Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig! Og hvorfor i all verden har alle et behov for å plassere seg selv i alle disse boksene? For meg holder det lenge med at jeg er meg, jeg trenger ingen definisjon på hvor jeg bør være. Hva er grunnen til dette? Og hva er grunnen til at alt dette skal kommuniseres til verden? Hvorfor skal barn på skolen orienteres om alle mulige bokser? Jeg har en niåring som er komplett forvirret - som han sier selv: er det ikke godt nok å bare være han?

Anonymkode: dace6...62d

For deg holder det lenge siden du er heterofil, har barn og lever et a4- liv? Hva skulle det være å markere? Du kan jo bare slappe av med å være som de fleste andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forsøke å forklare det enkelt:

Kvinner velger feminine klær. De liker å føle seg feminine. De tar gjerne på litt sminke. Når de skal pynte seg, velger de ofte en kjole eller andre feminine plagg.

Menn velger maskulint. De liker å føle seg maskuline. De bruker ikke sminke, og de kan synes det er fint med litt skjegg/bart. Når de skal pynte seg velger de gjerne dress eller en pen bukse og en skjorte.

Ikke-binære har dilemma hele tiden. De kan gjerne like skjeggstubber og kjole, de kan like sminke og dress. De går heller ikke rundt og føler på hvilket kjønn de er eller ikke er. Men de velger litt fra begge verdener der de binære vanligvis velger kjønnsrelatert. 

Anonymkode: bece2...b91

Skrevet

Er ikke dette kommet for fullt etter nedstengelsen av hele verden under koronaen? Jeg anser det hele for å være et resultat av kjedsomhet, og oppmerksomhets-behov. Ingen bryr seg om hva andre føler seg som. Hvorfor tror enkelte at deres legning er av allmenn interesse? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner velger feminine klær. De liker å føle seg feminine. De tar gjerne på litt sminke. Når de skal pynte seg, velger de ofte en kjole eller andre feminine plagg.

Menn velger maskulint. De liker å føle seg maskuline. De bruker ikke sminke, og de kan synes det er fint med litt skjegg/bart. Når de skal pynte seg velger de gjerne dress eller en pen bukse og en skjorte.

Ikke-binære har dilemma hele tiden. De kan gjerne like skjeggstubber og kjole, de kan like sminke og dress. De går heller ikke rundt og føler på hvilket kjønn de er eller ikke er. Men de velger litt fra begge verdener der de binære vanligvis velger kjønnsrelatert. 

En kvinne kan ikke ha skjeggstubber. Men hun kan kle seg i dress. Det er jo helt opp til hver enkelt hvordan de vil kle seg eller te seg. Men en kvinne kan ikke gro skjegg uansett hvor mye hun skulle ønske hun kunne det. Ei heller kan en mann føde barn. Enkelte ting er ren biologi, uavhengig av hvordan man vil være. 

Anonymkode: bb88e...b16

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Er ikke dette kommet for fullt etter nedstengelsen av hele verden under koronaen? Jeg anser det hele for å være et resultat av kjedsomhet, og oppmerksomhets-behov. Ingen bryr seg om hva andre føler seg som. Hvorfor tror enkelte at deres legning er av allmenn interesse? 

Spørsmålet ditt  er helt motstridende til det tråden handler om. Du spør "hvem bryr seg" og tråden er opprettet nettopp av den grunn AT noen bryr seg pluss mange har meninger om det her. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet ditt  er helt motstridende til det tråden handler om. Du spør "hvem bryr seg" og tråden er opprettet nettopp av den grunn AT noen bryr seg pluss mange har meninger om det her. 

TS skriver at hun ikke skjønner dette. Og jeg er helt enig, jeg skjønner det heller ikke. Oppriktig talt er det alt for mange selvopptatte unge mennesker som tror at de er selve senteret av universet. Det er ikke voldsomt mange som bryr seg om hva disse forvirra menneskene anser seg som. Vær som du er, men drit i å mase så om det. Ingen er så interessante faktisk. 

Skrevet
ReneRene skrev (6 minutter siden):

Der tar du jo feil. TS skriver ikke at hun bryr seg hun skriver at hun ikke skjønner det. Det er det flere her som ikke gjør. 

Skrevet
ReneRene skrev (26 minutter siden):

For deg holder det lenge siden du er heterofil, har barn og lever et a4- liv? Hva skulle det være å markere? Du kan jo bare slappe av med å være som de fleste andre.

Men jeg vil også være spesiell og få oppmerksomhet selv om jeg er hetero. Hvem er du til å nekte meg det? 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

TS skriver at hun ikke skjønner dette. Og jeg er helt enig, jeg skjønner det heller ikke. Oppriktig talt er det alt for mange selvopptatte unge mennesker som tror at de er selve senteret av universet. Det er ikke voldsomt mange som bryr seg om hva disse forvirra menneskene anser seg som. Vær som du er, men drit i å mase så om det. Ingen er så interessante faktisk. 

Jeg syns det er veldig mange selvopptatte voksne mennesker jeg 🙂 Jeg tror ikke at de har følt seg sett fordi den gang de vokste opp så måtte man jo.. mer innrette seg. Og så blir de desto mer selvopptatte som voksne og tenke : Det jeg gjennopplevde må du også tåle! 

For du tror ikke at dette med å identifisere seg som annet kjønn eller ha annen legning er noe nytt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg vil også være spesiell og få oppmerksomhet selv om jeg er hetero. Hvem er du til å nekte meg det? 

Jeg vil ikke drømme om å nekte noen oppmerksomhet, tvert mot. Hvilken relevans har dette til Hi?

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er veldig mange selvopptatte voksne mennesker jeg 🙂 Jeg tror ikke at de har følt seg sett fordi den gang de vokste opp så måtte man jo.. mer innrette seg. Og så blir de desto mer selvopptatte som voksne og tenke : Det jeg gjennopplevde må du også tåle! 

For du tror ikke at dette med å identifisere seg som annet kjønn eller ha annen legning er noe nytt?

Det finnes absolutt mange selvopptatte voksne også, ingen tvil om det. Det er mange hen-er av voksne folk også der ute. Men det er ingen som sier at hen-ene ikke kan være som de er. Men hvorfor dette behovet for å proklamere det? Er det ikke nok å være som du er og være fornøyd med det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dette er da en svært forenklet holdning. Mange kvinner velger ikke feminine klær, mens like mange menn gjør det. Det betyr verken at de er homofile, trans eller ikke-binær. Det betyr bare at de velger klær de trives i. 

Jeg syns også at det er trist at boksene har blitt så små og mange, det er jammen ikke enkelt for barn og unge å navigere i dette landskapet. 

Jeg har sett på nært hold hvordan en person helt klart er født i feil kropp, men jeg skjønner heller ikke hvordan man kan gå rundt og føle seg som ingenting. 

Jeg aksepterer, respekterer og vil sloss for retten til å være hvem man vil, innen lovlighetens grenser, og jeg er enig med hi at akkurat ikke-binær er ganske uforståelig. 

Anonymkode: b4a1a...ffb

Skrevet

Det finnes absolutt mange selvopptatte voksne også, ingen tvil om det. Det er mange hen-er av voksne folk også der ute. Men det er ingen som sier at hen-ene ikke kan være som de er. Men hvorfor dette behovet for å proklamere det? Er det ikke nok å være som du er og være fornøyd med det? 

Nei, det er selvfølgelig ikke nok når så mange tror det er fordi de vil ha oppmerksomhet eller at annen agenda ligger bak. Det er som å si : finn deg i diskriminering, men husk vi er mange som ikke bryr oss da!  ( ikke sant? )

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke drømme om å nekte noen oppmerksomhet, tvert mot. Hvilken relevans har dette til Hi?

du svarer en at hun som er hetero og lever et A4-liv ( for det er jo ikke dømmende av deg å si......) hvorfor skulle hun ha behov for å markere seg? Kanskje fordi hun har lyst til det, på lik linje med alle andre mennesker. Om noen år til, så er det jo nettopp det man må gjøre. For slik barn og unge blir nå blir masse-suggesert fra barnehagen av, med at de kan være gutt og jente og katt og hund og you name it, så blir det til slutt uvanlig å være hetero. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (12 minutter siden):

Oppriktig talt er det alt for mange selvopptatte unge mennesker som tror at de er selve senteret av universet.

Jeg har det motsatte inntrykket, at det er mange gamle folk som tror de er selve senteret av universet. Jeg husker reaksjonene som kom da denne ble postet her:

Folk forsvarte den gamle mannen som nektet å respektere andre.

Anonymkode: 9889e...f9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

du svarer en at hun som er hetero og lever et A4-liv ( for det er jo ikke dømmende av deg å si......) hvorfor skulle hun ha behov for å markere seg? Kanskje fordi hun har lyst til det, på lik linje med alle andre mennesker. Om noen år til, så er det jo nettopp det man må gjøre. For slik barn og unge blir nå blir masse-suggesert fra barnehagen av, med at de kan være gutt og jente og katt og hund og you name it, så blir det til slutt uvanlig å være hetero. 

Ja, hvis du syns at å være hetero og leve et a4- liv er noe å dømme, så ser du nok min kommentar sånn. Det tar ikke jeg ansvar for.

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei, det er selvfølgelig ikke nok når så mange tror det er fordi de vil ha oppmerksomhet eller at annen agenda ligger bak. Det er som å si : finn deg i diskriminering, men husk vi er mange som ikke bryr oss da!  ( ikke sant? )

men det er jo ingen som diskriminerer dem. Jeg bryr meg helt oppriktig talt ikke om hva hun på trikken ved siden av meg kjenner seg som. Men hun har et stort behov for å si hva hun kjenner seg som. Hvorfor? Ingen har spurt henne, hun bare må informere. Og ingen bryr seg.  

Skrevet

"Unge er så selvsentrerte", samtidig oppfører gamle folk seg slik:

Anonymkode: 9889e...f9d

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (4 minutter siden):

men det er jo ingen som diskriminerer dem. Jeg bryr meg helt oppriktig talt ikke om hva hun på trikken ved siden av meg kjenner seg som. Men hun har et stort behov for å si hva hun kjenner seg som. Hvorfor? Ingen har spurt henne, hun bare må informere. Og ingen bryr seg.  

Og så, når du da spør henne hvorfor hun har dette behovet for å informere hele verden om sin legning, plasserer hun deg automatisk i boksen med homofobe, transfobe eller what-ever-fobe. 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og så, når du da spør henne hvorfor hun har dette behovet for å informere hele verden om sin legning, plasserer hun deg automatisk i boksen med homofobe, transfobe eller what-ever-fobe. 🙄

nei, jeg gjør ikke det. Jeg trenger ikke å høre hva hun kjenner seg som. Tror du hun har et veldig behov for å høre om jeg er trans, lesbisk eller hetero? Tror du hun verker etter å få vite det om meg, som hun ikke kjenner? 

Skrevet

nei, jeg gjør ikke det. Jeg trenger ikke å høre hva hun kjenner seg som. Tror du hun har et veldig behov for å høre om jeg er trans, lesbisk eller hetero? Tror du hun verker etter å få vite det om meg, som hun ikke kjenner? 

Tror du misforsto hva jeg prøvde å formidle 😅

Hvis du skulle spørre henne, da, hvorfor hun informerer hele verden om sin legning, da er du homofob.

Sånn som han ordføreren i Ålesund nå som mener at skolene ikke trenger å flagge med prideflagget fra alle byens skoler. Han er visstnok homofob, i følge veldig mange i denne gruppen…

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tror du misforsto hva jeg prøvde å formidle 😅

Hvis du skulle spørre henne, da, hvorfor hun informerer hele verden om sin legning, da er du homofob.

Sånn som han ordføreren i Ålesund nå som mener at skolene ikke trenger å flagge med prideflagget fra alle byens skoler. Han er visstnok homofob, i følge veldig mange i denne gruppen…

Det var visst motsatt? At én rektor i Ålesund trosset kommunens forbud mot Prideflagget? Så da er det vel ingen som kan kalle han homofob?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo et veldig godt eksempel på hvor smale boksene er blitt.

Anonymkode: cbfb1...2df

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var visst motsatt? At én rektor i Ålesund trosset kommunens forbud mot Prideflagget? Så da er det vel ingen som kan kalle han homofob?

Hva snakker du om? Nei, ikke noe motsatt. Kommunedirektøren og ordføreren ønsker ikke at det skal flagges med prideflagg på skolene i Ålesund kommune, og dermed kalles han homofob av enkelte i denne gruppen.

Skrevet

Jeg har vist tydelig støtte til pride i mange år. Armbånd fra amnesty, flagg, regnbue meg her og der, love is love. Støttet alles rett til å passe inn.  Men fikk helt nok av gruppa med folk. For mange av folkene i lgbtqi+minus,xyz har ikke i det hele tatt lyst å passe inn, men vil mye heller utmerke seg. Når ikke de får nok oppmerksomhet, så kommer de med sånt piss som de siste år har vist med they/them, ikke-binær (hva er det?), identifisering og menn som konkurrerer i kvinnesport. 

Så nå har jeg tatt vekk alle tegn på støtte til pride. Synes det er litt flaut med hele regnbuen. Assosierer det dessverre bare med kverulering og et helsikkens behov etter oppmerksomhet.

Anonymkode: d2325...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...