Gå til innhold

Hva ville du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Jeg var på en fest i helgen med mange forskjellige både kjente og ukjente mennesker. Utover kvelden så jeg en venninne-gjeng på tre fire single, middelaldrende damer. Hun ene kom bort til meg og spurte om hun kunne danse med mannen min. Jeg sa at det var helt ok. Det må han bestemme selv. Etter hvert så kikker den andre damen i gjengen bort på min mann mange ganger, og prøver å få øyekontakt. Jeg ser at min mann også kikker på henne og jeg anser det hele som flørting. Har tidligere aldri gjort eller sagt noe, men nå kjente jeg at jeg ble mektig provosert. Jeg sa til henne at han ikke var singel, og tilføyde at han hadde fortalt meg at hun hadde spurt om han om det, og at han hadde sagt at han var gift.  Hun ble kjempesur og fnyste noe veldig. Venninnene ved bordet hennes, ble også skikkelig snurt på hennes vegne så seg. Her synes jeg mannen min også var fryktelig dum, noe jeg sa til han. 

Så etter dette la hun seg etter en annen gift mann (og hun visste han var gift). Kona hans var også der, og jeg så at hun også merket dette opplegget. Hun sa derimot ikke noe, og enden på visa ble at denne damen danset med samme mann hele kvelden, hun ga han nummeret sitt og et kyss på slutten av kvelden. Det var ikke til å unngå å se for alt foregikk på et lite område omtrent rett foran der jeg satt. Jeg vet ikke hva som ble resultatet for kona hans gikk og så forsvant folk etter hvert. 

Hva ville du gjort? Sagt tydelig i fra eller latet som ingenting? 

Anonymkode: 20c0d...122

Fortsetter under...

Hva jeg ville gjort? Jeg hadde sagt tydelig ifra, og kanskje tatt noen netter borte, faktisk. Noe sånt er et enormt tillitsbrudd for meg, og jeg hadde ikke godtatt det. Ikke nok til å forlate mannen, hvis det bare var en engangsgreie, men nok til at jeg hadde sagt tydelig ifra. 

Hva jeg burde gjort? Tatt det rolig og fornuftig, og snakket om det. 

Anonymkode: 86eb1...511

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er da vel ikke ulovlig å verken kikke eller flørte. Jeg hadde ertet mannen nådeløst, å drite seg ut på fest når man er voksne er bare pinlig. 

Anonymkode: 54bf5...96e

Nei men jeg hadde ikke gjort det samme med mannen ved min side. Det synes jeg er veldig respektløst. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei men jeg hadde ikke gjort det samme med mannen ved min side. Det synes jeg er veldig respektløst. 

Ok, det er jo greit det. Man gjør som man syns er best. Men om det var en sjelden hendelse hadde jeg mobbet han. Skjer det flere ganger går jeg ikke ut med han mer. 

Anonymkode: 54bf5...96e

Det opplevde jeg flere ganger. Bare smilte og syns det var helt ok med  at andre syntes jeg hadde attraktive menn. De (mennene )fikk alltid veldig boost av det også, og det kom jo meg til nytte. Det var helt okay det 🙂 fjollete menn og dumme damer... Vi er vel litt der alle sammen hvis vi vil være ærlige. Eller fjollete damer og dumme menn for den del..

Det er bare en del av livet som ikke er viktig.

Endret av ReneRene

Annonse

Jeg hadde ledd av hele greia og sagt noe sånt som "jøss, så populær du er i kveld, da!" til mannen min. 

Men han er heldigvis flink til å vise meg at det er meg han hører sammen med. 

Hadde jeg vært usikker på følelsene hans, hadde jeg nok ikke syntes det var så gøy. 

Jeg tenker at du med din eiesyke og sjalusi fremsto som en større snakkis enn hennes desperate forsøk på å flørte med gifte menn her.

At en brisen singel dame går etter gifte menn er bare komisk, og at mennene flørter litt tilbake er ganske uskyldig i mine øyne 

Anonymkode: 4405e...f1a

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tenker at du med din eiesyke og sjalusi fremsto som en større snakkis enn hennes desperate forsøk på å flørte med gifte menn her.

At en brisen singel dame går etter gifte menn er bare komisk, og at mennene flørter litt tilbake er ganske uskyldig i mine øyne 

Hadde du flørtet tilbake i en tilsvarende situasjon med en komisk mann som la an på deg?

Anonymkode: ceca7...ab9

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hadde du flørtet tilbake i en tilsvarende situasjon med en komisk mann som la an på deg?

Det hadde jeg sikkert, på en humoristisk måte.

Men nå blir mannen min stolt når andre menn flørter med meg da, han blir ikke sjalu 

Sjalusi er så slitsomt.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det hadde jeg sikkert, på en humoristisk måte.

Men nå blir mannen min stolt når andre menn flørter med meg da, han blir ikke sjalu 

Sjalusi er så slitsomt.

Det trenger ikke å handle om sjalusi, men om hvordan man aksepterer å bli behandla.

Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ville flørta med en mann som oppførte seg sånn hi skisserer, som i harmoni med kompisene blir sure og fnyser når man påpeker at man er gift, for deretter å flørte med neste gifte dame…

Det finnes elegant flørt, og morsom flørt, som selvsagt bare er artig, men jeg flørter ikke tilbake med noen som oppfører seg usiviliserte. Tror også mannen hadde lurt på vurderingsevnen min hvis jeg responderte positivt på sånn dustepppførsel. Men klart, folk holder ulik standard.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det trenger ikke å handle om sjalusi, men om hvordan man aksepterer å bli behandla.

Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ville flørta med en mann som oppførte seg sånn hi skisserer, som i harmoni med kompisene blir sure og fnyser når man påpeker at man er gift, for deretter å flørte med neste gifte dame…

Det finnes elegant flørt, og morsom flørt, som selvsagt bare er artig, men jeg flørter ikke tilbake med noen som oppfører seg usiviliserte. Tror også mannen hadde lurt på vurderingsevnen min hvis jeg responderte positivt på sånn dustepppførsel. Men klart, folk holder ulik standard.

Det var vel ingen som oppførte seg udivilisert før hi "satte henne på plass"?

Jeg tenker at om denne dama ble fot desperat i sin flørt var det den gifte mannen sin oppgave å sette en grense, ikke hi sin.

Når hun blandet seg, da ble det frysing osv.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at om denne dama ble fot desperat i sin flørt var det den gifte mannen sin oppgave å sette en grense, ikke hi sin.

Ja da Hi blandet seg så ble det frysing. Hvorfor det mon tro? Damen må ha kjent seg veldig truffet siden hun reagerte sånn. Det er få i min omgangskrets som oppfører seg slik, som flørter med andres menn. 

Jeg tenker at litt flørting er lov, men alt med måte. 
I dette tilfelle tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg så voldsomt. Mannen min klarer å gi beskjed selv. Hadde dama blitt for voldsom, hadde jeg eventuelt sukkersøt avbrutt dansen. Spurt om jeg kunne danset med mannen min.

Anonymkode: e8a5e...5bb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplever meg selv som verken eiesyk eller sjalu. Men jeg gidder ikke å finne meg i sånt. Dama hadde fått beskjed fra han om at han var gift. Det betød tydeligvis ingenting for henne. Så da hoppet hun videre til neste mann og dro det langt der. 

Folk må selvsagt få flørte som de vil, men de må også regne med å bli snakket til dersom de går over streken. Det er en stor forskjell på forsiktig flørting til heftig dansing, utveksling av telefonnumre og kyssing synes jeg. Denne damen tok for seg som hun ville. 

Tja, ville nok ikke gjort så mye, men jeg trenger ikke heller. Har en mann som er autoritær nok til å si fra selv. Men vi har begge opplevd noen som ble litt vel innpåslitne etterhvert som enhetene gikk ned, da er det hyggelig om den andre «redder en» litt fra situasjon. 

Anonymkode: a746a...9d1

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, det er jo kremen av den siviliserte delen av befolkningen som oppfører seg sånn som hun dama der… hvis man har lave standarder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...