Gå til innhold

Ny tirade fra Sanna

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er Sanna en masochist? Jeg mener, så mye som hun hater Norge og nordmenn så må hun da virkelig like å plage seg selv med å bo her.

Anonymkode: e080d...2e5

Man kan jo mistenke at det hun formidler er ren satire?  Jeg kan nemlig ikke se at hun klager på en brøkdel av det nordmenn selv klager på. Er nordmenn et plaget folkeslag? 🙂 eller er det at hun ikke er født her som er problemet? Det er mulig hun vil sette lys på en del ting for at de norskfinske barna hennes skal få en...lysere fremtid?

Fortsetter under...

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Det var jo ikke det. Det var et indignert svar som manglet vesentlig og viktig informasjon om hvorfor det var flere uten jobb i land han nevnte ( handler det om sykdom som jo var tema Sanna tok opp). Spørsmålet er også om ikke mange flere KUNNE vært i jobb i Norge, og ikke bare si seg fornøyd med at flere er i jobb her. Det er lurt å lese kritisk. 

Jeg synes det var et bra svar, ferdig snakka.

Anonymkode: fe4fb...81c

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det var et bra svar, ferdig snakka.

Ja, det var riktigere sagt fremfor å si at det var et bra svar. Du må jo få ha din subjektive mening. Jeg bare peker på hvorfor det ikke var et godt svar fra ham, siden det mangler veldig viktig informasjon.

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Ja, det var riktigere sagt fremfor å si at det var et bra svar. Du må jo få ha din subjektive mening. Jeg bare peker på hvorfor det ikke var et godt svar fra ham, siden det mangler veldig viktig informasjon.

Det var et bra svar, du må ikke kverulere på absolutt alt.

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Kanskje du da skal si at DU ikke syns det var et bra svar heller enn å hevde at ditt syn er fasiten?

Jeg syns også det var et bra svar. Det parkerte Sanne og viste henne som den uvitende kommentatoren hun er.

Anonymkode: 8bf43...cef

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det var et bra svar, du må ikke kverulere på absolutt alt.

Jeg må nesten "kverulere" på dette siden det Sanna tok opp var syke nordmenn og avisenes gjentatt artikler om "veien til uføretrygd" 

Mimir snakker om at det er flere uten jobb i noen land, blant annet Finland, og det kan altså være flere grunner til det enn at de er syke. Som igjen var tema Sanna tok opp.

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Interessant forskjell på krav du stiller deg selv/de du er enig med. De kan skrive tekster som er bra basert på svogerforskning. Når de så blir parkert ved bruk av reelle tall og fakta er ikke tilsvaret godt nok fordi det ikke er en dybdeavhandling av alle mulige sider av arbeidslivet.

Anonymkode: 8270e...b82

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Interessant forskjell på krav du stiller deg selv/de du er enig med. De kan skrive tekster som er bra basert på svogerforskning. Når de så blir parkert ved bruk av reelle tall og fakta er ikke tilsvaret godt nok fordi det ikke er en dybdeavhandling av alle mulige sider av arbeidslivet.

Anonymkode: 8270e...b82

Mener du at jeg har gitt uttrykk for å være enig med Sanna her?

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg må nesten "kverulere" på dette siden det Sanna tok opp var syke nordmenn og avisenes gjentatt artikler om "veien til uføretrygd" 

Mimir snakker om at det er flere uten jobb i noen land, blant annet Finland, og det kan altså være flere grunner til det enn at de er syke. Som igjen var tema Sanna tok opp.

Nei, det må du faktisk ikke.

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Du har misforstått din rolle på et forum. Vi trenger ingen fasit. Vi trenger ingen som vet alt. Særlig ikke når de beviselig ikke engang vet alt. Vi diskuterer, vi utveksler meninger. Vi lærer hverandre ting. Dessverre har du lite å bidra med, annet enn bombastiske uttalelser om absolutt alt. 

Anonymkode: f9ddc...1e4

ReneRene skrev (17 timer siden):

Og denne infoen og måten du formulerer deg på tenker du går i Sannas disfavør? 

Det er jo en smule interessant, og jeg får ikke akkurat mindre tiltro til det hun forteller om div erfaringer, og det er jo til din fordel at hva jeg tror er revnende likegyldig for deg. 

Jeg har også mye personlig erfaring med Sanna, og jeg har hørt mange ganger historier gjenfortalt av henne som jeg vet er veldig overdrevet da jeg har observert i det virkelig liv historiene som er blitt gjenfortalt. Problemet for Sanna er at hun bruker statistikk og forskning kun når de støtter hennes mening, og i all informasjon som motsier hennes argumentasjon overser hun uten å blunke. 

Anonymkode: d92cd...d9c

Jeg har også mye personlig erfaring med Sanna, og jeg har hørt mange ganger historier gjenfortalt av henne som jeg vet er veldig overdrevet da jeg har observert i det virkelig liv historiene som er blitt gjenfortalt. Problemet for Sanna er at hun bruker statistikk og forskning kun når de støtter hennes mening, og i all informasjon som motsier hennes argumentasjon overser hun uten å blunke. 

Anonymkode: d92cd...d9c

Og det bringer henne igjen og igjen på VG's forside. Så da selger hun sjela si, og godtar å fremstå som en negativ bedreviter for å tjene noen kroner. 

Annonse

ReneRene skrev (25 minutter siden):

Mener du at jeg har gitt uttrykk for å være enig med Sanna her?

Ditt svar, som er det første svaret i denne tråden:

ReneRene skrev (På 25.5.2024 den 20.51):

Ja.. og jeg var akkurat i en diskusjon om å kunne stå opp om morgenen her.. Betimelig vil jeg kalle det. Og det er ikke akkurat nytt. Langt fra.

Det handler nok om kultur. Norsk og andres. Vi ser nok på ting med annereldes- øyne fordi vi er... annerledes?

Jeg tror Norge er blitt litt curling- nasjon?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ditt svar, som er det første svaret i denne tråden:

Ja, og det står jeg ved. Sykefravær er også høyt i Norge. Og jeg mener at mye er tilrettelagt for at man skal slippe å handle så mye selv mange ganger. Jeg blir jo lettere matt når også voksne skal ha forståelse for å ikke klare å komme seg opp om morgenen ( som vi var inne på i en tråd her )

Så langt er jeg enig med henne her. Men jeg er ikke enig i alt hun skrev. Jeg syns jeg tvert i mot hun hadde litt drittsekk- faktor ved å blant annet "kritisere" de som hun antok (?) var uføre og som trente. Hun blir litt..."overivrig" og mister perspektiv iblant syns jeg, men jeg er derimot enig i at artiklene i avisene om "veien til uføretrygd" og advokater som skor seg på folk som "ikke når fram hos NAV" er absolutt kritikkverdig.

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (45 minutter siden):

Det hadde jo vært riktigere for deg å si «jeg tror Sanna møter mer støtte i byene enn utenfor», enn det du påsto (at Sanna får mer støtte av folk som bor i by), men dette med å skille mellom en subjektiv mening og fakta gjelder kanskje bare alle andre, og ikke deg?

Anonymkode: e9be1...e22

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jo vært riktigere for deg å si «jeg tror Sanna møter mer støtte i byene enn utenfor», enn det du påsto (at Sanna får mer støtte av folk som bor i by), men dette med å skille mellom en subjektiv mening og fakta gjelder kanskje bare alle andre, og ikke deg?

Anonymkode: e9be1...e22

Du har helt rett. Jeg skulle ha skrevet "jeg mener å se.."

ReneRene skrev (19 minutter siden):

Ja, og det står jeg ved. Sykefravær er også høyt i Norge. Og jeg mener at mye er tilrettelagt for at man skal slippe å handle så mye selv mange ganger. Jeg blir jo lettere matt når også voksne skal ha forståelse for å ikke klare å komme seg opp om morgenen ( som vi var inne på i en tråd her )

Så langt er jeg enig med henne her. Men jeg er ikke enig i alt hun skrev. Jeg syns jeg tvert i mot hun hadde litt drittsekk- faktor ved å blant annet "kritisere" de som hun antok (?) var uføre og som trente. Hun blir litt..."overivrig" og mister perspektiv iblant syns jeg, men jeg er derimot enig i at artiklene i avisene om "veien til uføretrygd" og advokater som skor seg på folk som "ikke når fram hos NAV" er absolutt kritikkverdig.

Jeg blir jo lettere matt når også voksne skal ha forståelse for å ikke klare å komme seg opp om morgenen ( som vi var inne på i en tråd her ) 

Hva mener du med denne uttalelsen? 

Anonymkode: 8caed...84d

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir jo lettere matt når også voksne skal ha forståelse for å ikke klare å komme seg opp om morgenen ( som vi var inne på i en tråd her ) 

Hva mener du med denne uttalelsen? 

Anonymkode: 8caed...84d

Sanna kom i kronikken inn på da Tonje Brenna sa noe om å komme seg opp om morgenen, og "da var hylekoret i gang.."

Jeg diskuterte i en tråd her rett før, hvor det ble hevdet at noen voksne ikke kom seg opp om morgenen, og var enten avhengige av å bli vekket, eller de kom sent på jobb... 

Ps. jeg tror jeg må presisere her siden dette åpenbart kan bli..misforstått :..at voksne ikke kommer seg opp ved egen hjelp... skulle det altså være 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Sanna kom i kronikken inn på da Tonje Brenna sa noe om å komme seg opp om morgenen, og "da var hylekoret i gang.."

Jeg diskuterte i en tråd her rett før, hvor det ble hevdet at noen voksne ikke kom seg opp om morgenen, og var enten avhengige av å bli vekket, eller de kom sent på jobb... 

Blir man vekket så kommer man seg jo opp… Skal du legge deg opp i hvordan folk ordner seg på privaten også? 

Anonymkode: 07532...6a7

ReneRene skrev (14 minutter siden):

Ps. jeg tror jeg må presisere her siden dette åpenbart kan bli..misforstått :..at voksne ikke kommer seg opp ved egen hjelp... skulle det altså være 

Det Brenna sa har jo ingenting med den tråden du sikter til å gjøre, det er ikke snakk om det samme.

Det Brenna sa har jo ingenting med den tråden du sikter til å gjøre, det er ikke snakk om det samme.

Nei, for da Brenna sa noe om det, så handlet vel hylekoret om at det var nedlatende sagt, og at folk kom seg opp? Eller? ( med forbehold om at jeg ikke husker alle stemmene i hylekoret )

Mens her ble det motsatte hevdet. SÅ lett er det nemlig ikke ( likevel )

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei, for da Brenna sa noe om det, så handlet vel hylekoret om at det var nedlatende sagt, og at folk kom seg opp? Eller? ( med forbehold om at jeg ikke husker alle stemmene i hylekoret )

Mens her ble det motsatte hevdet. SÅ lett er det nemlig ikke ( likevel )

Igjen, det Brenna snakket om, er ikke det samme som de ble snakket om i den tråden.

Anonym bruker skrev (På 25.5.2024 den 21.05):

Ja, hun har rett, men hun har ikke noen forslag til løsning.

Anonymkode: e4292...eba

Løsningen er enkel. Det er å lage strengere regler før alle de som betaler for dette flytter fra landet.  Men AP vil nok bare fortsette som før, de ser bare velgere og makt. De trygdede er en kjempestor og viktig velgergruppe for å få politisk makt, høyresiden våger ikke gjøre noe med det. De som kritiserer, som Frp, mobbes og latterliggjøres offentlig. Vi må gå konk før det blir slutt på svekling-trenden. Vi er nådd en topp nå når mange mener det er ansvarlig å holde seg hjemme om en er litt syk, av smittefare. Jaja. Løsningen er alt annet enn nær. Velferdsstaten må nedlegges snarest, og skattene må reduseres dramatisk. Da finner vi ut av ting selv, heller det enn at staten og politikerne skal ta vare på oss. Det skjer uansett ikke.

Anonymkode: 629b0...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...