Gå til innhold

Elsker å fylle huset med gjester, men...

Anbefalte innlegg

Elsker å fylle huset med gjester, men de siste årene er det en ting som gjør at jeg begynner å føle et press på meg.

De jeg inviterer er veldig glade for å bli invitert. Så langt det lar seg gjøre skifter folk vakter for å komme.
En ting er selskapet, en annen ting er hva som blir servert.
Alle begynner å få veldig store forventninger til hva som vil bli servert. De sier at jeg et alt for flink til å lage mat.

Så nå sitter jeg her igjen, totalt utslitt etter nok et selskap.
Veldig koselig, for al del, men jo større forventninger folk har, jo mer stresset blir jeg.
Redd for å ikke helt nå opp til forventningene, redd for å ikke være god nok.
Har nesten lyst til å feile med vilje neste gang, få ned presset på en måte,

Noen som har feilet med vilje og latet som om det var et "obs!", hvordan gikk det i etterkant?

Anonymkode: 78ecc...459

Fortsetter under...

Feilet ikke med vilje, men gjorde det klart at det ble en enklere affære denne gangen i invitasjonen, og også når jeg snakket med de kommende gjestene. «Utrolig koselig at dere får til å komme, vil bare minne om at det blir ganske mye enklere denne gangen, altså, sånn at jeg faktisk får tid til å nyte selskapet deres jeg også 😁». 

Det gikk helt fint, og folk var minst like fornøyde. Jeg fikk senket skuldrene og forventningene  (som det egentlig viste seg at var jeg som hadde til meg selv, ikke gjestene).

Anonymkode: 50457...289

Ja, det bare ble sånn en gang. Jeg pleier å diske opp med god mat, men bare noen dager før vi skulle ha selskap skadet jeg meg så jeg bare hadde én fungerende arm. Mannen min er god som gull, men noen kokk er han ikke. Vi gjennomførte selskapet og gjestene fikk pizza fra den lokale grillen og selskapet var minst like hyggelig. For meg var det så deilig å kunne sitte ned litt mer og ikke fly til og fra. Jeg lager fortsatt god mat når vi skal ha gjester, men det er ikke alltid jeg gidder å gjøre like mye utav det. Jeg ville ikke feilet med vilje, HI, jeg ville sagt det rett ut at denne gangen lagde jeg noe enklere fordi jeg ikke hadde tid/ork/lyst/fantasi til å lage noe tidkrevende. Tipper at ingen synes det er veldig rart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...