Gå til innhold

Ny tirade fra Sanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 27.5.2024 den 11.45):

Interessant forskjell på krav du stiller deg selv/de du er enig med. De kan skrive tekster som er bra basert på svogerforskning. Når de så blir parkert ved bruk av reelle tall og fakta er ikke tilsvaret godt nok fordi det ikke er en dybdeavhandling av alle mulige sider av arbeidslivet.

Anonymkode: 8270e...b82

Nettopp 😅

Anonymkode: 8893f...81b

Hun snakker norsk. Hun har vært interessert i å lære seg norsk. Hun er ikke vanskelig å forstå. Det er ikke dét som er problemet her. Det er ikke et problem en gang.

Hun var på NRKs debattprogram i dag.

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202405/NNFA56052824

Anonymkode: e080d...2e5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun snakker norsk. Hun har vært interessert i å lære seg norsk. Hun er ikke vanskelig å forstå. Det er ikke dét som er problemet her. Det er ikke et problem en gang.

Hun var på NRKs debattprogram i dag.

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202405/NNFA56052824

Hun snakker grammatisk riktig, men hun snakker ikke bra norsk. Det er forferdelig slitsomt å høre på henne. Det hjelper jo ikke at hun stort sett snakker tøv 😂Jeg så Dagsnytt 18, det var nesten vondt å se. Snakk om å bli satt til veggs. Jeg digger Mimir. 

Anonymkode: 07532...6a7

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Apropos det med å snakke god norsk, han har en litt vanskelig dialekt han Mimir, synes jeg. Han sier "trri" i stedet for tre.

Han snakker jo dialekt. Herre. 

Jeg blir imponert over den saklige argumentasjonen her. Hun snakker ikke godt nok norsk, hun er slitsom å høre på, hun er et nek, eier ikke skam...og så dras hennes intelligens inn i dette usaklige oppgulpet?! 

Mimir kom tapende ut av dette, og den største tabben var at han ikke ser forskjell på sykdom og arbeidsledighet ( som jeg var inne på tidligere i tråden, så handler dette også om grunner til hvorfor færre er i arbeid i bla Finland ) Hakket verre var nesten at han dro inn Myanmar og Mexico og hvor mye de jobbet der. Det hadde jo mye med saken å gjøre.

Men vi får vel høre hva som kommer frem på Storebrand konferansen når det blir tatt opp der.. 

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Jeg blir imponert over den saklige argumentasjonen her. Hun snakker ikke godt nok norsk, hun er slitsom å høre på, hun er et nek, eier ikke skam...og så dras hennes intelligens inn i dette usaklige oppgulpet?! 

Mimir kom tapende ut av dette, og den største tabben var at han ikke ser forskjell på sykdom og arbeidsledighet ( som jeg var inne på tidligere i tråden, så handler dette også om grunner til hvorfor færre er i arbeid i bla Finland ) Hakket verre var nesten at han dro inn Myanmar og Mexico og hvor mye de jobbet der. Det hadde jo mye med saken å gjøre.

Men vi får vel høre hva som kommer frem på Storebrand konferansen når det blir tatt opp der.. 

Den som tapte denne duellen, var Sarromaa, eller Usanna som Kristjansson så riktig sa. Hun tapte så det sang! Hun har absolutt null, nix og nada å komme med, bortsett fra én ting: De noe underlige overskriftene på elendige artikler i VG og DB, overskrifter som er som de er nettopp for å generere klikk. Mimir satte skapet nokså godt på plass, denne gangen også.

Usanna har bodd i Norge i minst 20 år. Hun snakker grammatikalsk korrekt, men det er ganske utrolig hvor lite hun har fått med seg av norsk tonefall og diksjon. Veldig slitsom å høre på. 

Anonymkode: 445ce...206

ReneRene skrev (32 minutter siden):

Mimir kom absolutt best ut av diskusjonen, noe man også så av kroppsspråket til Sanna. Hun var svært ukomfortabel når hun ble stilt til veggs for løgnene sine. 

Det må også være lov å kommentere på elendig språkutførelse til en person som ikke bare søker offentligheten, men som bruker sin stemme til håne og kritisere andre. 

Så henne i Dagsnytt 18 og det slår meg hvor lite kunnskapsrik hun fremstår. Bruker Dagbladet som kilde for å parkere Mimir. Sauser sammen ting, og fronter åpenbar svogerforskning. Jeg ble faktisk både sint og pinlig berørt på samme tid.. 

Anonymkode: 21dc9...ade

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så henne i Dagsnytt 18 og det slår meg hvor lite kunnskapsrik hun fremstår. Bruker Dagbladet som kilde for å parkere Mimir. Sauser sammen ting, og fronter åpenbar svogerforskning. Jeg ble faktisk både sint og pinlig berørt på samme tid.. 

Jeg reagerte også på det. En skribent bør ikke bruke tabloide overskrifter som sannhetsvitner for gjengs oppfatning. Det ble også flaut når hun innrømmet at hun selv hadde ønsket å bli ufør slik at hun kunne trene på dagtid (?). Det virker ikke som hun har satt seg det minste inn i saken, hun fremstår like tabloid og grunn som sitt kjære Dagbladet.   

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerte også på det. En skribent bør ikke bruke tabloide overskrifter som sannhetsvitner for gjengs oppfatning. Det ble også flaut når hun innrømmet at hun selv hadde ønsket å bli ufør slik at hun kunne trene på dagtid (?). Det virker ikke som hun har satt seg det minste inn i saken, hun fremstår like tabloid og grunn som sitt kjære Dagbladet.   

Ja, hun viste tydelig både at hun har lite kunnskap og at hun har både fordommer og null forståelse for de som er i en situasjon hvor de ikke kan jobbe.

Og dette med at fibromyalgi er den enkleste veien til ufør? ME og fibro er vel noe av det som tar lengst å bli ufør på grunnlag av, og i og med at det er omstridte diagnoser også her avhenger det av saksbehandler i større grad. 

Nå synker jeg jo til Saarromas nivå ved å basere argumentasjonen på egne erfaringer, men jeg har fulgt veien til ufør for personer med både ME og fibro,  og det har ikke vært «a walk in the park»

Østerdølen skrev (17 minutter siden):

Etter mitt syn gruset Mimir Sanna fullstendig i debatten. Hun var så usaklig og uten argumenter i det hele tatt. Rett og slett skuffende fra hennes side.

Jeg syns det var motsatt av skuffende, man fikk virkelig se hvor lite kunnskap hun har bak sine egne tabloide overskrifter og utsagn. 

Tittet innom Facebooksiden hennes og hun hadde skarve noen og førti kommentarer på innlegget om Dax18. Der utdypet hun også utsagnet om NAV hund og hest. Det er visstnok en internavdeling innen NAV, for det hadde hun hørt om fra en navansatt. Super kildekritikk der altså. 

Jeg tok på meg å sjekke opp i påstanden om at det finnes en internavdeling innen NAV for folk som ikke kan jobbe, men som driver fulltid innen hund og hest (ref hennes egen FB side hvor hun hevder dette). Dette er svarene chatboten gir:

IMG_5153.png

IMG_5152.png

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg syns det var motsatt av skuffende, man fikk virkelig se hvor lite kunnskap hun har bak sine egne tabloide overskrifter og utsagn. 

Tittet innom Facebooksiden hennes og hun hadde skarve noen og førti kommentarer på innlegget om Dax18. Der utdypet hun også utsagnet om NAV hund og hest. Det er visstnok en internavdeling innen NAV, for det hadde hun hørt om fra en navansatt. Super kildekritikk der altså. 

Haha, nav hund og hest. Høres ut som hun har hentet det ut fra Notting Hill? Og Hugh Grants fiktive journalistrolle der, er det sånn journalisme hun streber mot? Hun driter seg jo ut igjen og igjen, hvordan kan noen betale henne for mølet hun kommer med? 

Anonymkode: 61d73...028

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Som ansatt i NAV kan jeg nå fortelle at jeg har lett med lys og lykte på våre internsider, der den i følge SS skal finnes, etter denne avdelingen uten hell. Ingen av mine kolleger rundt bordet i lunsjen har heller hørt om dette. Det må derfor enten vært en hemmelig tjeneste og sorterer da muligens under PST, eller så er det vilt oppspinn. Jeg tipper det siste. Det sier også en del om hun som legger fram denne påstanden at hun er relativt lettlurt og ikke videre opptatt av faktasjekk.

Anonymkode: d2608...8a2

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Som ansatt i NAV kan jeg nå fortelle at jeg har lett med lys og lykte på våre internsider, der den i følge SS skal finnes, etter denne avdelingen uten hell. Ingen av mine kolleger rundt bordet i lunsjen har heller hørt om dette. Det må derfor enten vært en hemmelig tjeneste og sorterer da muligens under PST, eller så er det vilt oppspinn. Jeg tipper det siste. Det sier også en del om hun som legger fram denne påstanden at hun er relativt lettlurt og ikke videre opptatt av faktasjekk.

Anonymkode: d2608...8a2

Se der, det virker altså som at den godeste husfinnen enten har røpet klassifisert informasjon eller rett og slett løyet. Sett sammen med at kildene hennes til at det bare er å skaffe seg fibromyalgi om man ønsker fripass til uføretrygd er overskrifter i Dagbladet så tenker jeg at hun har vist hele Norge hvor lite hun er til å stole på. 

Jeg kunne også tenke meg å spør henne om hvordan hun vet at de personene som er så spreke på steptrening er uføre? Etter hva jeg forsto så er dette ting den godeste Sanna har sett selv - altså var hun på trening samtidig med disse personene. Skal man da gå ut fra at hun også er ufør? Eller kan det være at forskjellige mennesker har forskjellige arbeidstider? Noen jobber turnus i helsevesenet, noen jobber offshore og er hjemme i hele fire uker om gangen. Hvordan skiller husfinnen på de uføre og de turnusarbeidende? Og vet hun ikke at ikke all sykdom er fysisk?

Så mange spørsmål og fakrisk ingen vettuge svar. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Se der, det virker altså som at den godeste husfinnen enten har røpet klassifisert informasjon eller rett og slett løyet. Sett sammen med at kildene hennes til at det bare er å skaffe seg fibromyalgi om man ønsker fripass til uføretrygd er overskrifter i Dagbladet så tenker jeg at hun har vist hele Norge hvor lite hun er til å stole på. 

Jeg kunne også tenke meg å spør henne om hvordan hun vet at de personene som er så spreke på steptrening er uføre? Etter hva jeg forsto så er dette ting den godeste Sanna har sett selv - altså var hun på trening samtidig med disse personene. Skal man da gå ut fra at hun også er ufør? Eller kan det være at forskjellige mennesker har forskjellige arbeidstider? Noen jobber turnus i helsevesenet, noen jobber offshore og er hjemme i hele fire uker om gangen. Hvordan skiller husfinnen på de uføre og de turnusarbeidende? Og vet hun ikke at ikke all sykdom er fysisk?

Kan jo hende Sanna har sendt rundt en spørreundersøkelse på sitt lokale treningssenteret, for å kunne dokumentere påstandene sine. Sikkert et enkelt skjema. "Er du uføretrygdet?Kryss av for ja,nei eller jobber for å få det"!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun ble så forfjamset av den der 22cm store pikken i Dagbladet at hun forvekslet det hun leste med NAV hest og hund?

Østerdølen skrev (26 minutter siden):

Kan jo hende Sanna har sendt rundt en spørreundersøkelse på sitt lokale treningssenteret, for å kunne dokumentere påstandene sine. Sikkert et enkelt skjema. "Er du uføretrygdet?Kryss av for ja,nei eller jobber for å få det"!

Tipper hun "har hørt" at folk som bruker asics joggesko er uføre eller noe liknende uvitenskapelig basert, og sånn sett rett og slett kan se det. Er jo tydelig at hun lever i en annen virkelighet enn andre og at det hun "har hørt" er det som gjelder.

Dette med NAV hest og hund må hun da være utrolig flau over. 

Anonymkode: 61d73...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...