Gå til innhold

Skotips, brede føtter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Bruker du slike sko selv? Ser i videoen at det tok 3 år å venne seg til, skal innrømme at jeg er litt skeptisk. 

Anonymkode: 8cec2...954

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Generelt har viking og adidas brede sko.

Spør i butikk?

Anonymkode: d5b28...cb8

Joda, jeg spør i butikken, utvalget er overraskende dårlig. Har også prøvd meg med feilkjøp i utenlandske nettbutikker, men det er sjansespill da retur ikke er mulig. 

Lettere å finne vintersko enn sommersko. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bruker du slike sko selv? Ser i videoen at det tok 3 år å venne seg til, skal innrømme at jeg er litt skeptisk. 

Jeg har ett par jeg så vidt er begynt å bruke selv når jeg går tur i skogen. Og nei, det er ikke noe å "venne seg til", det merkes en god forskjell fra første stund. Men det er helt opp til deg altså. 😊 Jeg mente bare godt, som et tips.

Anonymkode: 7b0f0...be0

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ett par jeg så vidt er begynt å bruke selv når jeg går tur i skogen. Og nei, det er ikke noe å "venne seg til", det merkes en god forskjell fra første stund. Men det er helt opp til deg altså. 😊 Jeg mente bare godt, som et tips.

Anonymkode: 7b0f0...be0

Jeg synes absolutt tipset er interessert, det var i videolinken du sendte hvor hun sa det tok 3 år før hun kunne gå lenger distanser på hardt underlag med slike sko. Slik jeg oppfattet det måtte man trappe opp gradvis. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Takk, skal sjekke ut Topo, Hoka og Mizuno. Noen penskoerfaringer? 

Jeg har skinnsko fra Dr.Martens

Ikke så veldig pynta, men pene nok som regel. Til kjole bruker jeg hvite sketchers.

Anonymkode: 74835...934

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har skinnsko fra Dr.Martens

Ikke så veldig pynta, men pene nok som regel. Til kjole bruker jeg hvite sketchers.

Anonymkode: 74835...934

Tenker på noe som er litt mer pyntet, gjerne lave ballerina. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk, skal sjekke ut Topo, Hoka og Mizuno. Noen penskoerfaringer? 

Jeg har bred og høy fot i tilleg til Hallux Valgus (tror det skrives slik) og bruker kun Skechers sko. Skecher har gode løpesko, sabdaler, vintersko og en del finere sommersko. Jeg har prøvd alle alterbnativ som er nevnt før, men etter å ha prøvd Skechers så kjøper jeg aldri ett annet merke.

Anonymkode: 710f6...995

Jeg har bred, høy og kort fot. Jeg må alltid kjøpe for store sko. Lengden sier at jeg skal ha 37, men ender på 39 og 40. Alle sko som er mindre enn det tråkker jeg i stykker skoen. Selv med sko to-tre nummer for store så er foten bredere enn sålen. Jeg har ikke pensko. Får de ikke på rett og slett. Bruker pene sandaler, eller noe annet nøytralt. Forsøkte disse skoene med strikk. Fikk vite at det tar kort tid å strekke den ut. Det funket ikke. 

Anonymkode: d6556...ecc

• 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 20.5.2024 den 22.27):

Jeg har bred og høy fot i tilleg til Hallux Valgus (tror det skrives slik) og bruker kun Skechers sko. Skecher har gode løpesko, sabdaler, vintersko og en del finere sommersko. Jeg har prøvd alle alterbnativ som er nevnt før, men etter å ha prøvd Skechers så kjøper jeg aldri ett annet merke.

Anonymkode: 710f6...995

Vurderer å bestille Sketchers på nett. Står at de er store i størrelsen. Går du ned en størrelse? 

Jeg anbefaler barfotsko. Finnes mange ulike, men de har til felles at de er brede forrest ved tærne, slik foten er. Det er ikke noen tilvenning, det er behagelig å gå på fra dag en. Jeg har blant annet disse. https://fotbutikken.no/barfotsko/barfotsko-natural-hvit Rimelige er de også, så om det overhodet ikke fungerer for deg så har du ikke tapt så mange hundrelapper. 

Anonymkode: b9c68...dd1

Anonym bruker skrev (På 31.5.2024 den 20.03):

Vurderer å bestille Sketchers på nett. Står at de er store i størrelsen. Går du ned en størrelse? 

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis de blir litt store, altså lange, klipper jeg til litt silikon og legger i tuppen, men det har bare skjedd én gang. 

Anonymkode: 7680f...456

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...