Gå til innhold

Hvilken solkrem er trygg? Mange av solkremene vi er oppvokst med, står på "Fy" liste. Hvorfor selges de da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker Cliniderm, den er trygg og  mild på huden. Jeg har sensitiv hud og får eksem av alle solkremer (jeg har prøvd "alt") bortsett fra den:)

Nå er de 50% avslag om du kjøper tre stk (altså avslag på hele kjøpet) og 30 prosen avslag  om du kjøper to stk. Husker ikke hviolket apotek som har det tilbudet, men google så finner du det ut fort:). Det gjelder alle typer solkrem de har så du kan velge fra forskjellige merker!

Vi brukte Cliniderm, men i fjor havnet den på fy-listen fordi den nå inneholder hormonforstyrrende stoffer. I år tester vi ut Derma

Anonymkode: 81bf8...d5d

Annonse

Så farlige er de virkelig ikke, da hadde de ikke vært lov å selge.

Jeg bruker cliniderm, fordi jeg liker dem best. Har også änglamark, fordi de er rimelig og helt ok å sende ned halvbroren unger på tur

Anonymkode: 5cf5b...eb8

Hi spør om hvilken solkrem som er trygg. Og dere som svarer har null peiling på hva som er trygge solkremer. Dere svarer kun ut fra hva dere liker, ikke om hvilke solkremer som har skadelige stoffer i seg. Jeg er ikke imponert. 

Anonymkode: 7d165...710

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hi spør om hvilken solkrem som er trygg. Og dere som svarer har null peiling på hva som er trygge solkremer. Dere svarer kun ut fra hva dere liker, ikke om hvilke solkremer som har skadelige stoffer i seg. Jeg er ikke imponert. 

Det er bare å lese testen, det kan alle gjøre, også hi. Det regner jeg med hun allerede har gjort siden hun stiller dette spørsmålet.

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/baerekraft/forbrukerradets-solkremtest-for-2023/

Testen for 2024 er vel ikke lagt ut enda.

Hi spør hva vi andre gjør siden det er så mange solkremer på "fy-lista", og folk svarer at de velger den de liker best. Så ikke vet jeg hva som skal imponere deg...

Anonymkode: 5cf5b...eb8

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hi spør hvilken solkrem vi bruker.

Anonymkode: c6c9c...a8d

Alle solkremer som selges på apotek, er trygge! Dette er strengt regulert. 
Disse testene sier forskjellig år etter år, så må ikke stoles blindt på.

Og når det står hormonforstyrrende stoffer, så er det forskjell i mengden på det. Mengden er det som er tillatt i Norge. 
Og her brukes ikke solkrem daglig året rundt, så dermed veies det opp mot eventuell skader solen kan medføre( UVA som gir ødeleggelse ned i huden og UVB som kan gi solbrenning og eventuell hudkreft.

Lrp sin ansikt f 50, den lette, den gikk fra grønt fjes til rødt nå i år! Er samme kremen, men i år testet de noe annet!

Så vær så snill å ikke bare gå etter testene, viktig at kremen virker og

Anonymkode: 3ba16...fed

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hi spør hvilken solkrem vi bruker.

Hun spør:

Hvilken solkrem er trygg? Mange av solkremene vi er oppvokst med, står på "Fy" liste. Hvorfor selges de da?

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hun spør:

Og de fra apoteket er trygge. "Hvilket merke bruker du", og det svarte jeg på.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Okei. Så det er overskriften som skal svares på? Overskriften er jo retorisk.

Hi spør i innlegget: 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvilket merke bruker du?

Anonymkode: b3932...af1

Anonymkode: fb350...fc0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvilket merke bruker du?

Anonymkode: b3932...af1

Dermica solkrem fra apotek 1. er trygg og uten parfyme/ svanemerket og lett og smøre ut! Denne har grønt smileansikt og.

MEN ingen av de andre som hvertfall selges på apotek er utrygge.

For noen år siden, ga en test en solkrem grønt ansikt for den inneholdt ingenting «skadelig», men den virket jo heller ikke…. Flere ble kraftig solbrent! Så hva vil du ha? En som virker med minimal «skadelige « stoffer, eller en som ikke virker? 

Anonymkode: 3ba16...fed

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går nok bra. Vi skal alle dø av noe. 

Anonymkode: 73624...ce2

Ja, så bare å ta bort bilbelte og helle nedpå med vodka til frokost, og spise en kg smågodt hver dag. Skål!😅

Anonymkode: 81b59...4fc

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja, så bare å ta bort bilbelte og helle nedpå med vodka til frokost, og spise en kg smågodt hver dag. Skål!😅

Anonymkode: 81b59...4fc

Ja, for det er akkurat det samme. Skål!

Anonymkode: 73624...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...