Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Min datter som blir 6 år i år har begynt på fotball fordi begge bestevenninne går. De er fortsatt 5 år.. Hverken jeg eller mannen har noe peiling eller interesse for fotball, men synes jo at siden hun synes det er gøy og venninnene går skal hun få gå. Treneren har sagt at vi må kjøpe fotballsko og leggskinner. Jeg tenker på alle barna i Brasil og andre steder som har blitt proffe uten, og har ingen som helst plan om at mine barn skal bli proffe (hun spiller fordi hun koser seg med venninnene, hun er ikke spesielt konkurransemenneske eller interessert i sport hun heller). Og at når man er 5, eller 6 eller 7, så bør vanlige gode joggesko holde? Er det noen andre her som tenker som meg? Er det virkelig nødvendig at så små skal ha fotballsko og leggskinner? Om sporten (som for oss er en koselig ting for vår datter å være med på) blir veldig dyr og krevende, holder de jo alle ressurssvake utenfor. Vi har råd vi altså..men prinsipielt Anonymkode: be2c7...fba
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 Det er veldig vondt å bli sparket i skinnleggen av noen som bommer på ballen, så den er egentlig bare for å beskytte dem selv. Ellers koster ikke fotballsko til barn stort, de får bedre feste i bakken og de føler seg som fotballspillere I lagidrett er den sosiale biten viktig, det å føle seg som et lag. Den lille "uniformen" et verdt pengene synes jeg. Hilsen mamma til tre fotballgutter PS, vi bor ikke i de fattige strøkene i Brazil 🙈 Anonymkode: 697f5...9ab
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 Ja det trenger de. Spiller de på feks kunsteress er det veldig glatt om det er vått med vanlige joggesko. Leggskinner syns jeg det er nokså utrolig å stille spørsmålstegn ved. Om barnet ditt hadde begynt på karate og treneren sa de trengte karatedress hadde du tenkt at nei de får stille i joggebukse, eller på turn kan de droppe turnsokker og heller komme med sokker? Anonymkode: b8c8b...c89
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 I vår klubb får de ikke spille uten leggskinner, på samme måte som de må ha hjelm når de trener alpin. Du hadde ikke protestert på hjelm, regner jeg med? Fotballsko er laget for bedre grep på underlaget enn joggesko, pluss at vanlige joggesko raskt får hull når de blir brukt til fotball. Så økonomisk svarer det seg raskt å kjøpe noen rimelige fotballsko i stede for å slite ut gode joggesko. Anonymkode: 5dbc7...5db
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 De får ikke lov til å spille hvis de møter uten leggskinn. Anonymkode: c986b...ffd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 Blir nesten som å spørre om det er nødvendig med hjelm når de sykler. Nesten. Anonymkode: c986b...ffd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Leggskinner MÅ Ma ha. Fotballsko kommer alle andre til å ha og det er kipt å være eneste uten. Fotballsko kan ofte kjøpes billig på bruktsider, evt spør noen med eldre fotballbarn som du kan kjøpe av. jenta vår elsker sine rosa fotballsko!!!! Anonymkode: 0fd60...c92
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 Selvfølgelig må hun ha leggbeskyttere, hun får ikke spille uten det. Joggesko er glatte å spille på. Anonymkode: 17e2e...18e
ReneRene Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 Det er ikke nødvendig de fleste steder i verden. Men vi lever ikke i en kultur hvor barn blir så herdet som i Brasil ( takk og pris? også 🙂 ). Så følg reglene ( vi har lite valg ) og jeg heier på dere og datteren deres! Oppriktig. Håper hun er litt punker og går på.
monty12 Skrevet 23. mai 2024 #10 Skrevet 23. mai 2024 Idrettslagets forsikring som dekker barna gjelder ikke hvis de ikke bruker leggskinner. Når det gjelder sko MÅ hun selvfølgelig ikke ha fotballsko, men det vil gi henne en mye bedre opplevelse, særlig på kunstgress. Ikke koster det noe særlig heller. Kan også kjøpe brukte sko. Ofte vokser de så fort i den alderen at man kan få tak i brukte sko til en svært billig penge.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Skrevet 23. mai 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Det er ikke nødvendig de fleste steder i verden. Men vi lever ikke i en kultur hvor barn blir så herdet som i Brasil ( takk og pris? også 🙂 ). Så følg reglene ( vi har lite valg ) og jeg heier på dere og datteren deres! Oppriktig. Håper hun er litt punker og går på. Tror du skal bare avstå fra å svare i tråder der du helt tydelig ikke vet hva du snakker om. Det er bare flaut. Anonymkode: b8c8b...c89
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #12 Skrevet 23. mai 2024 Gress og kunstgress blir veldig glatt når de er våte. Derfor må de ha fotballsko. Gode joggesko er dyrere enn et billig par fotballsko også. Og de fleste idrettslag har salgsdager der man kan selge og kjøpe brukt utstyr. Det varer jo veldig kort tid. Grunnen til at de skal ha leggskinn er at de kan bli både sparket og tråkket på på banen, og det er fort gjort med brudd i leggen om de ikke er sikret med leggskinn. Man må ha rett utstyr for å få lov å spille kamp Anonymkode: 25e58...1b6
ReneRene Skrevet 23. mai 2024 #13 Skrevet 23. mai 2024 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Tror du skal bare avstå fra å svare i tråder der du helt tydelig ikke vet hva du snakker om. Det er bare flaut. Anonymkode: b8c8b...c89 Åh! Jeg glemte at nordmenn hevder seg i fotball jeg! Shame on me. Fra der jeg kommer fra hvor landet har vært i eliten i alle år. Og sorry to say. De er faktisk ikke så overbeskyttet som norske barn. Der er noe fornøyelig med folk som vil korrigere andre og tar fullstendig feil selv- men jeg er ikke særlig skadfro og ser på det med humor..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #14 Skrevet 23. mai 2024 ReneRene skrev (3 minutter siden): Åh! Jeg glemte at nordmenn hevder seg i fotball jeg! Shame on me. Fra der jeg kommer fra hvor landet har vært i eliten i alle år. Og sorry to say. De er faktisk ikke så overbeskyttet som norske barn. Der er noe fornøyelig med folk som vil korrigere andre og tar fullstendig feil selv- men jeg er ikke særlig skadfro og ser på det med humor.. Herregud, gå videre. Anonymkode: 17e2e...18e
ReneRene Skrevet 23. mai 2024 #15 Skrevet 23. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud, gå videre. Anonymkode: 17e2e...18e Ja, det gjör jeg fint, men folk må ikke tro at alle nasjoner overbeskytter barn som her, og at hvem som helst også kan være trenere, Ikke rart de ikke hevder seg da, og det må jeg faktisk få lov til å si uten at noen tar det ille opp. Og de forsvarer det også. Og så blir det sånn : Hyyysjjj
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #16 Skrevet 23. mai 2024 ReneRene skrev (15 minutter siden): Åh! Jeg glemte at nordmenn hevder seg i fotball jeg! Shame on me. Fra der jeg kommer fra hvor landet har vært i eliten i alle år. Og sorry to say. De er faktisk ikke så overbeskyttet som norske barn. Der er noe fornøyelig med folk som vil korrigere andre og tar fullstendig feil selv- men jeg er ikke særlig skadfro og ser på det med humor.. Man trenger ikke å være elitespiller for å skjønne at regler finnes for en grunn. Da jeg vokste opp hadde vi ikke hjelm hverken på sykkel eller i alpintbskken, vi hadde ikke bilseter for barn eller leggskinner på trening. Det gikk helt fint med meg og de jeg kjente, men jeg sørger likevel for at barna mine følger nåtidens regler. Fordi de er fornuftige og fordi jeg vil mine barn det beste. Anonymkode: 5dbc7...5db
ReneRene Skrevet 23. mai 2024 #17 Skrevet 23. mai 2024 (endret) Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Man trenger ikke å være elitespiller for å skjønne at regler finnes for en grunn. Da jeg vokste opp hadde vi ikke hjelm hverken på sykkel eller i alpintbskken, vi hadde ikke bilseter for barn eller leggskinner på trening. Det gikk helt fint med meg og de jeg kjente, men jeg sørger likevel for at barna mine følger nåtidens regler. Fordi de er fornuftige og fordi jeg vil mine barn det beste. Anonymkode: 5dbc7...5db Ja, du er nok helt enestående i å önske dine barn det beste, og i tillegg har du også fasiten på akkurat hvordan skal skal gjøres. Etter din mal selvsagt. La oss enkelt si at vi nok ikke er helt enige.. Endret 23. mai 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #18 Skrevet 23. mai 2024 ReneRene skrev (Akkurat nå): Ja, du er nok helt enestående i å önske dibe barn det beste, og i tillegg har du også fasiten på akkurat hvordan skal skal gjøres. Etter din mal selvsagt. La oss enkelt si at vi nok ikke er helt enige.. Jeg er på ingen måte enestående, det bør du vite om du har beveget deg ute i samfunnet. Jeg vet hvordan man sikrer barn i bil og ved idrett, det er riktig, men det er heller ikke enestående. Alle barn jeg vet om følger idrettslagenes regler og myndighetenes lover. Jeg skjønner ikke hva du er uenig i? Sikrer du ikke barn i bil og sørger for at de har utstyr de trenger for å utføre idretten sin? Anonymkode: 5dbc7...5db
ReneRene Skrevet 23. mai 2024 #19 Skrevet 23. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er på ingen måte enestående, det bør du vite om du har beveget deg ute i samfunnet. Jeg vet hvordan man sikrer barn i bil og ved idrett, det er riktig, men det er heller ikke enestående. Alle barn jeg vet om følger idrettslagenes regler og myndighetenes lover. Jeg skjønner ikke hva du er uenig i? Sikrer du ikke barn i bil og sørger for at de har utstyr de trenger for å utføre idretten sin? Anonymkode: 5dbc7...5db Jeg sikrer selvsagt barna det er nødvendig. Jeg prøver bare å nyansere litt 🙂 Men nå må jeg faktisk avgårde, så tar det opp senere om det er viktig..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2024 #20 Skrevet 23. mai 2024 ReneRene skrev (6 minutter siden): Jeg sikrer selvsagt barna det er nødvendig. Jeg prøver bare å nyansere litt 🙂 Men nå må jeg faktisk avgårde, så tar det opp senere om det er viktig.. For all del, dra ut! Dette betyr jo ingenting 😂 Anonymkode: 5dbc7...5db
Twintipp Skrevet 24. mai 2024 #21 Skrevet 24. mai 2024 Min datter på 5, snart 6 år spiller også fotball. Leggskinner trenger hun som flere skriver pga beskyttelse. Og når det gjelder fotballsko med knotter, ja, pga å unngå og skli. Jenta mi har spilt ett år allerede, og har hatt tre par fotballsko allerede, alle kjøpt brukt på Finn. Ikke fordi vi ikke har penger til å kjøpe nye, men igjen, hvor mye brukt kan fotballsko i str 28 være. ps: Du må som regel gå opp en str eller to i fotballsko.. (hvis du skal kjøpe brukt, er det kjekt å vite).
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #22 Skrevet 24. mai 2024 Kjøp leggskinn og fotballsko brukt, vi hamstrer hvert år på loppis. Eller på fb eller Finn. Anonymkode: 8b42b...772
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2024 #23 Skrevet 24. mai 2024 Takk for svar, og tips, alle sammen! Hilsen HI Anonymkode: be2c7...fba
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2024 #24 Skrevet 25. mai 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Kjøp leggskinn og fotballsko brukt, vi hamstrer hvert år på loppis. Eller på fb eller Finn. Anonymkode: 8b42b...772 Ikke kjøp brukte sko til noen!!! Anonymkode: f6c59...442
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2024 #25 Skrevet 25. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ikke kjøp brukte sko til noen!!! Anonymkode: f6c59...442 Selvsagt kjøper man brukte fotballsko til barn. Hva galt kan skje med det? Anonymkode: 5dbc7...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå