Gå til innhold

Å bare ha med mat til oss selv? Ego?

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Hvor kom trassanfall inn? Du skriver jo selv at planer kan forandre seg, og spør hvorfor det skal "gå ut over" andre at du planlegger dårlig?  Hvorfor går det så veldig ut over noen at de deler det de har da? Er det at det mest går ut over deg å dele da, for det viktigste er at du blir mett, så andre kan sitte sultne? Jeg syns det er feil og også rart å argumentere med at det ikke er nok til å dele. Jeg syns jo at det er bedre at ingen sitter sultne..

Jeg regner med at voksne folk sørger for seg selv, ja, og har de ikke med mat regner jeg med at det var planen. Snakker de om at planene forandret seg og at de er sultne og ikke har med noe selv, så deler man jo om man kan, men man kan ikke som voksen drive med å sjekke om alle er mette før man selv spiser sin egen niste. Kompisen i hi hadde snacks, men ville heller ha hi sin mat. Det er dårlig stil, det. 

Anonymkode: 873e1...73e

Fortsetter under...

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Ja, kan de kjøpe mat i nærheten så gjør de vel det da, men så ikke at det var en mulighet som ble nevnt her. 

Men det er jo likevel ikke HI sitt problem at en kompis kommer sulten til et treff og ikke har tatt med seg mat til seg selv. Da må han ta bilen eller sykkelen og kjøpe noe da. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at voksne folk sørger for seg selv, ja, og har de ikke med mat regner jeg med at det var planen. Snakker de om at planene forandret seg og at de er sultne og ikke har med noe selv, så deler man jo om man kan, men man kan ikke som voksen drive med å sjekke om alle er mette før man selv spiser sin egen niste. Kompisen i hi hadde snacks, men ville heller ha hi sin mat. Det er dårlig stil, det. 

Så egentlig er vi enige? Er det en grunn til at noen ikke har med mat eller har fått spist på grunn av div, så deler man. Det er jo akkurat det jeg har skrevet hele tiden.

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Men det er jo likevel ikke HI sitt problem at en kompis kommer sulten til et treff og ikke har tatt med seg mat til seg selv. Da må han ta bilen eller sykkelen og kjøpe noe da. 

Ikke sant...

Mens jeg ville altså fått problem selv med å spise om en satt der sulten. HI ser ikke på det som sitt problem. Jeg ville fått det problemet. Det er vel så enkelt som det.

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Ikke sant...

Mens jeg ville altså fått problem selv med å spise om en satt der sulten. HI ser ikke på det som sitt problem. Jeg ville fått det problemet. Det er vel så enkelt som det.

jeg ville også synes det var ubehagelig dersom noen satt og siklet foran min mat og sa at var sultne. Men det er jo likevel ikke andres problem. Så Hi trenger ikke kjenne det som sitt heller. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

jeg ville også synes det var ubehagelig dersom noen satt og siklet foran min mat og sa at var sultne. Men det er jo likevel ikke andres problem. Så Hi trenger ikke kjenne det som sitt heller. 

Nei, men nå tok hun opp dette problemet/ situasjonen her, så åpenbart har hun tenkt på dette. Jeg vet ikke om hun kun ville ha en bekreftelse på at hun handlet "riktig" eller om hun ville ha forskjellige meninger. Da skuffet jeg henne siden jeg syns det de gjorde var rart. Men jeg tror vi må få si hva vi mener her?

Annonse

ReneRene skrev (12 minutter siden):

Så egentlig er vi enige? Er det en grunn til at noen ikke har med mat eller har fått spist på grunn av div, så deler man. Det er jo akkurat det jeg har skrevet hele tiden.

Nei, vennen til hi hadde med ting å spise, han hadde bare ikke middagsmat med. Så vi er ikke enige. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Nei, men nå tok hun opp dette problemet/ situasjonen her, så åpenbart har hun tenkt på dette. Jeg vet ikke om hun kun ville ha en bekreftelse på at hun handlet "riktig" eller om hun ville ha forskjellige meninger. Da skuffet jeg henne siden jeg syns det de gjorde var rart. Men jeg tror vi må få si hva vi mener her?

hun ville nok ha andres synspunkter på det. Som sagt, vi har jo alle forskjellige type venner. Og noen er jo slik som denne kompisen. Han lærer jo aldri å ta ansvar for seg selv dersom andre skal tenke for han og brødfø han hele tiden. Neste gang tar han kanskje med seg litt mat utenom snopet sitt. 

Selvsagt må man få si hva man mener. Det er jo en debatt-side

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg sier jo at jeg hadde med snacks. Og jeg hadde sikkert fått lyst på takeaway selv om jeg hadde hatt med mat 😂 Men du ser nå at jeg husker mye rart og at din bestemte holdning til at det er fordi jeg var sulten, ikke stemmer? Eller? 

Anonymkode: a05e9...0da

Du skrev selv at du var dritsulten...

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

hun ville nok ha andres synspunkter på det. Som sagt, vi har jo alle forskjellige type venner. Og noen er jo slik som denne kompisen. Han lærer jo aldri å ta ansvar for seg selv dersom andre skal tenke for han og brødfø han hele tiden. Neste gang tar han kanskje med seg litt mat utenom snopet sitt. 

Selvsagt må man få si hva man mener. Det er jo en debatt-side

Trekker du så ofte raske konklusjoner om andre? Det skal en hendelse til, og så er han typen som aldri lærer å ta ansvar for seg selv? 🙂

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Du skrev selv at du var dritsulten...

Ja, men det er jo ingen andres problem enn mitt? 
Hvorfor svarer du konsekvent aldri på spørsmål som blir stilt direkte til deg? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men det er jo ingen andres problem enn mitt? 
Hvorfor svarer du konsekvent aldri på spørsmål som blir stilt direkte til deg? 

Men herregud menneske. Du skrev jo bare at hun kom med mat og at du var dritsulten.

Ikke om noe annet som at du husket "unødvendige" ting. Skal jeg gjette meg til det som ikke blir nevnt her, eller forholde meg til det som faktisk blir skrevet? 

Annonse

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Men herregud menneske. Du skrev jo bare at hun kom med mat og at du var dritsulten.

Ikke om noe annet som at du husket "unødvendige" ting. Skal jeg gjette meg til det som ikke blir nevnt her, eller forholde meg til det som faktisk blir skrevet? 

Men du bestemte at jeg husket det fordi jeg var sulten. Du tok feil. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg forholdt meg til det du skrev, så enkelt er det.

Nei. Du skrev at jeg husket det fordi jeg var sulten. 
Jeg kan ikke skrive forklaringer på hvorfor jeg husker ting hver gang jeg refererer til noe som har skjedd. Det gjør jo ikke du heller, og du er veldig glad i å legge ut lange avhandlinger om ting som har skjedd i ditt liv, med mye detaljer. Ingen tar deg for å huske ting, og bestemmer hvorfor du husker det. 

ReneRene skrev (38 minutter siden):

Trekker du så ofte raske konklusjoner om andre? Det skal en hendelse til, og så er han typen som aldri lærer å ta ansvar for seg selv? 🙂

Jeg skriver at vi alle har litt snodige venner i gruppen vår, og at disse ofte forventer at andre skal ta ansvar for dem. Akkurat denne hendelsen og denne venne-gruppen kjenner jeg ikke til. Men dette trenger vi jo ikke å dra ut av proporsjoner, slik at vi skaper nok en tråd med avsporing.......

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver at vi alle har litt snodige venner i gruppen vår, og at disse ofte forventer at andre skal ta ansvar for dem. Akkurat denne hendelsen og denne venne-gruppen kjenner jeg ikke til. Men dette trenger vi jo ikke å dra ut av proporsjoner, slik at vi skaper nok en tråd med avsporing.......

Helt riktig. Denne vennegruppen kjenner vi ikke til, og jeg trekker heller ingen konklusjon om hvordan TS er som person, like lite som jeg trekker noen konklusjon om hvordan den sultne ( ! ) vanligvis er. 

Ja, det blir litt idiotiske avsporinger her.

ReneRene skrev (2 timer siden):

Helt riktig. Denne vennegruppen kjenner vi ikke til, og jeg trekker heller ingen konklusjon om hvordan TS er som person, like lite som jeg trekker noen konklusjon om hvordan den sultne ( ! ) vanligvis er. 

Ja, det blir litt idiotiske avsporinger her.

Ts her og ja litt mye avsporing hehe.

Nå er jo alle voksne her med jobb. Så da forventer jeg at folk kan fikse mat til seg selv uten at jeg må mate alle. Eneste folk jeg mater er min mann og barn, og han gjør det samme også. For meg holder det med å ta med snacks til å dele vis ikke vi i gruppen har avtalt å grille eller ta med en rett hver. Siden ikke dette ble sakt og avtalt så ville vi ha med våres egen liten niste å nyte ute. Ser ikke så mye problemet med det. 

Anonymkode: 62e5d...091

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ts her og ja litt mye avsporing hehe.

Nå er jo alle voksne her med jobb. Så da forventer jeg at folk kan fikse mat til seg selv uten at jeg må mate alle. Eneste folk jeg mater er min mann og barn, og han gjør det samme også. For meg holder det med å ta med snacks til å dele vis ikke vi i gruppen har avtalt å grille eller ta med en rett hver. Siden ikke dette ble sakt og avtalt så ville vi ha med våres egen liten niste å nyte ute. Ser ikke så mye problemet med det. 

Anonymkode: 62e5d...091

Jeg tror ikke at du er et dårlig menneske akkurat. Ikke på noen måte. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Jeg forholdt meg til det du skrev, så enkelt er det.

Du gjorde jo ikke det. Du bestemte hvorfor hun husket en spesiell hendelse. 

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Jeg tror ikke at du er et dårlig menneske akkurat. Ikke på noen måte. 

Det er ingen andre enn du som har kritisert hi for å spise sin egen mat. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du gjorde jo ikke det. Du bestemte hvorfor hun husket en spesiell hendelse. 

Det er ingen andre enn du som har kritisert hi for å spise sin egen mat. 

Jeg har ikke på noen måte kritisert HI. Jeg har sagt hva jeg tenker om handlingen hun selv tok opp her. EN handling er ikke betegnende for hvordan en person er. Det er milevis fra. Mildt sagt.

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke på noen måte kritisert HI. Jeg har sagt hva jeg tenker om handlingen hun selv tok opp her. EN handling er ikke betegnende for hvordan en person er. Det er milevis fra. Mildt sagt.

Du kritiserte handlingen hennes, absolutt. At du modererer deg nå, er bra.

Men du er enig i at du bestemte hvorfor …0da husket en spesifik hendelse? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kritiserte handlingen hennes, absolutt. At du modererer deg nå, er bra.

Men du er enig i at du bestemte hvorfor …0da husket en spesifik hendelse? 

Jeg skjønner ikke hva du babler om. Jeg ser ut fra hvordan Ts svarer her at hun muligens følte dette som urettferdig mer enn å ville klandre den sultne ( ! ) 

At  det ble sånn pga omstendigheter uten at jeg må unnskylde det ut fra info. Ikke lag så mye melodrama? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...