Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så lenge det blir sånt mas hvert år, så skyter det skeive miljøet seg i foten. 

Oppmerksomheten de krever, tullet de mener (alle kan identifisere seg som det de vil) og måten de protesterer på (bjeffing og hyling), gjør at jeg vil ta avstand fra dem. Folk fra samme miljø er jo til og med flau over dem og vil ikke assossieres med lgtbtqia+ miljøet. 

Anonymkode: d2325...b2f

Apropos å skyte...sånn mer bokstavelig. Det ser ut til at det er helt glemt det som skjedde under pride ifjor, så hvordan i alle dager kunne sånt terrorangrep skje, når "ingen bryr seg om hva du er" ? 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (19 minutter siden):

Apropos å skyte...sånn mer bokstavelig. Det ser ut til at det er helt glemt det som skjedde under pride ifjor, så hvordan i alle dager kunne sånt terrorangrep skje, når "ingen bryr seg om hva du er" ? 

Du sov over 2023?

Anonymkode: 426cb...997

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, folk. Du vet Hans og Ellen f.eks.

Skjønner du virkelig ikke hva vi prøver å formidle, eller gjør du deg bare vanskelig?

Anonymkode: dace6...62d

Jeg er muligens mer opptatt av hvordan folk formulerer seg og at de bruker riktige betegnelser. Det du mener å si er at noen eller flere er "lei", og dermed kan det også bli mer interessant siden en da kan finne mer ut av hvem som egentlig er det. Det har nok en betydning.

ReneRene skrev (10 timer siden):

Nå snakker jeg om argumenter flere her bruker om at de "kun vil ha oppmerksomhet", og spør hva som er feil med det. At noen ser business i å ikke "uforbeholdent" støtte blir noe annet, og hvis de LAR seg presse så er det deres valg. Nå er det helt opp til hver enkelt om de vil booke rom på hoteller, og mister de så mange gjester og omdømme fordi de tar avstand til pride, så sier det vel sitt?  De må jo gjerne nekte å støtte pride, og så miste inntekt? Opp til dem.

Så lenge det blir sånt mas hvert år, så betyr det bare at pride er viktig. 

Her illustrerer du nøyaktig hva jeg mener. Du skriver at man tar avstand til Pride hvis man, som denne hotellkjeden, ikke flagger med regnbueflagg og på andre måter viser at man støtter bevegelsen. Det er dette som blir så dumt. Man kan både støtte, og være nøytral til, Pride uten å føle at man må bruke deres symboler.

Jeg støtter for eksempel samenes rettigheter til å få utøve sin kultur og sine tradisjoner uten å bli diskriminert, men jeg flagger ikke med sameflagg eller bruker andre symboler som viser dette. Ikke forlanger jeg at offentlige bygg som skoler, eller private bedrifter som hoteller, gjør det heller. Når det gjelder Pride så er det blitt så intenst poralisert. Enten er du med oss og støtter oss på ALLE våre områder, fullstendig uten forbehold, og du viser det på alle mulige måter. Eller, du er ond og dum.

Anonymkode: bd1f9...511

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her illustrerer du nøyaktig hva jeg mener. Du skriver at man tar avstand til Pride hvis man, som denne hotellkjeden, ikke flagger med regnbueflagg og på andre måter viser at man støtter bevegelsen. Det er dette som blir så dumt. Man kan både støtte, og være nøytral til, Pride uten å føle at man må bruke deres symboler.

Jeg støtter for eksempel samenes rettigheter til å få utøve sin kultur og sine tradisjoner uten å bli diskriminert, men jeg flagger ikke med sameflagg eller bruker andre symboler som viser dette. Ikke forlanger jeg at offentlige bygg som skoler, eller private bedrifter som hoteller, gjør det heller. Når det gjelder Pride så er det blitt så intenst poralisert. Enten er du med oss og støtter oss på ALLE våre områder, fullstendig uten forbehold, og du viser det på alle mulige måter. Eller, du er ond og dum.

Man kan jo ikke både støtte og være nøytral til da..Samenes rettigheter handler om politikk, og det skulle jo bare mangle at de ikke får støtte etter å ha blitt grovt diskriminert i mange mange år tidligere. Jeg tror også at de gjerne vil ha eierett på flagget sitt, og at ikke alle skal gå rundt med det, siden flagget er noe av symbolet på identiteten deres. 

Pride er ikke politikk. Det handler helt enkelt om å gi alle rett til å elske hvem de vil, og å være hvem de vil. Ingenting annet. Og det er i mitt syn frylktelig rart å ikke kunne støtte dette ved å flagge den uka som gjelder. Med mindre man er religiøs eller kommer fra kulturer hvor fks homofili ikke er lovlig. Det bor mange av dem i Norge, så å si at "ingen bryr seg" er den største ignoransen, eller mangel på kunnskap om det.

Annonse

ReneRene skrev (2 timer siden):

Man kan jo ikke både støtte og være nøytral til da..Samenes rettigheter handler om politikk, og det skulle jo bare mangle at de ikke får støtte etter å ha blitt grovt diskriminert i mange mange år tidligere. Jeg tror også at de gjerne vil ha eierett på flagget sitt, og at ikke alle skal gå rundt med det, siden flagget er noe av symbolet på identiteten deres. 

Pride er ikke politikk. Det handler helt enkelt om å gi alle rett til å elske hvem de vil, og å være hvem de vil. Ingenting annet. Og det er i mitt syn frylktelig rart å ikke kunne støtte dette ved å flagge den uka som gjelder. Med mindre man er religiøs eller kommer fra kulturer hvor fks homofili ikke er lovlig. Det bor mange av dem i Norge, så å si at "ingen bryr seg" er den største ignoransen, eller mangel på kunnskap om det.

Jeg støtter alles rett til å elske den de vil. Jeg ønsker likevel ikke å flagge for det. Betyr dette tøystykket altså så mye at jeg bør kalles homofob og ignorant hvis jeg velger å avstå fra det?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg støtter alles rett til å elske den de vil. Jeg ønsker likevel ikke å flagge for det. Betyr dette tøystykket altså så mye at jeg bør kalles homofob og ignorant hvis jeg velger å avstå fra det?

Flagg er vel litt mer enn et tøystykke vel? 🙂 jeg liker symbolikk osv, men kan jeg spørre hvorfor du ikke vil markere? 

Jeg anser deg ikke som annet enn motvillig, og det skjønner jeg ikke helt hvorfor du er?

ReneRene skrev (20 minutter siden):

Flagg er vel litt mer enn et tøystykke vel? 🙂 jeg liker symbolikk osv, men kan jeg spørre hvorfor du ikke vil markere? 

Jeg anser deg ikke som annet enn motvillig, og det skjønner jeg ikke helt hvorfor du er?

Hva anser du henne som motvillig til?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så alle som ikke markerer er homofob?

Anonymkode: 98c34...f62

Kan du ikke holde deg til det jeg skriver?  Ikke ilegg meg motiver og meninger jeg ikke gir uttrykk for. Jeg har ikke kalt en eneste bruker her homofob jeg.

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Å markere. Opplagt.

Og hvorfor trenger man å markere alt mulig? Om man skulle markert alle saker man støtter, så hadde man jo ikke fått gjort annet.

Fortjener homobevegelsen mer markering enn andre bevegelser?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor trenger man å markere alt mulig? Om man skulle markert alle saker man støtter, så hadde man jo ikke fått gjort annet.

Fortjener homobevegelsen mer markering enn andre bevegelser?

Kan du fölge det jeg skriver? Jeg gidder ikke sånn idiot- krangling her lengre! Jeg stilte et spørsmål, og da forventer jeg et svar før et helt urelevant spørsmål kommer i retur.

ReneRene skrev (34 minutter siden):

Ironisk nok snakker du utrolig varmt og intenst om at alle må få lov til å være den de er, men det gjelder tydeligvis ikke meg (eller oss andre) som ikke vil henge opp pride-flagget. Vi får ikke lov til å forholde oss nøytrale. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ironisk nok snakker du utrolig varmt og intenst om at alle må få lov til å være den de er, men det gjelder tydeligvis ikke meg (eller oss andre) som ikke vil henge opp pride-flagget. Vi får ikke lov til å forholde oss nøytrale. 

Jeg spør hva grunnen deres er. Jeg får ikke ett svar på det. 

ReneRene skrev (26 minutter siden):

Jo, jeg har jo svart på det:

Og hvorfor trenger man å markere alt mulig? Om man skulle markert alle saker man støtter, så hadde man jo ikke fått gjort annet.

ReneRene skrev (6 timer siden):

"..saken DERES"... ? 

Poenget er at det ikke er noe "dem" og "oss", dette er VÅR alle sin sak. Det er jo nettopp du som ironisk nok polariserer- og som du åpner med å si at du er lei av..

Ja, saken deres. Homobevegelsen, foreningen Fri, LHBTQ+ osv. Selv om man støtter noens kamp for rettigheter er det ikke "vår" kamp. Det er fortsatt deres kamp, det er de som kjemper for sine rettigheter. Andre er støttespillere. På samme måte som at om jeg heier på et fotballag, stiller på kamper og støtter med kjøp av kake og supportereffekter så er jeg allikevel ikke en del av laget. Det er deres lag og jeg støtter dem. Det å si at det er "vår alle sin sak", som du skriver, er det som polariserer. For da skaper DU et oss og dem. OSS som er med, flagger og er synlig, og DEM som ikke gjør det. Dette er polariseringen. Akkurat dette. Du kan ikke proklamere noe som "alles sak". Det finnes ikke noe som er "alles sak". 

Anonymkode: b85e8...861

ReneRene skrev (26 minutter siden):

Fordi jeg ikke orker å måtte markere alt til enhver tid. Jeg orker ikke å vise hele verden hva jeg mener om Israel/Palestina, for eller imot koronavaksiner, ja eller nei til elbiler, Ukraina/Russland osv. Jeg orker ikke. 

Jo, jeg har jo svart på det:

Og hvorfor trenger man å markere alt mulig? Om man skulle markert alle saker man støtter, så hadde man jo ikke fått gjort annet.

Hvilke mange saker støtter du egentlig som du må MARKERE? Gi meg fem eksempler er du snill. 

Og nei, jeg har ikke sett noen grunn annet enn...trass faktisk? Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Fordi jeg ikke orker å måtte markere alt til enhver tid. Jeg orker ikke å vise hele verden hva jeg mener om Israel/Palestina, for eller imot koronavaksiner, ja eller nei til elbiler, Ukraina/Russland osv. Jeg orker ikke. 

Du snakker politikk, og jeg tror du gjør lurt i å ikke markere ditt syn der hvis du ikke orker! Alt for mange bare plaprer i så henseendet, så du får mer respekt fra meg av å KLOKELIG holde munn.

Men Pride krever ikke noe særlig av deg? Og ikke trenger du å forstå så kompliserte ting heller. Alt du trenger å støtte er kjærlighet, uansett fra og til hvem pluss at alle kan være akkurat som de er. Det er ikke særlig komplisert? 

For andre enn de som har begrensninger ut fra religion og lover fra div land da.

ReneRene skrev (11 minutter siden):

Du snakker politikk, og jeg tror du gjør lurt i å ikke markere ditt syn der hvis du ikke orker! Alt for mange bare plaprer i så henseendet, så du får mer respekt fra meg av å KLOKELIG holde munn.

Men Pride krever ikke noe særlig av deg? Og ikke trenger du å forstå så kompliserte ting heller. Alt du trenger å støtte er kjærlighet, uansett fra og til hvem pluss at alle kan være akkurat som de er. Det er ikke særlig komplisert? 

For andre enn de som har begrensninger ut fra religion og lover fra div land da.

Som skrevet minst tre ganger før i denne tråden: JEG STØTTER KJÆRLIGHET uansett hvem det er.

Hvorfor er det så viktig for deg at jeg må MARKERE det?

Alt det andre du skriver om meg og politikk er bare svada, du aner ingenting om meg og mine holdninger og verdier. 

ReneRene skrev (12 minutter siden):

Hvilke mange saker støtter du egentlig som du må MARKERE? Gi meg fem eksempler er du snill. 

Og nei, jeg har ikke sett noen grunn annet enn...trass faktisk? Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Jeg må ikke markere en eneste sak. Det er hele poenget mitt. Jeg støtter en hel haug av saker, som homobevegelsen, barns rettigheter, bevegelser mot vold og overgrep, samenes sak, palestinernes sak,  bevegelser som kjemper for religionsfrihet, kvinnebevegelsen, fagbevegelsen… det er bare noen. Og ingen av disse markerer jeg at jeg støtter ved å flagge eller bære pins eller annet. Hvorfor skulle Pride skille seg ut? 

Og se. Ser gjorde du jo det som var poenget mitt. Du tilla meg en dårlig egenskap - trass - fordi jeg ikke markere Pride. Takk for at du understreker poenget mitt så grundig!

Samt henne du svarer over… du mer enn insinuerer ar hun ikke forstår seg på ting, ting er for kompliserte for henne, alt hun trenger å gjøre er å støtte kjærlighet… hva har hun sagt som får deg til å trekke den konklusjonen at hun ikke støtter kjærlighet? Som flere har forsøkt å forklare deg, uten at det ser ut til å gå inn: Man kan helt fint støtte alles rett til å elske hvem de vil (noe de aller fleste gjør!) uten å heise Pride-flagg. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må ikke markere en eneste sak. Det er hele poenget mitt. Jeg støtter en hel haug av saker, som homobevegelsen, barns rettigheter, bevegelser mot vold og overgrep, samenes sak, palestinernes sak,  bevegelser som kjemper for religionsfrihet, kvinnebevegelsen, fagbevegelsen… det er bare noen. Og ingen av disse markerer jeg at jeg støtter ved å flagge eller bære pins eller annet. Hvorfor skulle Pride skille seg ut? 

Og se. Ser gjorde du jo det som var poenget mitt. Du tilla meg en dårlig egenskap - trass - fordi jeg ikke markere Pride. Takk for at du understreker poenget mitt så grundig!

Samt henne du svarer over… du mer enn insinuerer ar hun ikke forstår seg på ting, ting er for kompliserte for henne, alt hun trenger å gjøre er å støtte kjærlighet… hva har hun sagt som får deg til å trekke den konklusjonen at hun ikke støtter kjærlighet? Som flere har forsøkt å forklare deg, uten at det ser ut til å gå inn: Man kan helt fint støtte alles rett til å elske hvem de vil (noe de aller fleste gjør!) uten å heise Pride-flagg. 

Nå tolket du ting helt annerledes enn jeg mente, for jeg fikk faktisk oppriktig respekt på grunn av ærlighet til brukeren, OG fordi ikke en brøkdel av de som ytrer seg aner hva de snakker om. Jeg skjønner så jævli godt at hun ikke orker jeg!

Hvordan støtter du alt du nevner uten å markere? Du bare tenker at "dette er jeg ENIG i, og...hva da?? "

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Man kan støtte kjærlighet for alle helt uten å flagge. Man trenger ikke løpe rundt med prideflagg bare for å demonstrere hvor frisinnet og tolerant man er. Særlig når man ikke skal pirke mye i overflate på noen og så velter det ut både intoleranse og annen gørr. Bare her i tråden har jo folk som anser seg som tolerante og pridetilhengere kalt folk som ikke ønsker å flagge for: motvillig, trassen, ignorant, kunnskapsløs...

Anonymkode: b85e8...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...