Gå til innhold

Noen her som har vært utbrent?

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på en smell for 3 år siden. Den var så kraftig at jeg ikke klarte å fungere i det hele tatt. Masse angst og sengeliggende i 3 mnd. Sykemeldt i 1 år.

Jeg skulle nok aldri kommet tilbake i samme jobben som tok knekken på meg, men slik ble det. Har hatt en del kortere sykemeldinger i ettertid, nettopp pga at jeg aldri kom meg skikkelig på beina igjen. 
Jeg har ikke kapasitet til å begynne i ny jobb. Nå er jeg helt på felgen igjen og aner ikke helt hva jeg skal gjøre. Ser egentlig sykemelding og videre arbeidsavklaringspenger som eneste alternativ nå.

Andre som har vært utbrent og i samme situasjon? Hvordan løste dere det?

Anonymkode: bd16b...77a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447713-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-utbrent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte veggen for 4 år siden. Ble sykemeldt fra jobben (bhg) og gikk over på aap etter ett år som sykemeldt. Fikk meg en liten stilling (3. hver helg) under aap og har nå 50% fast stilling i samme bedrift, aap ved siden av. 

Under aap skal du jo igjennom en avklaring av arbeidsevne, så du må belage deg på å prøve nye yrker. Jeg var innom et avklaringsprogram/kartlegging via Fretex. Siden jeg selv skaffet meg en jobb som også kunne fungere som utprøving på tålt arbeidsmengde, slapp jeg annen utprøving. Har også vært til behandling hos psykiatrisk sykepleier og fysioterapeut. 

For meg går det mot 50% ufør, da jeg nærmer meg maxtid på aap og jeg har ikke høyere arbeidsevne enda. I behandling fikk jeg vite at man må regne med å bruke like mange år på å bli frisk, som man har vært syk. Hodet har jeg sånn nogenlunde kontroll på, kroppen tar det lang tid å bygge opp. 

Anonymkode: 38baf...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...