Gå til innhold

Hvilke av disse familier er mest harry? Norske eller engelske

Anbefalte innlegg

Engelsk

- Bor i sosialbolig

- Far har ølmage og går rundt i fotballtrøye 

- Mor røyker og går rundt i joggedress.

Norsk

- Eldste datteren kaller moren for hore når hun blir sur, og moren mener det er vanlig oppførsel fra tenåringer.

- Familien har trange klær at rompeballene synes.

- Når mor og samboeren har sex, forteller moren minstemann at pappa og mamma sexer. 

Anonymkode: fb129...3f0

Fortsetter under...

Engelsk. Å være engelsk er mest harry. De mister språket sitt, aner ikke hva en lift er for noe, sier elevator i stedet, aner ikke hva forskjellen er på bottom floor og first floor. De har mistet kulturen sin. I dag lager engelske te ved å ta en kopp, fylle den med kaldt vann, sette den i mikron, tar den ut, putter en tepose i koppen med kokende varmt vann, når det har fått godgjøre seg litt tar de teposen og putter den i oppvaskkummen. Finnes ikke noe mer harry enn engelske.

Anonymkode: 7a7a8...717

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Engelsk. Å være engelsk er mest harry. De mister språket sitt, aner ikke hva en lift er for noe, sier elevator i stedet, aner ikke hva forskjellen er på bottom floor og first floor. De har mistet kulturen sin. I dag lager engelske te ved å ta en kopp, fylle den med kaldt vann, sette den i mikron, tar den ut, putter en tepose i koppen med kokende varmt vann, når det har fått godgjøre seg litt tar de teposen og putter den i oppvaskkummen. Finnes ikke noe mer harry enn engelske.

Jeg skal ikke forsvare engelsk kultur da jeg syns det er mye muggent der, MEN de har verdens beste musikk ( ser bort fra klassisk musikk her ), de har Harley og de har verdens beste frokost når en våkner opp med hangover. Og så er de i toppsjiktet når det gjelder humor. De har også prinsesse Kate 🙃 De har også Churchill.

Selv om det er svart på enkelte områder så har de sitt, men de de er også ufyselige mot folk som de betrakter som "samfunnets tapere". Bittelitt som Ts? 

Så ja.. Men nei også.

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg skal ikke forsvare engelsk kultur da jeg syns det er mye muggent der, MEN de har verdens beste musikk ( ser bort fra klassisk musikk her ), de har Harley og de har verdens beste frokost når en våkner opp med hangover. Og så er de i toppsjiktet når det gjelder humor. De har også prinsesse Kate 🙃 De har også Churchill.

Selv om det er svart på enkelte områder så har de sitt, men de de er også ufyselige mot folk som de betrakter som "samfunnets tapere". Bittelitt som Ts? 

Så ja.. Men nei også.

At de har Churchill er vel å ta litt i…

Anonymkode: d7585...32c

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Så ja.. Men nei også.

Nettopp! De har Harley, ikke Triumph. Bangers and mash er vel ikke så vanlig engelsk frokost mer, det går mer i bacon, egg og smørebrød. Det er vel ikke mange briter som ler av Norwegian blue mer. Nå foretrekker de amerikanske "the office". De har mistet kulturen sin. De er blitt harry.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp! De har Harley, ikke Triumph. Bangers and mash er vel ikke så vanlig engelsk frokost mer, det går mer i bacon, egg og smørebrød. Det er vel ikke mange briter som ler av Norwegian blue mer. Nå foretrekker de amerikanske "the office". De har mistet kulturen sin. De er blitt harry.

Jaavel. Det er uansett kjipt at det er såpass mange svake kulturer. Som bare sklir ut. Vi er vel enige der da i det minste. Det virker på meg som om hele Nord- Europa ikke har et solid anker i kultur.

ReneRene skrev (17 minutter siden):

Slutt å motsi når du ikke vet hvorfor. Er det mulig...

Har de Churchill eller hadde de Churchill?  

Man skulle jo ikke tro det var mulig å ikke skjønne forskjellen, det er helt riktig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har de Churchill eller hadde de Churchill?  

Man skulle jo ikke tro det var mulig å ikke skjønne forskjellen, det er helt riktig. 

Det som kjennetegner sterke kulturer er at de har med seg historien og viktige personer i så måte. De HOLDER FAST ved det som er fruktbart og som gagner mennesker. Derfor jeg skrev HAR. Tror nok Churchills ord lever i beste velgående..

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Litt sånn som Norge, som kaster seg på enhver trend som kommer fra USA eller et hvilket som helst annet land som regnes som litt fancy.

Anonymkode: 643c7...323

ReneRene skrev (52 minutter siden):

Det som kjennetegner sterke kulturer er at de har med seg historien og viktige personer i så måte. De HOLDER FAST ved det som er fruktbart og som gagner mennesker. Derfor jeg skrev HAR. Tror nok Churchills ord lever i beste velgående..

Du verden. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Du har nok et poeng der. Der menn går rundt og tenker på romerriket hvert 40de minutt, gjør britene det samme bare med Churchill. Det er sikkert sånn det er.

Anonymkode: 7ba90...dc8

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du har nok et poeng der. Der menn går rundt og tenker på romerriket hvert 40de minutt, gjør britene det samme bare med Churchill. Det er sikkert sånn det er.

Anonymkode: 7ba90...dc8

Jeg vet du ikke tok poenget, og jeg forventet det ikke heller. Alle er selvføgelig ikke enige heller og liker mer...  tilpasningsdyktige kulturer, og det er helt ok, selv om jeg syns det er lite identitet i de kulturene for folk forstår ikke hvor de hører hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...