Gå til innhold

Fortvilet, både nåværende og potensiell ny arbeidsgiver har mistet interesseesse

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke erfaring med jobbbytte. Jeg fikk tilbud om ny jobb.

Min nåværende jobb sa at de vil gjerne vurdere økt lønn for å beholde meg. Min nye jobben som ga tilbudet, sa jeg var godt kvalifisert og de kan forhandle lønn.

For å gjøre det enkelt med mye frem og tilbake, sendte jeg felles mail til ny og nåværende arbeidsgiver, og spurte dem vennlig om de kunne snakke sammen om hvem av dem kan gi meg best tilbud.

Jeg vurderte dette som klokt og en veninne ba meg gjøre dette.

Etter dette har det blitt stille fra begge. Tilbudet fra den nye jobben står fortsatt, men jeg får lunken respons fra begge.

Kan det hende at det ble konflik eller misforståelse mellom dem?

Anonymkode: 5d689...d79

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De er ikke interessert i å by mot hverandre.

Anonymkode: 3c87b...636

Ja, dette er nok dessverre sannsynligvis problemet her. 

Anonymkode: a93b2...6a7

Sykt klønete håndtert. Felles mail? Sorry, men det var steindumt. Det er du som forhandler. Og nå har du vist at du driter i hvem du jobber for. 

Anonymkode: f3c65...0e5

Oh my g…… snakk om å legge egget!

En felles e-post er fullstendig idiotisk! De forhandler med deg deg, ikke med hverandre.

Som en lenger opp skrev, du driter jo i hvem du jobber for bare du får mest mulig betalt🫣 Skjønner godt at de har mistet interessen dessverre. 

Anonymkode: 903fd...ba1

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Min nåværende jobb sa at de vil gjerne vurdere økt lønn for å beholde meg. Min nye jobben som ga tilbudet, sa jeg var godt kvalifisert og de kan forhandle lønn.

For å gjøre det enkelt med mye frem og tilbake, sendte jeg felles mail til ny og nåværende arbeidsgiver, og spurte dem vennlig om de kunne snakke sammen om hvem av dem kan gi meg best tilbud.

Etter dette har det blitt stille fra begge. Tilbudet fra den nye jobben står fortsatt, men jeg får lunken respons fra begge.

Du gjorde ikke det 😳?! Der ødela du nok alt for deg selv. 

Anonymkode: 00c02...327

Nå kommer jeg til å få mange på nakken for at jeg skriver dette...

Men med mindre du kjenner noen som er ekspert på dette med å søke jobb, så ikke ta slike råd fra venninner. Kvinner aksepterer lønn i mye større grad enn menn gjør. Derfor skal du heller spørre (utadvendte!) menn om dette med å forhandle lønn. De er som regel rå på dette! Og har gode råd.

Anonymkode: 1660f...a7f

Hæ? Sendte du felles mail til nåværende OG potensiell ny arbeidsgiver? Det er å bæsje alvorlig på leggen. Du har med det gitt i fra deg alle muligheter til å forhandle, nå spørs det bare hvem av dem som vil ha deg i arbeid. Har du sagt opp nåværende jobb også, eller? 

Håper virkelig du har lært noe av dette, og at du faktisk har en jobb etter dette. 

Anonymkode: 80d7c...8b5

Om dette faktisk er sant, så vil jeg nok tro interessen for deg har sunket ganske betraktelig. De fleste arbeidsgivere ønsker motiverte ansatte og stabil arbeidskraft. De ønsker at ansatte skal velge dem grunnet arbeidsmiljø, interessante oppgaver osv der lønn står et stykke ned på listen. Ved så tydelig å fortelle at lønn betyr alt, vet de at du forsvinner så snart du får et bedre tilbud. I tillegg har du vist at du har dårlig dømmekraft. Skal du jobbe med kritiske oppgaver eller opp mot kunder så har nok dette fått dem til å revurdere din evne til å ta gode beslutninger. 

Anonymkode: f6a43...866

Oi, var det første jeg tenkte. Du har fått verdens verste råd., sende fellesmail og be de "krangle" om deg, det er nesten så jeg ikke tror det kan være sant at du virkelig gjorde det. Ikke rart du får lunken respons.

Anonymkode: f55ed...5f3

Oi, det var skikkelig tabbe! Som de andre sier så har du jo med dette vist at du har null interesse for jobben, det er kun lønnen som betyr noe for deg. 

Jeg har aldri hørt om noen som har forventet at arbeidsgiverne skal forhandle seg mellom for å få tak i en ansatt. Tipper de er så forvirret at de ikke vet hva de skal svare på mailen. 

Anonymkode: 7a32c...ff2

Annonse

Håper det går bra med deg Hi ❤️ Det er en dag i morgen også.

Nye sjanser, nye muligheter. Alt ordner seg.

Vi lærer av våre feil. Den som aldri gjort noen feil har heller aldri lært seg noe.

Jeg håper virkelig ikke at dette er sant! 

Og er det sant, så er det neimen ikke godt å vite hva du skal gjøre videre. Håper at du ikke har sagt opp den jobben du har, for da har du i alle fall den jobben.  Det du ikke skal gjøre i alle fall, er å høre noe mer på dem som har rådet deg til at potensielle arbeidsgivere skal bestemme hvem du skal jobbe hos. 

Men uansett, verden går videre og finn noen bedre rådgivere neste gang! Vi lærer av både dumme og smarte ting vi gjør om vi er åpne for det.  Lykke til, uansett om det blir her eller der eller en helt annen plass.

Anonymkode: 3081c...8fc

Selvsagt har de mistet interesse. Må sitter antakelig arbeidsgiver og håper du sier opp, og evt ny arbeidsgiver at du ikke takler ja. De er nok satt ut av hvor dum du er

Anonymkode: 86683...469

Ok, folkens, hi har nok skjønt det nå. Hun trenger ikke ENDA flere svar som forteller henne hvor dum hun er og hvor uinteresserte arbeidsgiverne sikkert er. Ærlig talt, rull inn nå.

Anonymkode: 8aebc...1ed

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Håper det går bra med deg Hi ❤️ Det er en dag i morgen også.

Nye sjanser, nye muligheter. Alt ordner seg.

Vi lærer av våre feil. Den som aldri gjort noen feil har heller aldri lært seg noe.

👆🏻 

Ta det med som lærdom. I og med du er i ukjent terreng, så kanskje det går i din favør at du ikke har til vane for å gjøre dette. Husk, det er ikke over før det er nei, det er fremdeles muligheter, ingen har sagt nei enda. 

Eneste tilfellene jeg kjenner til hvor to arbeidsgivere er involvert sammen i en forhandling er når den ansatte er headhuntet via samarbeidspartner og har en binding i form av dekket studie. Da må det forhandles en pris for å kjøpe ut den ansatte. Men valg om hvilken arbeidsplass er det den ansatte som skal ta og da er det allerede avklart at den ansatte skal til ny plass når de har den samtalen. 

Anonymkode: 51039...15c

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Du er ikke seriøs nå? Jeg er arbeidsgiver og hadde en av mine ansatte gjort dette hadde jeg ikke respondert, og i tillegg hadde jeg håpet at vedkommende sa opp. Lønnsforhandlinger er mellom deg og din nåværende arbeidsgiver, og mellom deg og din potensielt nye arbeidsgiver. Det er du som må gjøre jobben, og ikke din nåværende og potensielt nye arbeidsgiver. Du har tabbet deg skikkelig ut, og du har fått bekreftet at du ikke er særlig viktig for noen av arbeidsgiverne.

Anonymkode: ed9cf...978

Når jeg leser tråder med så høy hurpe- faktor som i denne tråden, så lurer jeg på om noen bare sitter og venter på at en bruker skal skrive noe så de får anledning til å slenge med leppa... 

Jeg vet ikke hva du mente med at du ikke ville ha så mye "frem og tilbake" Ts. Du burde hørt hvor mye nåværende arbeidsgiver var villig til å gå opp i lønn, eller kommet med forslag selv, og så hadde du fortalt summen til ny arbeidsgiver, og kommet med forslag til dem. Det burde ikke dratt ut så mye mer enn det. 

Hva tenker du å gjøre nå?

ReneRene skrev (5 timer siden):

Når jeg leser tråder med så høy hurpe- faktor som i denne tråden, så lurer jeg på om noen bare sitter og venter på at en bruker skal skrive noe så de får anledning til å slenge med leppa... 

Jeg vet ikke hva du mente med at du ikke ville ha så mye "frem og tilbake" Ts. Du burde hørt hvor mye nåværende arbeidsgiver var villig til å gå opp i lønn, eller kommet med forslag selv, og så hadde du fortalt summen til ny arbeidsgiver, og kommet med forslag til dem. Det burde ikke dratt ut så mye mer enn det. 

Hva tenker du å gjøre nå?

Synes du vi skal stryke hi med hårene og si at arbeidsgiverne sikkert sitter å drodler om hvor mye de byr, og så finner de ut hvem av de som har det høyeste budet som de overrekker hi høytidelig? Eller bør hi få seg en skikkelig realitetsorientering så hun aldri tabber seg så grundig ut i arbeidslivet igjen? Personlig vet jeg helt klart hva jeg ville hatt av tilbakemelding, og det ville vært klare ord for pengene uansett hvor ubehagelig det er å få vite at man har tabbet seg så grundig ut.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Synes du vi skal stryke hi med hårene og si at arbeidsgiverne sikkert sitter å drodler om hvor mye de byr, og så finner de ut hvem av de som har det høyeste budet som de overrekker hi høytidelig? Eller bør hi få seg en skikkelig realitetsorientering så hun aldri tabber seg så grundig ut i arbeidslivet igjen? Personlig vet jeg helt klart hva jeg ville hatt av tilbakemelding, og det ville vært klare ord for pengene uansett hvor ubehagelig det er å få vite at man har tabbet seg så grundig ut.

Men herregud da. Trenger vel ikke å være så nedlatende og latterligjøre vel? Det må jo gå an å...moderere seg litt og også tenke at vi alle driter oss ut nå og da! For det gjør vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...