Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vist tydelig støtte til pride i mange år. Armbånd fra amnesty, flagg, regnbue meg her og der, love is love. Støttet alles rett til å passe inn.  Men fikk helt nok av gruppa med folk. For mange av folkene i lgbtqi+minus,xyz har ikke i det hele tatt lyst å passe inn, men vil mye heller utmerke seg. Når ikke de får nok oppmerksomhet, så kommer de med sånt piss som de siste år har vist med they/them, ikke-binær (hva er det?), identifisering og menn som konkurrerer i kvinnesport. 

Så nå har jeg tatt vekk alle tegn på støtte til pride. Synes det er litt flaut med hele regnbuen. Assosierer det dessverre bare med kverulering og et helsikkens behov etter oppmerksomhet.

Anonymkode: d2325...b2f

Opplys meg? 

Hva er feil med at noen vil ha oppmerksomhet? For det er jo ofte det mye av motstanden går på.

Alle som har en sak de kjemper vil jo ha oppmerksomhet rundt det, og det er ulike grunner til det. Hva er feil med det? 

Argumentet er at det skal man IKKE få. Hvorfor? Jeg savner et svar på det.

Endret av ReneRene

Fortsetter under...

Det er en fjasete greie som i tillegg er trendy i visse miljøer.

Akkurat som HI er jeg 100% for homofiles rettigheter, og har mange gode homofile venner.

Jeg tror at de som vokser opp i familier og miljøer der man har et avslappet forhold til kjønnsroller og hverken jenter eller gutter føler på at de må passe inn i en rolle, ikke får behov for de ikke-binære greiene. Jeg tror de som får behov for det ofte et traumatiserte eller har andre psykologiske grunner for det.

For eksempel en jente som opplevde at bare brødrene fikk oppmerksomhet av pappaen og at han var opptatt av å ta dem med på gocart eller fotball, men hun var jo bare «en jente» og kunne bli hjemme med mora og søstera og bake kaker eller noe.

Eller den ene broren i familien over som egentlig helst skulle vært hjemme og bakt med mammaen, eller plukket blomster; men hadde en far med forventninger.

Man må la barn selv velge hva de er interessert i, og hvordan de vil kle seg osv.

Jeg som liten lekte med Lego, batman og superman og Powerrangets, og lekte mest med guttene i barnehagen! Jeg tenkte til og med som 11-12-åring at jeg ville våre gutt (jentene var jo så kjedelige 🤣), klippet håret kort og gikk i gutteklær.

SÅ kom jeg i puberteten og ble forelsket i guttene og lot håret vokse langt. Fant gutter som synes jeg var en kul og søt jente som likte Nintendo og sånne ting, og hadde mange kjærester (ikke på en gang altså🤣)

Jeg opplevde altså at jeg kunne være meg selv med mine interesser OG være jente.

Tror at om flere har slike positive opplevelser vil de i større grad være komfortabel med det kjønnet de er født med.

Om guttene får lov å like å strikke eller pynte seg, og jentene får lov å ikke like å pynte seg. Osv.

Anonymkode: 405ec...e7f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror du misforsto hva jeg prøvde å formidle 😅

Hvis du skulle spørre henne, da, hvorfor hun informerer hele verden om sin legning, da er du homofob.

Sånn som han ordføreren i Ålesund nå som mener at skolene ikke trenger å flagge med prideflagget fra alle byens skoler. Han er visstnok homofob, i følge veldig mange i denne gruppen…

Anonymkode: dace6...62d

Ah skjønner😄 beklager🙈

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det er en fjasete greie som i tillegg er trendy i visse miljøer.

Akkurat som HI er jeg 100% for homofiles rettigheter, og har mange gode homofile venner.

Jeg tror at de som vokser opp i familier og miljøer der man har et avslappet forhold til kjønnsroller og hverken jenter eller gutter føler på at de må passe inn i en rolle, ikke får behov for de ikke-binære greiene. Jeg tror de som får behov for det ofte et traumatiserte eller har andre psykologiske grunner for det.

For eksempel en jente som opplevde at bare brødrene fikk oppmerksomhet av pappaen og at han var opptatt av å ta dem med på gocart eller fotball, men hun var jo bare «en jente» og kunne bli hjemme med mora og søstera og bake kaker eller noe.

Eller den ene broren i familien over som egentlig helst skulle vært hjemme og bakt med mammaen, eller plukket blomster; men hadde en far med forventninger.

Man må la barn selv velge hva de er interessert i, og hvordan de vil kle seg osv.

Jeg som liten lekte med Lego, batman og superman og Powerrangets, og lekte mest med guttene i barnehagen! Jeg tenkte til og med som 11-12-åring at jeg ville våre gutt (jentene var jo så kjedelige 🤣), klippet håret kort og gikk i gutteklær.

SÅ kom jeg i puberteten og ble forelsket i guttene og lot håret vokse langt. Fant gutter som synes jeg var en kul og søt jente som likte Nintendo og sånne ting, og hadde mange kjærester (ikke på en gang altså🤣)

Jeg opplevde altså at jeg kunne være meg selv med mine interesser OG være jente.

Tror at om flere har slike positive opplevelser vil de i større grad være komfortabel med det kjønnet de er født med.

Om guttene får lov å like å strikke eller pynte seg, og jentene får lov å ikke like å pynte seg. Osv.

Anonymkode: 405ec...e7f

Hvorfor lot du håret vokse langt da du ble interessert i gutter da du kom i puberteten? Var ikke guttene interesserte da du hadde kort hår og gikk i "gutteklær"? 

Hvordan "var du deg selv" siden du endret utseendet? Var langt hår synonymt med at du var jente?

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En kvinne kan ikke ha skjeggstubber. Men hun kan kle seg i dress. Det er jo helt opp til hver enkelt hvordan de vil kle seg eller te seg. Men en kvinne kan ikke gro skjegg uansett hvor mye hun skulle ønske hun kunne det. Ei heller kan en mann føde barn. Enkelte ting er ren biologi, uavhengig av hvordan man vil være. 

Anonymkode: bb88e...b16

Det er jo det som er poenget da. De som er ikke-binære bryr seg ikke om kjønn. De anser ikke seg selv som et, og de ser sjelden på andre som et. Mot biologien. Biologi har bare to kjønn. Fordi det er sånn man formerer seg, så det trengs ikke mer. Men biologi overstyrer ikke hvilket kjønn man føler seg som eller ikke føler seg som. De ikke-binære føler seg ikke som kvinne eller mann. Hvis noen spør om de er kvinne eller mann, så vet de altså ikke. Derfor er de ikke-binære. På samme måte som at noen føler seg som kvinne eller mann, kvinne født i en manns kropp eller mann født i en kvinnes kropp. 

Anonymkode: bece2...b91

Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Det finnes absolutt mange selvopptatte voksne også, ingen tvil om det. Det er mange hen-er av voksne folk også der ute. Men det er ingen som sier at hen-ene ikke kan være som de er. Men hvorfor dette behovet for å proklamere det? Er det ikke nok å være som du er og være fornøyd med det? 

Problemet for mange av hen er jo nettopp at de ikke får være som de er. Fordi folk ikke skjønner. For tydeligvis er det viktigere at alle rundt en forstår enn at man forstår det selv. For hvis folk ikke forstår, så må de kritisere det. Og hvis noen forteller det at de er ikke-binære, så proklamerer de, tror de er sentrum i universet eller de driver med en «motegreie». Tror du homofiles rettigheter hadde vært så langt fremskreden om de ikke proklamerte noe? Kvinners? Funksjonshemmedes? Alle annerledesmennesker må kjempe en viss kamp for aksept. Både for hvordan de kler seg, ter seg og hvem de skal få lov til å være. Om du er en person med skjegg som liker å kle seg i kjole, hvor får du jobb? Barnehage? Skole? Legekontor? 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo det som er poenget da. De som er ikke-binære bryr seg ikke om kjønn. De anser ikke seg selv som et, og de ser sjelden på andre som et. Mot biologien. Biologi har bare to kjønn. Fordi det er sånn man formerer seg, så det trengs ikke mer. Men biologi overstyrer ikke hvilket kjønn man føler seg som eller ikke føler seg som. De ikke-binære føler seg ikke som kvinne eller mann. Hvis noen spør om de er kvinne eller mann, så vet de altså ikke. Derfor er de ikke-binære. På samme måte som at noen føler seg som kvinne eller mann, kvinne født i en manns kropp eller mann født i en kvinnes kropp. 

Dette er ren mangel på kunnskap når du påstår noe er "mot biologien"

Det er ulike arter som skifter kjønn, og hva med sjøhester?

Lärte dere ikke dette på skolen, eller har dere bare bare glemt, siden dere tror "biologien kun består av to kjønn" hvor hvert sitt har hver sin misjon?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor skal jeg måtte forholde meg til hva andre føler seg som, når det strider mot biologien og hvordan samfunnet er bygget opp? Hvorfor skal jeg måtte dusje i jentegarderoben med en biologisk mann som identifiserer seg som kvinne? Hvorfor skal jeg risikere, dersom jeg havnet k fengsel, å måtte sone med en mann som er serkere enn meg og potensielt kan forgripe seg på alle innsatte? Hvorfor skal kvinner måtte tape i sine idretter fordi en mann velger å identifisere seg som kvinne og dermed vinner idretten? 

Folk må gjerne gjøre som de vil, føle seg som de vil og bla bla bla, men ikke om det går ut over meg, mine døtre og kvinner over hele verden. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skal jeg måtte forholde meg til hva andre føler seg som, når det strider mot biologien og hvordan samfunnet er bygget opp? Hvorfor skal jeg måtte dusje i jentegarderoben med en biologisk mann som identifiserer seg som kvinne? Hvorfor skal jeg risikere, dersom jeg havnet k fengsel, å måtte sone med en mann som er serkere enn meg og potensielt kan forgripe seg på alle innsatte? Hvorfor skal kvinner måtte tape i sine idretter fordi en mann velger å identifisere seg som kvinne og dermed vinner idretten? 

Folk må gjerne gjøre som de vil, føle seg som de vil og bla bla bla, men ikke om det går ut over meg, mine døtre og kvinner over hele verden. 

Du må lære mer om biologi. 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Dette er ren mangel på kunnskap når du påstår noe er "mot biologien"

Det er ulike arter som skifter kjønn, og hva med sjøhester?

Lärte dere ikke dette på skolen, eller har dere bare bare glemt, siden dere tror "biologien kun består av to kjønn" hvor hvert sitt har hver sin misjon?

Vi diskuterer menneskerasen her, ikke all verdens dyr. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så dette er blitt en kvinnekamp for deg?

Samfunnet er bygget på mye drit. For eksempel hadde ikke kvinner stemmerett før i 1913. Men det var sånn samfunnet var bygget opp, så hvorfor skulle man forholde seg til hva kvinner ville?

Hvis du tror at en kvinne i en mannskropp er ute etter å voldta deg og dine døtre, så har du virkelig ikke forstått noe. Virkelig ikke.

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Og plutselig er ikke mennesker dyr lengre?  🙂 hva begrunner du det med?

Hæ? Les en gang til. Jeg skrev «vi diskuterer menneskerasen her, ikke all verdens dyr» jeg kan oversette det som om du var 5 år? «I denne tråden handler debatten om dyrearten som kalles menneske. Så i denne debatten tenkte jeg at alle de andre dyreartene ikke skulle være med»

Forstod du nå?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Les en gang til. Jeg skrev «vi diskuterer menneskerasen her, ikke all verdens dyr» jeg kan oversette det som om du var 5 år? «I denne tråden handler debatten om dyrearten som kalles menneske. Så i denne debatten tenkte jeg at alle de andre dyreartene ikke skulle være med»

Forstod du nå?

Nei, det forsto jeg overhodet ikke. Jeg spør deg hva som skiller mennesker fra andre dyr, og hva det har med kjönn å gjøre, ikke minst? 

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Nei, det forsto jeg overhodet ikke. Jeg spør deg hva som skiller mennesker fra andre dyr, og hva det har med kjönn å gjøre, ikke minst? 

Misforstår du med vilje?

Jeg diskuterer mennesker i denne tråden. Punktum. 

ReneRene skrev (5 timer siden):

Opplys meg? 

Hva er feil med at noen vil ha oppmerksomhet? For det er jo ofte det mye av motstanden går på.

Alle som har en sak de kjemper vil jo ha oppmerksomhet rundt det, og det er ulike grunner til det. Hva er feil med det? 

Argumentet er at det skal man IKKE få. Hvorfor? Jeg savner et svar på det.

Det er himmelvid forskjell mellom det å ønske seg oppmerksomhet, og det å KREVE det. Det har gått langt forbi å «ønske oppmerksomhet» når bedrifter og offentlige etater føler seg tvunget til å synlig støtte bevegelsen din for å unngå boikott (ref. hotellkjeden fra i fjor), når folk ikke tør annet enn å gi sin uforbeholdne støtte i frykt for ikke å bli tillagt onde hensikter å dårlige egenskaper, eller når en kommeuneansatt må stå skolerett for hele det offentlige Norge fordi rektorene hans i år valgte å hensynta andre grupper.

TENK om organisasjoner som ivaretar barns rettigheter og/eller jobber for barn som lever i krig hadde krevd - og fått! - den samme støtten!!!

Anonymkode: bd1f9...511

Det er himmelvid forskjell mellom det å ønske seg oppmerksomhet, og det å KREVE det. Det har gått langt forbi å «ønske oppmerksomhet» når bedrifter og offentlige etater føler seg tvunget til å synlig støtte bevegelsen din for å unngå boikott (ref. hotellkjeden fra i fjor), når folk ikke tør annet enn å gi sin uforbeholdne støtte i frykt for ikke å bli tillagt onde hensikter å dårlige egenskaper, eller når en kommeuneansatt må stå skolerett for hele det offentlige Norge fordi rektorene hans i år valgte å hensynta andre grupper.

TENK om organisasjoner som ivaretar barns rettigheter og/eller jobber for barn som lever i krig hadde krevd - og fått! - den samme støtten!!!

Anonymkode: bd1f9...511

Nå snakker jeg om argumenter flere her bruker om at de "kun vil ha oppmerksomhet", og spør hva som er feil med det. At noen ser business i å ikke "uforbeholdent" støtte blir noe annet, og hvis de LAR seg presse så er det deres valg. Nå er det helt opp til hver enkelt om de vil booke rom på hoteller, og mister de så mange gjester og omdømme fordi de tar avstand til pride, så sier det vel sitt?  De må jo gjerne nekte å støtte pride, og så miste inntekt? Opp til dem.

Så lenge det blir sånt mas hvert år, så betyr det bare at pride er viktig. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Nå snakker jeg om argumenter flere her bruker om at de "kun vil ha oppmerksomhet", og spør hva som er feil med det. At noen ser business i å ikke "uforbeholdent" støtte blir noe annet, og hvis de LAR seg presse så er det deres valg. Nå er det helt opp til hver enkelt om de vil booke rom på hoteller, og mister de så mange gjester og omdømme fordi de tar avstand til pride, så sier det vel sitt?  De må jo gjerne nekte å støtte pride, og så miste inntekt? Opp til dem.

Nei. Det siste du sier er så misforstått. 
Det er blitt for mye pride. Det er overalt. Folk har fått nok.

Når det er blitt sånn at hvis du ikke flagger med prideflagget så er du homofob, så er det gått for langt. Det er det folk ikke orker mer av. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Så lenge det blir sånt mas hvert år, så skyter det skeive miljøet seg i foten. 

Oppmerksomheten de krever, tullet de mener (alle kan identifisere seg som det de vil) og måten de protesterer på (bjeffing og hyling), gjør at jeg vil ta avstand fra dem. Folk fra samme miljø er jo til og med flau over dem og vil ikke assossieres med lgtbtqia+ miljøet. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når det er blitt sånn at hvis du ikke flagger med prideflagget så er du homofob, så er det gått for langt. Det er det folk ikke orker mer av. 

Folk?

Dette. Det er polariseringen som gjør at folk begynner å få nok. Jeg er helt for at alle skal få være den de er og at alle skal få elske den de vil. Det jeg ikke er med på er at om man, enten som enkeltperson, institusjon, firma eller annet, ikke gir sin uforbeholdne og synlige støtte til pride, så er man homofob, ignorant og en rekke andre skjellsord. Det finnes ikke noe "nøytral" lenger og det er ikke en god ting. Det har blitt sånn at om du ikke er med så er du mot. En slik svart-hvitt-tenking tjener ikke saken deres det aller minste. 

Anonymkode: b85e8...861

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dette. Det er polariseringen som gjør at folk begynner å få nok. Jeg er helt for at alle skal få være den de er og at alle skal få elske den de vil. Det jeg ikke er med på er at om man, enten som enkeltperson, institusjon, firma eller annet, ikke gir sin uforbeholdne og synlige støtte til pride, så er man homofob, ignorant og en rekke andre skjellsord. Det finnes ikke noe "nøytral" lenger og det er ikke en god ting. Det har blitt sånn at om du ikke er med så er du mot. En slik svart-hvitt-tenking tjener ikke saken deres det aller minste. 

Anonymkode: b85e8...861

"..saken DERES"... ? 

Poenget er at det ikke er noe "dem" og "oss", dette er VÅR alle sin sak. Det er jo nettopp du som ironisk nok polariserer- og som du åpner med å si at du er lei av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...