Gå til innhold

Dere som har barn som har flyttet hjemmefra, og som kommer på besøk.

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg mest på de som fremdeles er ganske unge, under 25. 

Hva er det første de gjør når de kommer?

Datteren min gå alltid til kjøleskapet etter at vi har vekslet smil, hei og noen ord. Så står hun i minst ett minutt og bare ser inn på maten før hun spør om hva jeg skal lage til middag. 

Sønnen min gir meg alltid en lang klem og seiler ned i sofaen der han drar fram telefonen og blir opptatt med det. 

Hvis de kommer samtidig eller har med venner og kjærester, så blir det ganske mye hyggelig støy i form av latter og meddelelser. Dette gjentar seg så ofte at det er helt vanlig rutine her. Hva med deres?

Anonymkode: 2611d...bf0

Fortsetter under...

Min kommer hjem, gir meg ett kyss og slenger seg i sofaen. Nå kommer hun stort sett bare når hun vil ha gratis middag fordi hun jobber mye og skal snart ha eksamen. Er ikke så bereist i denne verden enda, da hun flyttet ut i januar. 

Anonymkode: c59f6...88a

Mine har litt reisevei, så jeg har alltid middag klar til de kommer. Gjerne favorittretten. Så det første de gjør er å gi meg og faren en klem, bære inn bagasjen og så setter vi oss til bords. Der blir vi gjerne sittende en god stund og skravle.

Har to som er flyttet ut, og de kommer på middag hver fredag. Da hjelper de til å lage mat mens vi skravler. Yngste går alltid skapet jeg «gjemmer» smågodt og smug spiser litt. Alltid koselig når de kommer.

Anonymkode: d41f5...8b4

Hun gir meg en klem, og så setter vi oss ned og prater om alt og ikke noe. Så går hun til bokhyllen og ser om det er noen nye bøker der. Så finner hun brettspill, puslespill eller spørrebok, så maser hun på meg til jeg sier ja.. så blir det spillkveld eller noe i den duren. 

Anonymkode: 7f0cc...307

Min sønn på 23 kommer, gir meg en klem og så er det rett i kjøleskapet «har du noe mat» - alltid sulten. Han trener mye. Etter dette kan vi prate litt før han må fikle med mobilen. Ser han ganske ofte, bor i samme by.

Anonymkode: ef164...21b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...