derfra. Kan være greit å ha en person f. eks. til å rydde av coldtbordet eller middagen + lage til kaffe. Så trenger ikke dere foreldre bruke tid på rydding hele tiden

Anonymkode: 88cbc...18f

Skrevet

Kollega? Tenåringer, typ 17-18 åringer? 

Skrevet

Du trenger da ikke servitører? Herlighet.

Anonymkode: 3df18...e15

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger da ikke servitører? Herlighet.

Hatt konfirmasjon før? Veldig lurt å ha folk på kjøkkenet slik at du som vertsskap kan være 100% tilstede med gjester og konfirmant

Anonymkode: fc268...54e

Skrevet

Du trenger ingen hjelp utenfra, men du gjør muligens lurt i å alliere deg med et par av gjestene som hjelper til med å rydde ut, sette inn pluss ordne med kaffe. Da slipper andre å lure på om de skal hjelpe til, og det bør gå rimelig kjapt og greit med tre som ordner. Gjestene klarer helt sikkert å underholde seg selv den stunden det tar. 

Skrevet

Har hatt to konfirmasjoner, og har ikke hatt noe ekstra hjelp. Vi har bestilt koldtbord, og det er jo bare å pakke ut og sette frem på et bord. Det eneste vi måtte fylle på med var brød, men det var egentlig fordi det ikke var plass til mer enn ett fat med brød på det bordet vi brukte.

Måtte selvfølgelig koke kaffe og sette frem kaker, men det tok ikke så mye tid. Sikkert noen av de i selskapet som gjerne hjelper til med det. Min mamma og svigerinne hjalp meg, og det gikk fort og greit. Følte absolutt ikke at vi ikke fikk tid til å snakke med de andre gjestene. 

Men om du har mat som skal serveres på tallerken, så blir det noe annet. Da hadde det nok vært greit med hjelp.

Anonymkode: 39d54...1e6

Skrevet

Hva med å lete på Facebook etter noen som kan stille? Her jeg bor er det en populær jobb for russegruppe. 

Anonymkode: 63cf3...4b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

I nevøen sin konfirmasjon var det ingen som serverte. Vi hjalp til alle sammen, brukte ikke lang tid på å finne frem , eller rydde vekk maten, når vi var så mange som var med. 

Anonymkode: b1f39...60d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hatt konfirmasjon før? Veldig lurt å ha folk på kjøkkenet slik at du som vertsskap kan være 100% tilstede med gjester og konfirmant

Anonymkode: fc268...54e

Ja. Hatt tre. Ca 25 gjester pr. Lagde all mat og var tilstede som bare det.

Skrevet

Har hatt to konfirmasjoner med 35 gjester, og ikke hatt hjelp. Har laget koldtbord selv, og alliert meg med mamma. Etter seremonien satt vi opp 1 1/2 time etter den var ferdig til mat. Da rakk vi frem før gjestene (var bare 12 av oss i seremonien), og så varmet vi opp og satt alt på bordene som ble dekket dagen før. Var veldig lite stress det altså. 

Anonymkode: 2dfbf...47a

Skrevet

Vi er forskjellige og har ulik plass hjemme, for meg hadde det vært veldig stressende å ha et selskap med over 25 hjemme samt forberede det. 

Jeg hadde leid inn hjelp fra cateringselskapet hvis økonomien tillater det. 

Anonymkode: 54dfb...445

Skrevet

Vi har hatt 3 runder med dåp, 2 konfirmasjoner og ett bryllup. Kun i bryllupet vi hadde to til å servere, fordi det var middag og ikke koldtbord. Så lenge man ikke skal servere måltider så trenger man ikke hjelp. 

Anonymkode: 0c1cd...ae9

Skrevet

I bursdager og juleselskap ol syns jeg det er greit at gjestene hjelper til, men i høytidelige anledninger som dåp, konfirmasjon og bryllup syns jeg at folk kun skal få være gjester og ikke kjøkkenhjelp. 

Hvis dere har lokale kjøp og salg sider eller lignende på Facebook kan du søke etter hjelp der. Det er nok mange unge i 16-18 års alder som vil tjene seg noen kroner. 

Anonymkode: b514e...56d

Skrevet

Få noen tenåringer til å hjelpe, mot en liten betaling. Vi var i konfirmasjon i dag, og der var det tre jenter på ca 15-16 år som hjalp til. 

Anonymkode: fb5ce...1a5

Skrevet

jeg har alderi hørt at det er vanelig med servitør man pelier og forsyne seg selv

Anonymkode: 20358...5ac

Skrevet

Jeg har servert i konfirmasjon med både koldtbord(der jeg har satt ut mat,varmet mat og ryddet underveis og etter) og servert tallerken til hver gjest. 

Fmhar du en tenåringsnabo som kan hjelpe eller en foreldre av venner av barna?

Anonymkode: 5829d...571

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor trenger dere noen som skal servere/vaske osv ? Vi var ca 30 personer og hadde koldtbord /tapas og hadde ingen som serverte/ryddet. Det gikk av seg selv.

Kaffe klarte vi sette på selv, kakene klarte vi få på plass selv! 

Anonymkode: 6579a...f62

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor trenger dere noen som skal servere/vaske osv ? Vi var ca 30 personer og hadde koldtbord /tapas og hadde ingen som serverte/ryddet. Det gikk av seg selv.

Kaffe klarte vi sette på selv, kakene klarte vi få på plass selv! 

Anonymkode: 6579a...f62

Ingenting går av seg selv. Å få maten ut er den minste jobben. Mat skal ryddes inn og fås på kjøl og skittent servise skal vaskes. 

Vi har både hatt hjelp og gjort alt selv, og jeg velger absolutt hjelp neste gang. 

Anonymkode: b514e...56d

Skrevet

Men…. Må noen servere? 
kan ikke folk servere seg selv ? 
sette mat på et bord og folk henter selv? 
sette mat på bordet? 

Anonymkode: f2086...3d6

Skrevet

Har du en videregående skole i nærheten? Du kan eventuelt forhøre deg der, eventuelt henge opp en lapp. 

Man klarer selvfølgelig alt selv, men i en slik dag med bunad og alt, vil jeg faktisk heller bruke tiden min med gjester, ta bilder osv, enn å stå på kjøkkenet. Det som tar mest tid er mellom middag og kaffematen, og det er også den tiden som er kjekkest fordi det er da man mingler. Prøv å finne noen tenåringer, dere.

Anonymkode: e0fa0...84d

Skrevet

Vi hadde koldtbord til 30 stk i leid lokale. Hadde ingen til å hjelpe til eller servere. 

Maten ble levert på fat så det eneste vi gjorde var å sette den frem. Etter maten var det flere som kamp til å rydde bort mat og service. Vi skylte bare oppvasken lett og ventet med selve vaskejobben til etter selskapet. 

å sette fram kaker og koke kaffe er null stress

Anonymkode: 4a219...b07

Skrevet

Me har hatt koldtbord til ca 25-30 mennesker . Har ordna og fått det på borda sjølv . Null stress 

Anonymkode: 869e0...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...