Gå til innhold

Ny tirade fra Sanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.. og jeg var akkurat i en diskusjon om å kunne stå opp om morgenen her.. Betimelig vil jeg kalle det. Og det er ikke akkurat nytt. Langt fra.

Det handler nok om kultur. Norsk og andres. Vi ser nok på ting med annereldes- øyne fordi vi er... annerledes?

Jeg tror Norge er blitt litt curling- nasjon? 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Det er vel strengt tatt ikke hennes oppgave? Hun setter jo "bare" lys på. Og stikker litt iblant. 

Hun "setter lys" på et problem som har vært kjent og belyst i mange år. Det er ikke særlig interessant. 

Anonymkode: e4292...eba

Annonse

Jeg nekter å gi henne klikk, men det virker som hun igjen sparker inn åpne dører. Hvordan hun får spalteplass i landets største avis er meg helt uforståelig. Hun er en middelmådig skribent med et Napoleonkompleks. 

Anonymkode: 07532...6a7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, hun har rett, men hun har ikke noen forslag til løsning.

Anonymkode: e4292...eba

Som er en enkel situasjon å være i, den deler hun med de fleste nordmenn. Typisk norsk å være kritisk til at alle andre burde fikse noe. Der er Sanna mer norsk en noen annen. 

Selv om en også kan forklare en høy andel syke med gledelige statistikker (flere overlever alvorlig sykdom og svangerskap, flere kvinner og eldre i jobb, har det sin «bakside» i en statistikk også) 

At noen utnytter, absolutt! 

Anonymkode: 08cf3...24e

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det gjør hun nok ikke. Er det i det hele tatt noe ‘alle’ tenker? Altså som i at alle har samme mening om noe?

Det er ett utrykk. Selvsagt tenker ikke absolutt alle det, men det forsto du også. Det er ikke sånn at man alltid må kverulere bare fordi man kan

Anonymkode: e0ad9...b52

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ett utrykk. Selvsagt tenker ikke absolutt alle det, men det forsto du også. Det er ikke sånn at man alltid må kverulere bare fordi man kan

Da får du moderere deg. Jeg tror ikke engang de fleste tenker det som Sanna tenker. Hun er bare pinlig og bråkete. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det var godt skrevet, med noen bra spark til avisene som lager "uføreoppskrifter". 

Anonymkode: e53fb...717

Oppskrifter og oppskrifter, det er stort sett bare rene clickbait overskrifter for å få folk til å abbonnere på +artiklene deres. Det er jo veldig sjeldent noe nyttig eller noe som er i nærheten av å kunne bruke som en oppskrift for å bli uføretrygdet.

Anonymkode: fe4fb...81c

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da får du moderere deg. Jeg tror ikke engang de fleste tenker det som Sanna tenker. Hun er bare pinlig og bråkete. 

Hun blir godt likt blant mer urbane mennesker, og spesielt blant mange menn. Tolk det som du vil.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke jeg som går ut i mediene. Jeg må få utrykke meg akkurat sånn jeg ønsker. Du forsto hva jeg mente, du valgte bare å kverulere fordi det ikke passet deg at jeg skrev det jeg skrev. 

ReneRene skrev (52 minutter siden):

Hun blir godt likt blant mer urbane mennesker, og spesielt blant mange menn. Tolk det som du vil.

Det blir hun virkelig ikke. Hun er en sånn folk himler med øya over og ler av. Hun er hjernedød. 

Anonymkode: 61d73...028

ReneRene skrev (1 time siden):

Hæ…? Har du statistikk som tilsier at «urbane» mennesker er mer tilbøyelige til å like Sanna enn folk som bor i mer rurale strøk?

For øvrig har hun helt rett.

Anonymkode: e9be1...e22

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Etter denne ; https://www.nrk.no/innlandet/vil-ha-elev-med-downs-syndrom-ut-av-klasserommet-1.12403699 saken bør ingen like det hun kommer med. 

Ikke sant?  "Hun mente noe jeg ikke likte, og dermed bør ingenting av det hun kommer med bli lyttet til"   Snakk om usaklighet.

Hvis du leser kronikken denne gang, så skal det godt gjøres å være uenig med henne i kritikken mot avisartikler om "Veien til uføretrygd" osv. Det er jo fullstendig høl i hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...