Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 10 min hver gang altså. 1-2 ganger i uka? Anonymkode: fe8c6...54e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Det kommer helt an på hudtypen din og hvor sterke rørene i solariumet er. Blir du fort solbrent ute i solen så kan solarium være "farlig", for da blir du i hvert fall solbrent i solarium. Blir du fort brun (uten å gå gjennom den "røde" perioden først) så er det mindre farlig, men man vet jo aldri..Har du mange føflekker feks, så er du også mer utsatt for hudkreft uavhengig av hvilken hudtype du har. Som regel er ikke solarium farlig, men det er ikke på noen måte bra heller. Ikke sol deg to ganger i uka, hold deg til en gang. Ti min under nye rør holder stort sett i massevis Anonymkode: 32b7d...394
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Farlig kommer jo an på hva man aksepterer av risiko. Det forhøyer jo risikoen for kreft. Men uavhengig av det så ville jeg aldri funnet på å ta solarium. Det får huden til å eldes i rekordfart. Jeg er mye heller lys enn rynkete og med pigmentflekker. Du får utrolig stygg hud av det. Anonymkode: 961de...184
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 Ja. Mindre farlig enn lenger eksponering, selvsagt. Men absolutt en unødig risiko. Anonymkode: d3884...b6c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Det gir en økt fare for kreft ja, og ikke minst eldes huden veldig, så jeg skjønner ikke at noen gidder Men det er farlig å spise for mye sjokolade og å snuse også, folk velger jo selv hva de er villig til å utsette kroppen for pga kortvarig tilfredstillelse. Anonymkode: ed1c9...069
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Ville aldri tatt solarium, er desidert verst. Du får ikke d vitamin gjennom den og viss en absolutt må, bør det brukes solfaktor Anonymkode: a54ee...b8c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 To ganger i uka, hele året? Det høres ut som 90-tallet. Ikke fint, og helt klart økt risiko for hudkreft. Anonymkode: cf7a5...b0a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det kommer helt an på hudtypen din og hvor sterke rørene i solariumet er. Blir du fort solbrent ute i solen så kan solarium være "farlig", for da blir du i hvert fall solbrent i solarium. Blir du fort brun (uten å gå gjennom den "røde" perioden først) så er det mindre farlig, men man vet jo aldri..Har du mange føflekker feks, så er du også mer utsatt for hudkreft uavhengig av hvilken hudtype du har. Som regel er ikke solarium farlig, men det er ikke på noen måte bra heller. Ikke sol deg to ganger i uka, hold deg til en gang. Ti min under nye rør holder stort sett i massevis Anonymkode: 32b7d...394 Som regel er ikke solarium farlig? Bare et enkelt Google søk så finner du fort ut at det er helt feil! (Du burde forøvrig Google før du sprer feilaktig info). Anonymkode: 82060...af5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): To ganger i uka, hele året? Det høres ut som 90-tallet. Ikke fint, og helt klart økt risiko for hudkreft. Anonymkode: cf7a5...b0a Nei, en liten periode Anonymkode: fe8c6...54e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 Ja, det er farlig på samme måte som å røyke litt innimellom. Det øker risikoen for kreft. I tillegg eldes huden som mange her skriver Anonymkode: b9714...552
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 Det er veldig mye solarium! Det øker definitivt risikoen for kreft. Veldig dumt i mitt hode, men alle bestemmer jo selvsagt selv hvor mye risiko de vil ta. Anonymkode: 00b49...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå