Gå til innhold

Tjeneste

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har tilbydd seg å gjøre en tjeneste jeg ikke klarer å ordne. Er bare så glad, men hvor mye bør jeg gi henne? Er 500 for lite? 

Anonymkode: 7cde8...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

En venninne av meg har tilbydd seg å gjøre en tjeneste jeg ikke klarer å ordne. Er bare så glad, men hvor mye bør jeg gi henne? Er 500 for lite? 

Det kommer jo helt an på hva slags tjeneste det er. Tar den 5 minutter eller tre dager? 

Anonymkode: c87b1...f5a

Skrevet

En tjeneste betaler man ikke for, i steden stiller man opp for den andre når du kan hjelpe til med noe.

Hvis hun skal gjøre en jobb for deg som skal betales for kommer det jo an på hva det er. Om hun skal ta med seg sjekke badetemperaturen for deg når hun uansett er på stranda, er 500 alt for mye, om hun skal bytte taket ditt er det alt for lite.

Anonymkode: 749d0...35f

Skrevet

Ikke vær en sånn "unnskyld- at- jeg- lever"- type Ts. Du kan bli oppfattet som dum, og jeg sier IKKE at du er det! Når noen tilbyr seg å gjøre deg en tjeneste, så sier du tusen takk uten å betale, og så kan du legge til at hun kan spørre deg hvis hun trenger en tjeneste tilbake. 

Skrevet

Forklarer litt mer. Jeg har sagt at jeg har noen jeg burde gjort. Er jo en jobb. Bruker flere timer på det. Hun har sagt hun vil hjelpe. Jeg vil ikke stå i gjeld til henne og er så glad for hjelp. Så jeg vil/må betale henne. Men usikker på hvor mye? Hun må ikke synes jeg er smålig selvom jeg ikke har mye penger. Hadde det ikke vært for henne så hadde ikke blitt gjort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Forklarer litt mer. Jeg har sagt at jeg har noen jeg burde gjort. Er jo en jobb. Bruker flere timer på det. Hun har sagt hun vil hjelpe. Jeg vil ikke stå i gjeld til henne og er så glad for hjelp. Så jeg vil/må betale henne. Men usikker på hvor mye? Hun må ikke synes jeg er smålig selvom jeg ikke har mye penger. Hadde det ikke vært for henne så hadde ikke blitt gjort. 

Hvis det er en jobb som tar flere timer er det bedre å kjøpe en gave til henne enn å gi henne 500 kroner. I lønn er ikke det mye pr time. Men en oppmerksomhet er hyggelig!

Anonymkode: 31fab...0e0

Skrevet

Man betaler ikke venner på den måten. Gi heller en gave som takk. 

Anonymkode: a6915...324

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå skal det sies at jeg ikke er så god på praktisk hjelp, men jeg har passet både barn og dyr ganske mye, samt hjulpet til å male vegger og sånne "greier", og jeg har aldri tenkt på å få betaling för du tok det opp her. Det jeg derimot har fått er et måltid, en liten oppmerksomhet men mest godt selskap og takk. 

Jeg SPØR om tjenester iblant, og da vet jeg hvem som vil ha penger eller som vil ha annet tilbake. Jeg syns det er en uting å betale for det folk tilbyr seg selv. Jeg skjønner at du mener godt! Men lag heller noe mat, vafler eller kjøp en oppmerksomhet hvis du vil gi noe?

Skrevet

Kanskje jeg er dum, men jeg ente med å vippse 1000 kr så har ingen noe å ta meg på at jeg ikke betaler eller utnytter noen. Da har jeg mitt på det rene ihvetfall. Hun takket for pengene. Nå har jeg fått gjort dette som jeg har tenkt på i åresvis. Så får være glad da. 

Skrevet

Hadde vært glad for tilbakemelding her. 

Skrevet

Du har jo fått masse tilbakemeldinger? Stort sett ingen av oss ville forventet/ønsket betaling, en gave/ oppmerksomhet ja, men betaling nei.

Anonymkode: 31fab...0e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hadde vært glad for tilbakemelding her. 

Du har gjort noe annet enn det vel alle her sa, så hva er det du vil ha tilbakemelding på egentlig? 

Anonymkode: d4ab2...ebc

Skrevet

Vil ha tilbakemelding på om det er forståelig at jeg ville betale for å ikke føle at jeg skylder noe. Selvom det ikke var jeg spurte. Fikk takk. Tror dere det var forventet penger? 

Skrevet

Jeg synes du gjorde det rette. Jeg hadde ikke klart å la venner jobbe for meg i flere timer, uten å betale for det. 
Venninnen din var fornøyd, du er fornøyd. Det er det viktigste 😊

Anonymkode: 35179...b48

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg synes du gjorde det rette. Jeg hadde ikke klart å la venner jobbe for meg i flere timer, uten å betale for det. 
Venninnen din var fornøyd, du er fornøyd. Det er det viktigste 😊

Anonymkode: 35179...b48

Takk. Ja, det er sant 😊 Når gjorde jeg det for å slippe å føle jeg står i gjeld og det er ikke noe god følelse å  ha over seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...