Gå til innhold

Spør andre om å ta med grillmat fordi vi har tenkt å grille? :)

Anbefalte innlegg

Siden vi ikke har hage eller balkong tenkte vi å planlegge å kunne møtes i stranden. Vi blir 6 stk, siden flere er interessert.

Er dette ok å sende?

«Hei! Meg og *navn* tenkte å grille dere må gjerne ta med noe om dere vil grille vis dere vil, kanskje en ekstra engangsgrill vis dere vil! :)« 

Tenker at dette er tydelig beskjed? slik at det ikke blir noe misforståelser :) 

Da det er et herk og spleise så de for mulighet om å ta med seg noe om de blir sultne. Pleier alltid og bli feks noen 3 pølser igjen eller en kotelett igjen men tenker det er mye bedre at folk tar med noe selv slikt at de ikke spiser på rester som blir igjen :) 

Anonymkode: 11ba4...e9d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Siden vi ikke har hage eller balkong tenkte vi å planlegge å kunne møtes i stranden. Vi blir 6 stk, siden flere er interessert.

Er dette ok å sende?

«Hei! Meg og *navn* tenkte å grille dere må gjerne ta med noe om dere vil grille vis dere vil, kanskje en ekstra engangsgrill vis dere vil! :)« 

Da det er et herk og spleise så de for mulighet om å ta med seg noe om de blir sultne. Pleier alltid og bli feks noen 3 pølser igjen eller en kotelett igjen men tenker det er mye bedre at folk tar med noe selv slikt at de ikke spiser på rester som blir igjen :) 

Skriv i alle fall HVIS riktig😊. Ellers er det helt ok å informere om at det grilles og at de som kommer må ta med grillmat hvis de skal spise.

Anonymkode: 1ba31...4a1

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skriv i alle fall HVIS riktig😊. Ellers er det helt ok å informere om at det grilles og at de som kommer må ta med grillmat hvis de skal spise.

Tenkte bedre å informere så de har mulighet til å ta med om det ønskes :) 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

HVOR mange innlegg må du skrive om ulike scenarier som omhandler sosiale samvær og mat!? Skriv det du vil, inviter de du vil, ta med det du vil!!

Anonymkode: 62aec...2c3

Ok :) 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er dette ok å sende?

Hei! Det var litt vanskelig å skjønne sammenhengen, slik du skriver det i 1 setning. 

Kanskje heller slik?: Hei! «Navn» og jeg tenker å grille på stranden.  Bli gjerne med! Ta med det dere liker å grille. Kan være fint om noen event.  tar med en ekstra engangsgrill, da jeg er usikker på om kun min grill rekker hvis vi blir mange.

Annonse

Trenger det være så høytidelig da, er det ingen samtaler som faller naturlig i deres vennegjeng?

Om dere avtaler å møtes på stranden klokka tre så sier du vel bare at du gleder deg og at du tar med en engangsgrill for du sjesker på litt grillmat. Så gjør de andre hva de ønsker...

Jeg personlig, som har grill på verandaen, gidder ikke grille pølser på engangsgrill og hadde sikkert tatt med meg en pastasalat eller noe sånt.

Trenger ikke hverken lage spleiselag eller annen høytidelig planlegging for en strandtur, det er helt normalt at voksne mennesker tar med seg mat til seg selv.

Anonymkode: f6112...715

Hvorfor gjøre det så komplisert, og hvilke misforståelser er du redd det skal bli? 

Er bare å sende : Vil noen være med å grille på stranden i dag? Vi har en grill, men ta med dere som vil pluss mat selvsagt 🙂

Så enkelt?

:" Vi griller på stranden i dag. Alle er hjertelig velkommen til å være med. Ta med mat og drikke til eget bruk. Vi stiller med grill." Ferdig. Ingen misforståelser. 

Anonymkode: cbd24...af4

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Og PÅ stranden. 😊

Anonymkode: cbd24...af4

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Er dette ok å sende?

Det er ingenting tydelig med "dere kan gjerne" og "hvis dere vil" gjentatt 3-4 ganger.

Tydelig? Dette er tydelig:

Hei. Jeg og Frida skal grille. Koselig hvis flere blir med. Vi har én grill, så ta med en ekstra engangsgrill hvis dere blir mange. Ta med egen grillmat og egen drikke🙂 (og sleng gjerne med "vi har salat og potetsalat" hvis det er tilfelle, så slipper man kaste mat fordi alle kjøper inn alt.

Anonymkode: 69917...29b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...