Gå til innhold

Ned i vekt. Ingen ser det..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enten det du sier eller at det ikke er så synlig? Det kommer jo også på hva startvekten din hvor synlig det er å gå ned 11 kg da. 

Anonymkode: 8ebf3...406

Startvekt 106 kilo. 

Anonymkode: 7bcae...af3

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Startvekt 106 kilo. 

Når du er så overvektig er ikke vekttap like synlig, så da er det nok derfor. Min erfaring er også at folk flest ikke kommenterer på vekt generelt sett. Uansett hvor mye man har gått ned. Og venner og familie som kommenterer kommenter først når det er VELDIG synlig at man har gått ned i vekt. Jeg fikk vel først kommentarer etter at jeg hadde gått ned 30 kg fra venner og familie, mens kollegaer aldri sa noe. Jeg hadde da en startvekt på 90 kg og er 160 cm.

Anonymkode: 8ebf3...406

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det vises ikke så godt med så få kilo når du veide såpass. Du må nok bikke -15-20 før folk ser det.  Men hvorfor så viktig at folk kommenterer? Kommentere andre sin kropp er uansett ufint. 

Anonymkode: b6702...9b3

Jeg vet ikke. Det er hodet mitt som sier at jeg ikke har gått ned. Men jeg ser jo det når jeg veier meg

Herlighet, så flink du er👏🏻👏🏻11 kg er mye uansett og du merker det nok godt både på klær og kropp. 

At andre ikke kommenterer det kan være at de ikke kobler forvandlingen til vekt, men kanskje bare tenker at du ser fresh og fin ut. Hvor man tar av er jo også en ting. Hos meg vises det i ansiktet veldig fort, og da får jeg raskere kommentarer enn folk som gjerne går ned litt over alt? Kanskje, jeg vet ikke. Men fortsett den gode jobben, du er jo så godt i gang. 

Anonymkode: 76f20...773

Det har blitt ettertrykkelig poengtert i medier og her inne at man ikke skal kommentere vekttap. Kjipt for de som er stolte og gjerne skulle hatt et velfortjent kompliment, fint for de med sykdommer eller issues 🙃 Du har vært flink! Sikker på at det synes ☀️👍🏻

Anonymkode: 70ddc...d08

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Startvekt 106 kilo. 

Da er det veldig lite synlig. Jeg veier rett over 100 nå, har gått ned 14 kilo, hverken jeg eller andre kan se det noe særlig, og det er jo ikke så rart for jeg er jo fremdeles veldig overvektig. Jeg merker det nesten ikke på bukser engang, men jeg ser det på vekta.

Anonymkode: 68dbd...9c9

Jeg kommenterer aldri andres vekt så lenge de ikke sier noe selv.  Så jeg hadde ikke sagt et ord selv om jeg så det.  Men hadde du sagt at du hadde gått ned x-kilo hadde jeg kommentert et eller annet som passet i situasjonen. 

Anonymkode: 96b8c...6f9

Jeg har gått ned nesten 15kg siden januar (fra 89-74) og det er kun min egen mor og mann som kommenterer det dessverre 😅 

Tror bare folk er flinkere til å ikke kommentere vekt, som jo egentlig er bra😊

Uansett har du vært sykt flink som har gått ned så mye, og jeg er helt sikker på at andre også ser det 🙌

Anonymkode: bafd9...d60

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har gått ned 11 kilo siden Januar. Jeg er fornøyd men ingen legger merke til det. Men kanskje der ikke vises så mye som jeg tror. Eller kanskje de er redde for å kommentere vekt 😉

Jeg kommenterer aldri noens vekt. Aldri.

Anonymkode: 2f114...38c

Folk vet jo ikke om du har jobbet for det, om du er syk eller hva som har skjedd 

Uansett ønsker de fleste ikke å få kommentarer på vekten sin, så uansett om folk ser det eller ikke kommer de ikke til å si noe.

Men om du går ned så det virkelig monner, f.eks fra 100 til 60 kg, da vil folk som kjenner deg godt si noe.

Anonymkode: 82e17...559

Jeg har gått ned over 30 kg det siste året og har gått ned i vekt mange ganger før også fra jeg var 16 til jeg nå er 43. Kommentarene denne gangen kom ikke før jeg hadde gått ned 25 kg, de er likevel langt færre enn da jeg gikk ned under 20kg for 10 og 20 år siden. Jeg tror det har med at folk har høyere terskel for å kommentere kropp. Man vet kanskje også mer om vekttap og at det er få som klarer å opprettholde det. 

Anonymkode: 55c8b...605

De fleste vil ikke tørre å si noe og jeg ville aldri sagt noe.

Jeg opplevde en gang at noen sa til meg som et kompliment "jeg synes du har gått ned i vekt siden sist?" etterfulgt av et anerkjennende nikk og et smil.

Jeg var da helt normalvektig (165 høy, ca 58 kg) , hadde ikke gått ned noe og hadde heller ikke behov for det eller ønske om det. Vedkommende som sa det er selv er i mine øyne undervektig. 

Men flott for deg at du går ned i vekt slik du selv ønsker. Til de som er deg nær kan du eventuelt selv fortelle det stolt at du har gått ned. Da kan de lettere støtte deg, hvis du ønsker støtte. 

Anonymkode: e8e52...549

Så forskjellige vi er! Jeg gikk nylig ned 31 kg, fra 95 kg til 64 kilo, og jeg hater at folk kommenterer vektnedgangen min. Det igjen gjør jo selvfølgelig at jeg aldri kommenterer andre sin vekt eller kropp, med mindre det vil bli unaturlig å ikke gjøre det fordi vedkommende legger tydelig opp til det selv. Det var forøvrig også først da jeg hadde gått ned en 15-20 kilo kommentarene begynte å komme, så det kan være at nedgangen din fortsatt er så lite synlig at folk ikke tør å si noe i tilfelle de tråkker i salaten. Uansett har du vært kjempeflink og jeg håper du klarer å finne størst verdi i den gode følelsen det gir deg.

Anonymkode: ade73...9ec

Kan godt hende det vises mykje . Eg kommentere aldri andres vekt uansett kva vei vekta deires går . Unntak vist eg veit dei er på slankekur og tydelig er opne om det og ønsker å få kommentar på det .

Har sjølv gått ned endel i vekt og er så drittlei kommentar kvar gong eg møter nokon .gjerne dei same personene som kommentere kvar gong me møtes . 

Så om du foreksempel hadde møtt meg så hadde eg nok sett det men ikkje kommentert 😃 stå på ,du er kjempe flink !

Anonymkode: 9ba12...733

Jeg har gått ned 40 kilo det siste året. Noen få uttrykker at de er veldig imponert. Min egen familie har ikke kommentert i det hele tatt. Jeg har valgt å ikke si noe om det. Ser de ikke så ofte, så det er litt rart. Bror og svigerinne så jeg i september og så nå i mai…. Noen er helt blinde…. 😀

Anonymkode: d2e57...3ee

I barnehagen lærer man nå at man ikke skal kommentere vekt eller kropper. 

Jeg fikk ned 13 kg, ingen sa no her heller. Jeg skjønner hva du mener .

Men ! Ingen sa vel noe da du veide mer? Ingen sier noe nå. 

Og det er vel mest for din egen del du gikk ned i vekt, ingen andres? 

Du må heie på deg selv. Trenger Ingen andre for å gjøre deg lykkelig.  Godt jobbet. Du er flink. Ikke lett å gå ned I vekt. 😊🌼

Anonymkode: 50451...0b8

Om du vil at andre skal kommentere kroppen og vekta må du starte samtalen selv 

Jeg måtte legge om kosten og gå ned i vekt pga en sykdom jeg fikk, og var helt åpen om det til familie og nærmeste venner. Da ble det jo snakket om, jeg fortalte hva som var vanskelig og de gav komplimenter for hvor flink jeg var til å følge dette opp. Da ble det også kommentert at de kunne se at jeg gikk ned.

Men folk jeg ikke fortalte om denne prosessen til kommenterte heller ikke kropp og vektnedgang 

Så ønsker du en "heiagjeng" og kommentarer må du selv åpne for det

Anonymkode: 82e17...559

Jeg gikk ned 15 kg da jeg ble syk i en periode. Startvekt samme som deg. Det vistes kanskje litt rundt kjeven, men ikke noe mer. Det er også uhøflig å kommentere andres vekt på alle måter, har vi da lært de siste årene.  Men du har ihvertfall vært veldig flink som har klart å gått ned! 👏👏👏 Det kommer til å vises mer etterhvert hvis du fortsetter vektnedgangen. 

Anonymkode: 2989f...3e9

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har gått ned 40 kilo det siste året. Noen få uttrykker at de er veldig imponert. Min egen familie har ikke kommentert i det hele tatt. Jeg har valgt å ikke si noe om det. Ser de ikke så ofte, så det er litt rart. Bror og svigerinne så jeg i september og så nå i mai…. Noen er helt blinde…. 😀

Anonymkode: d2e57...3ee

Som du leser i denne tråden så blir noen blodfornærma om noen kommenterer vektnedgangen deres, så det er sikkert derfor familien din ikke sier noe.

Anonymkode: 9579e...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...