Gå til innhold

Cottage cheese. Hvordan spise det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å gå ned i vekt og har hørt at cottage cheese er sundt. Men det smaker jo ikke godt 😆. Noen tips? Prøvde nettopp ei skål med det og jordbær. Men jeg sliter med å få det ned 

Anonymkode: 04c0b...e28

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg sliter også. Bruker det i smoothie og sunne vafler. 

Anonymkode: d53ea...5b3

Skrevet

Med mangobiter og gresskarkjerner - jeg har vennet meg på smaken og liker det godt nå.

Anonymkode: a8837...c87

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Med mangobiter og gresskarkjerner - jeg har vennet meg på smaken og liker det godt nå.

Anonymkode: a8837...c87

Jeg får prøve noen ganger til 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sliter også. Bruker det i smoothie og sunne vafler. 

Anonymkode: d53ea...5b3

Smoothie var lurt ja 😉

Skrevet

Knekkebrød med cottage cheese og bringebær syltetøy. Nydelig.

Anonymkode: 2c03e...2f9

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Knekkebrød med cottage cheese og bringebær syltetøy. Nydelig.

Jeg har bare jordbærsyltetøy, men  skal prøve det til kveldsmat 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bare jordbærsyltetøy, men  skal prøve det til kveldsmat 😉

Men det spiller jo ingen rolle om en av ingrediensene er sunne hvis du pøser på med annet som ikke er sunt. Syltetøy har jo masse sukker i seg. CC er sunt fordi det er magert og har mye proteiner, men det hjelper fint lite hvis resten er usunt. Regner med du vil ned i vekt. 

Anonymkode: c24e5...2ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men det spiller jo ingen rolle om en av ingrediensene er sunne hvis du pøser på med annet som ikke er sunt. Syltetøy har jo masse sukker i seg. CC er sunt fordi det er magert og har mye proteiner, men det hjelper fint lite hvis resten er usunt. Regner med du vil ned i vekt. 

Er vektnedgang jeg prøver på ja. 😉. Har syltetøy med mindre sukker da. Men sikkert mye sukker det også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er vektnedgang jeg prøver på ja. 😉. Har syltetøy med mindre sukker da. Men sikkert mye sukker det også. 

Ja, det er nei-mat.

Skrevet

Jeg blander det med sukker (sukrin eller finesse) og kakao og stavmikser det slik at alle klumpene blir vekke. Eneste måten jeg klarer å spise det på.

Anonymkode: 9eeda...033

Skrevet

Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg synes det er uspiselig.

Anonymkode: c86a0...0b0

Skrevet

Glemte skrive at jeg spiser det på knekkebrød med avokadoskiver, salt og pepper. 

Eller med tynne skiver av rødløk istedet for eller i tillegg til avokado. 

Annonse

Skrevet

Søk på tiktok, den har vel gått helt vitalt den oppskriften som blir "lefse"

Cc, to egg og krydderet du ønsker i stavmikser, hell på en plate og stek. Så kan du fylle med f.eks pesto, spekeskinke og salat.

Cottage cheese flatbread må du søke på, kommer en million oppskrifter 

Anonymkode: 73c10...1c2

Skrevet

Hvorfor ikke bruke tilsvarende mengde kalorier på noe annet, noe du synes er godt? 

Anonymkode: 6712d...f21

Skrevet

Jeg spiser 100gr kulturmelk, 50gr cottage cheese, blåbær (norsk så den smaker godt og har antioksidanter) og 30gr fullkornsmusli. Tyggemotstand, fiber og proteiner. Smalt på kalorier og ganske godt. 
Ellers er jeg enige med den over, spar kaloriene til noe du liker. 

Skrevet

Jeg dropper cottage cheese 😉. Ble uvel av det lille jeg spiste 😉

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å spise noe som er så usmakelig som CC. Spis tilsvarende mengde kalorier av noe som er godt! 

Anonymkode: 4af87...ed2

Skrevet

Cottage cheese vafler smaker helt greit

Anonymkode: 8c1e4...a61

Skrevet

Synes det er godt med friske bær, litt acaciehonning, pekan eller valnøtter. Trenger ikke være mye nøtter, holder å knuse dem litt i hånda. 

Skrevet

Godt med fruktsalat. Men om du ikke liker det, så ville jeg brukt de kaloriene på noe annet!

Anonymkode: dbe2d...f2c

Skrevet

Hva med kesam heller? Den er også proteinrik og mager men har langt mer delikat konsistens.

Anonymkode: 6bb71...edb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er klar over at syltetøy kan være sunt også? Jeg lager mitt eget syltetøy og der er det minimalt med sukker så når jeg spiser knekkebrød med cottage cheese og syltetøy så er det ett sunt måltid uansett hvordan du ønsker å fremstille det.

Skrevet

Går ned i vekt helt uten cottage cheese og andre ting som smaker fælt. 

Finn ting du liker som er gode og sunne :)

Anonymkode: 59982...656

Skrevet

Jeg spiser cc fordi jeg synes det er godt og jeg blir mett lenge:). Jeg blander en skål med cc, oppkuttede eplebiter og rosiener eller bringebær og blåbær 

Anonymkode: 1c552...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...