Gå til innhold

Da var årstiden for sjalusi begynt igjen

Anbefalte innlegg

Bare så dere er advart, nå har årstiden for sjalusi begynt igjen :P

Vi bor i rekkehusleilighet, det vil si et rekkehus som henger sammen med andre rekkehus på begge sider.
Har en liten hage på fremsiden ved inngangen, og en litt større på baksiden.
På fremsiden har jeg alltid masse blomster.
Holdt på å plantet ut her før i dag hvor en av naboene kom forbi.
Hun sier at som hun sa nå i høst, jeg behøver ikke å plante ut så mange blomster hvert år.
Svarer at jeg vet jeg ikke behøver, men jeg liker det, og kommer til å fortsette med det.
Fikk til svar at kanskje jeg burde tenke på de andre som bor her litt også, er ikke alle som har tid og overskudd til å gjøre det samme, og når det ser så flott ut hos oss vil det sette de i et fryktelig dårlig lys...

Ja, ja, lenge leve sjalusien, når vurderer jeg å ta enda mer av :P 

Anonymkode: 85cf7...86b

Fortsetter under...

Folk er rare. Hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt et par planter, krukker eller en ampel til bare på trass :D. Hun kunne jo valgt å se på det som at det er hyggelig at du planter så mye, for da kan hun glede seg over det siden hun ikke orker selv. 

Himmel og hav skrev (4 minutter siden):

Folk er rare. Hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt et par planter, krukker eller en ampel til bare på trass :D. Hun kunne jo valgt å se på det som at det er hyggelig at du planter så mye, for da kan hun glede seg over det siden hun ikke orker selv. 

Jeg vurderer å grave hull i plenen på hver side av hellene som går opp mot inngangen, sette en slik bue over og plante klatreroser, eller klematis i hullene. Du vet, sånn bare på trass :P

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du får lære deg forskjellen på sjalusi og misunnelse.

Anonymkode: 3c1bf...3a6

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bra sagt! 

Anonymkode: ba258...722

Ut fra google:
"Misunnelse innebærer et ønske om å ha det noen andre har, mens sjalusi innebærer frykt for å miste noe du allerede har."

Her er det snakk om frykten for å bli satt i et dårlig lys, altså sjalusi.

HI

Dere virker like rare begge to. At de andre hagene vil se mer stusselige ut er kanskje sant, men må hun absolutt si noe om det, så burde hun vel brukt litt humor og ikke sagt det seriøst. Du kunne jo bare trukket på skuldrene av det eller svart vennligere, isteden for å bli sint som i passiv aggressiv og derfor vil plante mer "på grunn av trass". Høres ut som et hyggelig naboskap da.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Håper dere har samme holdning når naboene er fattig og får barna deres til å vise hvor fine klær/turer dere har. Elsker holdningen. 

Det blir jo akkurat på samme måte. Eller ikke…

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Det blir jo akkurat på samme måte. Eller ikke…

Hvordan ikke? Det er jo å gå inn for å vise hvor bra/fint en har det selv i forskjell til andre? 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Håper dere har samme holdning når naboene er fattig og får barna deres til å vise hvor fine klær/turer dere har. Elsker holdningen. 

Selvsagt. Vi går ikke I sekk og ake for at andre har dårlig råd.

Anonymkode: 3c1bf...3a6

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Gni det inn heter det vel og. 

Det er fult mulig det, men hun har heller ikke noe med å fortelle meg å ha mindre blomster i MIN hage.
Det har jeg nøyaktig så mye jeg vil ha selv.

HI

Herregud så barnslig! Naboen her har knallfin hage, masse blomster og busker. Ett drivhus med fine hagemøbler og masse blomster. Det hadde jo ikke ramla meg inn halvveis engang å si noe på det! Eneste jeg noen ganger tenker er at jeg MÅ få klipt plenen fordi de har det så strøkent 🙈 utover det begynte jeg å plante i fjor. Har 3 planter på trappa og fornøyd med det 

Anonymkode: f8fa4...ebd

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er fult mulig det, men hun har heller ikke noe med å fortelle meg å ha mindre blomster i MIN hage.
Det har jeg nøyaktig så mye jeg vil ha selv.

HI

Det er jeg enig i. Var en merkelig kommentar.  Du ser hva jeg svarte lengre oppe. Jeg er elendig med blomster, men hadde synes det var fint om andre hadde det. For det er fint med blomster. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, gni det unn så mye dere kan. 

Hva tenker du er riktig da? At ingen planter og pynter fordi andre ikke har råd? Er man interessert i planter og hagestell kan man ta avleggere og så selv så det trenger knapt koste noen ting. 

Anonymkode: e42bf...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...