Gå til innhold

Om man reduserer kravene til en potensiell partner når det kommer til overfladiske ting som utseende, prestisjejobb ol. Tror dere man har gode sjanser til å finne en bra mann som ønsker noe seriøst?

Anbefalte innlegg

Beklager lang overskrift. Det er jo ingen hemmelighet at et lite utvalg menn kan velge og vrake i kvinner og at en stor del menn blir valgt bort. Med god grunn når det gjelder en del. Men tror dere man kan ha gode sjanser til å treffe på de bra, såkalt "middelmådige" mennene som også er på utkikk etter fast forhold, om man ser bort fra de rent overfladiske punktene?

Noen som har prøvd dette?

Med middelmådig så mener jeg selvsagt ikke personlighetsessig, men som i ordinær livsstil. Vanlig jobb, ordinær bolig, kjører ingen millionbil, fornuftige interesser etc. Og ja, kjemien spiller selvsagt en stor rolle. Men sett at den er der. Vil det være et lurt trekk å se etter disse, mens man samtidig luker bort drømmeprinsene som "alle" vil ha og samtidig de kvinnefiendtlige typene som ikke har stort å bidra med?

Anonymkode: 8e668...83a

Fortsetter under...

Jeg gikk kun etter snillhet og humor, og det var snillheten hans jeg falt for. Ikke hadde han penger eller god jobb. Og det brydde meg overhodet ikke.  Men snill og hardarbeidende. I dag har vi et godt liv. Vi har vært sammen i 20 år, og han er min beste venn som støtter meg og min karriære hundre prosent. Den perfekte far for barna. 

Anonymkode: c1ef9...00c

Det er vel større sjanse for at en strigla mann med en penisforlenger av en bil bare vil ha et eventyr enn at en helt normal mann vil det?

Du skriver at menn med strigla utseende og mye penger er mest attraktive, men er det virkelig sånn? Sikkert moro for fest og kalas, en stund tidlig i livet, men når en kvinne skal slå seg til ro og stifte familie vil hun ikke heller gå for en praktisk anlagt og jordnær, snill og fin fyr?

Anonymkode: b1d34...3bf

Du kan jo velge å være midlertidig en i rekka for en mann hvis beste egenskaper er fancy jobb og høy inntekt. Eller du kan skrape bort det overfladiske og lete etter en du faktisk liker og som liker deg.

Anonymkode: 01ff1...9cd

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk kun etter snillhet og humor, og det var snillheten hans jeg falt for. Ikke hadde han penger eller god jobb. Og det brydde meg overhodet ikke.  Men snill og hardarbeidende. I dag har vi et godt liv. Vi har vært sammen i 20 år, og han er min beste venn som støtter meg og min karriære hundre prosent. Den perfekte far for barna. 

Anonymkode: c1ef9...00c

Det er akkurat dette jeg også vil ha!  Og med årene har jeg brydd meg mindre og mindre om det overfladiske. Min eksmann er ikke direkte glatt finansgud, men han har noen trekk som ble for usjarmerende for meg. Og dårlig humør, fant jeg etter hvert ut. Jeg vil først og fremst ha en blid mann som er sånn noenlunde omgjengelig. Jeg har egen bolig, bil og karriere, jeg trenger ingen formuende mann.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel større sjanse for at en strigla mann med en penisforlenger av en bil bare vil ha et eventyr enn at en helt normal mann vil det?

Du skriver at menn med strigla utseende og mye penger er mest attraktive, men er det virkelig sånn? Sikkert moro for fest og kalas, en stund tidlig i livet, men når en kvinne skal slå seg til ro og stifte familie vil hun ikke heller gå for en praktisk anlagt og jordnær, snill og fin fyr?

Anonymkode: b1d34...3bf

Nei, jeg personlig mener ikke det, men man får et inntrykk av at det er en slags gjengs oppfatning. Det er selvsagt helt individuelt og det er vanskelig å unngå å generalisere litt. Jeg har allerede barn og har ikke noe stort ønske om flere, så mannen jeg ønsker meg må gjerne ha barn fra før han også.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo velge å være midlertidig en i rekka for en mann hvis beste egenskaper er fancy jobb og høy inntekt. Eller du kan skrape bort det overfladiske og lete etter en du faktisk liker og som liker deg.

Anonymkode: 01ff1...9cd

Det er akkurat dette jeg ikke ønsker. Jeg vil bare ha en bra person som bryr seg om andre, som man kan gå en tur i skogen med, lage en god middag sammen med og dele samtaler med. Utseende betyr veldig lite. Normal hygiene forventer jeg da.

Hva er dette for noe vrøvel? 
Jeg har aldri gått etter millionlønn og luksusbiler. Aldri hørt at det har vært tema blant venninner heller. 
Falt pladask for en mann med helt ordinær jobb, livet på stell, og en billig og grei dieselbil. 
Vi har det kjempegøy sammen. Jeg tjener mer og har høyere utdannelse og en kul jobb, men tror virkelig ikke det var hovedgrunnen til at han ville ha meg.

Anonymkode: 270ef...0db

Jeg synes vinklingen din er litt merkelig, for det høres ut som om du vurderer å fire på kravene dine, men så er de ikke egentlig dine krav, men noe du mener at de fleste andre kvinner har som krav. 

Jeg tror vel egentlig at de fleste trives utmerket godt med det du kaller middelmådige menn som lever ordinære liv. 

For meg har alltid gode verdier og humor vært viktigere enn en prestisjejobb. 

Så fikk jeg meg da også en mann med en dårlig betalt jobb, men som er verdens snilleste og klokeste, kan lage en sang som får meg til å le på en vanlig torsdag, følger opp ungene med stort engasjement og bryr seg om at jeg har det bra. 

Alene i over 10 år. Jeg tror aldri jeg kommer til å være heldig å finne en god mann. Håper du er heldigere og finner en. 

Anonymkode: 63a8b...9ea

the amazing spidermamma skrev (36 minutter siden):

Jeg synes vinklingen din er litt merkelig, for det høres ut som om du vurderer å fire på kravene dine, men så er de ikke egentlig dine krav, men noe du mener at de fleste andre kvinner har som krav. 

Jeg tror vel egentlig at de fleste trives utmerket godt med det du kaller middelmådige menn som lever ordinære liv. 

For meg har alltid gode verdier og humor vært viktigere enn en prestisjejobb. 

Så fikk jeg meg da også en mann med en dårlig betalt jobb, men som er verdens snilleste og klokeste, kan lage en sang som får meg til å le på en vanlig torsdag, følger opp ungene med stort engasjement og bryr seg om at jeg har det bra. 

Jeg vurderer ikke å fire, jeg har allerede gjort det. Og kravene var ikke urimelige høye før heller. For å ta en sammenligning da, så ønsket jeg den gang en mann som var omtrent på høyde med meg(jeg er gjennomsnittlig høy) og som helst burde ha fullført vgs eller mer. Mens nå kan jeg date en mann på 160 med jobb på Rema om kjemien er der, for å sette det på spissen. Så jeg har aldri gått inn for å date rike menn med fine biler. Nå har jeg blitt såpass fokusert på ønsket om å finne en person jeg har det behagelig sammen med, og som er vennlig og blid at jeg bryr meg ikke en døyt om høyde eller grunnleggende utdannelse. Og det er oppriktig ment.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vurderer ikke å fire, jeg har allerede gjort det. Og kravene var ikke urimelige høye før heller. For å ta en sammenligning da, så ønsket jeg den gang en mann som var omtrent på høyde med meg(jeg er gjennomsnittlig høy) og som helst burde ha fullført vgs eller mer. Mens nå kan jeg date en mann på 160 med jobb på Rema om kjemien er der, for å sette det på spissen. Så jeg har aldri gått inn for å date rike menn med fine biler. Nå har jeg blitt såpass fokusert på ønsket om å finne en person jeg har det behagelig sammen med, og som er vennlig og blid at jeg bryr meg ikke en døyt om høyde eller grunnleggende utdannelse. Og det er oppriktig ment.

Men hvorfor kaller du det å fire på kravene? Det du har gjort et jo bare å omprioritere hva som er viktigst for deg. Før var det overfladiske kriterier som utdanning og høyde, men nå er det større fokus på det indre. 

Jeg har aldri sett på det ytre. For meg har det at han har vært snill vært det viktigste og at vi har fin kjemi. Høyde, utdannelse etc var ikke kriterier i det hele tatt. Det betyr jo ikke at jeg har lavere kriterier enn det du hadde og det betyr ikke at jeg har firt på noen krav. I min verden er man ikke middelmådig om man har et hjerte av gull. 

Anonymkode: 32a57...d66

Annonse

Om du ser deg rundt på alle parene som lever rundt deg så er vel de fleste midt på tre både mtp jobb, utseende og karisma? Dvs at de vanlige damene får seg vanlige menn. Og omvendt. 

Anonymkode: a566c...e87

Det er så sykt korttenkt å bry seg så mye om overfladiske ting. Om man faktisk er ute ettee en livspartner,,så er det greit å huske at utseende og kropp endrer seg med årene. Hos begge… personlighet består. 

Anonymkode: 2db78...a4c

Jeg ble sammen med min mann da vi studerte. Ingen hadde noe særlig med penger, ingen hadde jobb, ingen eide bolig og ingen hadde bil. Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt. 26 år senere har vi sammen bygd et liv. 

Anonymkode: dc31f...249

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En sterk selvstendig kvinne trenger ingen mann.

Anonymkode: 3bffc...fd2

Men gu’ så mye gøy hun kan ha med en!

Jeg valgte en mann som jeg mener er vakker ( men som etter standaren ligger i det nedre sjiktet), han har ikke verdens best betalte jobb, men han har hatt samme jobben i over 20 år, fordi han trives i den. 

Han har flere ganger fått tilbakemeldinger fra venner om at han har "skutt gullfuglen". Jeg kunne nok ha fått den mannen i toppen, men han ville jeg ikke ha. Jeg er langt bedre utdannet enn han, jeg har bedre jobb og langt høyere lønn. Han vet hvor "heldig" han er, og jobber hardt hver dag for å vise meg hva jeg betyr for han. 

Jeg synes ikke jeg har jenket på noe krav, men jeg gikk etter hjertet, som sa at jeg vil ha denne mannen pga personligheten hans. Og i mine øyne er han den kjekkeste og vakreste mannen på jord.  Han er den mest lojale, snille og gode mannen som finnes. Vi har det utrolig bra sammen, og nærmer oss sølvbryllupsdag om ikke lenge. 

Venninnen min valgte han med pengene og utseende, han var utro en rekke ganger før han tilslutt byttet henne ut med en yngre utgave. I etterkant har hun hatt mange korte forhold, fordi hun nå blir sett på som for gammel i de kjekke mennenes øyne. Flere av dem hun har vært sammen med, har behandlet henne skikkelig dårlig.

Så jeg vet ikke hvem av oss som gjorde det beste valget,jeg...

Anonymkode: 8fc9b...a84

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En sterk selvstendig kvinne trenger ingen mann.

Nei, men mange menn er herlige flott folk som det er vel verdt å være sammen med. Jeg trenger ikke min mann, men ønsker å være sammen med han likevel. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg valgte en mann som jeg mener er vakker ( men som etter standaren ligger i det nedre sjiktet), han har ikke verdens best betalte jobb, men han har hatt samme jobben i over 20 år, fordi han trives i den. 

Han har flere ganger fått tilbakemeldinger fra venner om at han har "skutt gullfuglen". Jeg kunne nok ha fått den mannen i toppen, men han ville jeg ikke ha. Jeg er langt bedre utdannet enn han, jeg har bedre jobb og langt høyere lønn. Han vet hvor "heldig" han er, og jobber hardt hver dag for å vise meg hva jeg betyr for han. 

Jeg synes ikke jeg har jenket på noe krav, men jeg gikk etter hjertet, som sa at jeg vil ha denne mannen pga personligheten hans. Og i mine øyne er han den kjekkeste og vakreste mannen på jord.  Han er den mest lojale, snille og gode mannen som finnes. Vi har det utrolig bra sammen, og nærmer oss sølvbryllupsdag om ikke lenge. 

Venninnen min valgte han med pengene og utseende, han var utro en rekke ganger før han tilslutt byttet henne ut med en yngre utgave. I etterkant har hun hatt mange korte forhold, fordi hun nå blir sett på som for gammel i de kjekke mennenes øyne. Flere av dem hun har vært sammen med, har behandlet henne skikkelig dårlig.

Så jeg vet ikke hvem av oss som gjorde det beste valget,jeg...

Han vet hvor heldig han er? Seriøst?

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Han vet hvor heldig han er? Seriøst?

Og jeg vet selvfølgelig hvor heldig jeg er....

Ellers, er det noe mer du skal bitche om?! 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men gu’ så mye gøy hun kan ha med en!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, men mange menn er herlige flott folk som det er vel verdt å være sammen med. Jeg trenger ikke min mann, men ønsker å være sammen med han likevel. 

DrsfqD7VYAAOltS.jpg:large

Det er snart ti år siden jeg ble skilt, de siste 2-3 årene har jeg begynt å se meg om etter en mann. Denne gangen vet jeg heldigvis hva som er viktig og hva jeg vil ha. 

Jeg har livet mitt 100 % på stell, det går fint med barna mine, jeg har høy utdannelse og en jobb jeg trives med.  Jeg har gode venner og stort sett godt forhold til storfamilien min.  Jeg er ikke rik, jeg tjener midt på treet, men jeg eier bolig og har ryddig økonomi.  Jeg har en aktiv fritid med trening, hobbyer, venner, helgeturer osv.  Livet mitt er bra. 

Jeg ser altså ikke etter en mann som skal fikse livet mitt, forsørge meg, hjelpe meg, gjøre livet mitt komplett.  Jeg ser etter en potensiell kjæreste som også skal være en god venn.  Jeg er 50, han vil sannsynligvis være i 50-årene, og da forventer jeg at han har livet sitt på stell. 

Utseende, antrekk, bil osv er fullstendig uviktig.  Jeg ser etter en mann som kan være godt selskap, få meg til å le, en jeg kan gå på teater med, fjellturer osv.  Og selvsagt en som jeg kan ha helt fantastisk sex med.  

Jeg dater en nå, foreløpig vet jeg ikke om han er den rette, men jeg gleder meg stort til å treffe ham i kveld. 

Anonymkode: 21269...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...