Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Og er du flink å si unnskyld? Anonymkode: 65102...1d5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 Sier som qouten «jeg gir folk flere sjanser enn de fortjener». Jeg sier alltid unnskyld om jeg har gjort noe som krever det. Anonymkode: bb019...e44
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Kommer jo ann på hva personen har gjort. Er samboeren min utro så kommer jeg aldri til å tilgi han,det hadde vært for stort svik,det hadde ødelagt all selvtilliten,å jeg hadde ikke klart å stole på han etter jeg fikk vite det. Anonymkode: 3c34b...490
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 Kunne ha vært bedre på å tilgi. Men noen ting er vanskelig å tilgi Anonymkode: d2571...62f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 Det er ikke alt som skal tilgis eller bes om unnskyldning for. Anonymkode: f9f8e...947
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 Jeg tilgir for min egen del, ikke for den andre.. og jeg er veldig god på å si unnskyld… Anonymkode: 2ac2f...314
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Angrer personen har jeg lett for å tilgi. Jeg ber for mye om unnskyldning og burde vært flinkere til å påpeke at ikke alt i verden er min skyld🙈 Anonymkode: 66cc0...f65
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 Jeg forstår egentlig ikke helt hva tilgi er. Synes det blir et litt for svevende uttrykk. Hva innebærer det egentlig? Kan akseptere eller forstå at folk gjør feil, gjør handlinger de angrer, til og med hjelpe de om de forsøker å rette opp igjen. Men det finnes mennesker som rett og slett gjør handlinger vel vitende at de trykker ned andre som er i en sårbar situasjon, med viten og vilje. Helt uten at det er nødvendig eller grunn. Det er en egenskap jeg aldri kommer til å godta, jeg akseptere at jeg ikke kan styre vedkommende, faser de så langt det lar seg gjøre ut av livet. Men tilgi? Nei. Sier beklager i jobbsammenheng hvis jeg mener selv jeg burde gjort en bedre jobb eller har gjort en feil. Unnskyld hvis det gikk utover noen. Kan si unnskyld til mine nærmeste hvis jeg har reagert feil eller sagt/gjort noe de reagerer på. Anonymkode: c8033...f9a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Jeg later som jeg tilgir en del. Men jeg er ikke flink til å faktisk gjøre det. Men for fredens skyld er det greit å late som Jeg sier unnskyld om jeg har såret eller gjort noe galt. Men da må jeg vite at det har såret eller er galt. Det er ikke alltid det er lett å vite Anonymkode: d41c5...53b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Skrevet 20. mai 2024 Det kommer jo an på alvorlighetsgraden selvfølgelig, men vanligvis tilgir jeg både fort og lett dersom vedkommende angrer seg. I noen tilfeller også fordi det bare går utover meg selv å ikke gjøre det, altså det er jeg som er sint/irritert/blir bitter, og det er jo tullete. Samtidig er det noen ting jeg ikke egentlig klarer helt å tilgi, men jeg prøver å ikke tenke på det og forholder meg minst mulig til det. Anonymkode: 1865b...61b
ReneRene Skrevet 20. mai 2024 #11 Skrevet 20. mai 2024 Flink? Det er en handling jeg ikke tilgir, for det var så gjennomført stygt. Har ikke noe ønske om å være "flink nok" til å tilgi den, men går ikke rundt og tenker særlig på det lenger, og jeg ser jo at personen har sine gode sider også. Det er mulig det var en alvorlig klikk hos vedkommende pga omstendigheter, og jeg tilgir nok den dagen det blir kommer en unnskyldning. Ellers vet jeg ikke om noe å tilgi. Ser for meg at jeg ikke kunne tilgitt visse ting, men vanligvis er jeg ikke utsatt for mennesker som oppfører seg dårlig, og jeg er heller ikke hårsår og lettkrenket.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #12 Skrevet 20. mai 2024 Jeg tilgir for min egen skyld. Men det betyr jo ikke at jeg må ha noe med de menneskene å gjøre. De trenger ikke engang å vite at jeg har tilgitt de. Jeg sier unnskyld, hvis jeg har sagt eller gjort noe galt. Anonymkode: e0f3f...557
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #13 Skrevet 20. mai 2024 Jeg spør som en annen her: Hva betyr egentlig å tilgi? Forstå handlingen så fullt ut at du tenker at det ikke gjorde noe? Glemme at handlingen har skjedd? Exen var utro, og vi prøvde å jobbe oss gjennom det, men jeg kunne aldri verken glemme eller forstå og godta at han hadde utført handlingen. Jeg ble aldri "ferdig" med dette. Ei venninne snakket stygt om meg og satte ut rykter en gang i tiden. Jeg har "tilgitt" det pga at dette i den store sammenhengen ikke er så farlig, jeg står støtt i den jeg er. Men jeg glemmer det jo ikke, og det er med i vår historie sammen som venninner. Syns ordet tilgi kastes ut som en lettvint frase som forventes oppfylt bare man sier unnskyld (som for øvrig også brukes kynisk for å kunne oppføre seg som man vil). Tenker at man gjerne kan godta dårlige handlinger, forstå det til en grad, også tilgi, men man glemmer jo ikke. Man lagrer informasjonen til seinere, og tas evt i bruk i lignende situasjon. Det motsatte ville jo være å ikke ha evne til å lære. Anonymkode: d073e...a2d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #14 Skrevet 20. mai 2024 Jeg ser jeg formulerte meg dårlig med å skrive flink. Tanken var at det er menneskelig å feile og gjør dumme ting. Enig i at alt kan ikke tilgis. Og man skal heller ikke gå inn for å gjøre dem og forhåpentligvis lær av dem. Ville bare høre hvordan du er i henhold til å si unnskyld selv og om du tar i mot en unnskyldning fra andre. Anonymkode: 65102...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #15 Skrevet 20. mai 2024 Et spm til. Tar du med deg andres svik til nye personer? Anonymkode: 65102...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #16 Skrevet 20. mai 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Et spm til. Tar du med deg andres svik til nye personer? Anonymkode: 65102...1d5 Selv tenker jeg at jeg er samme person og at de fleste har samme hensikt mot meg og om det ikke virker sånn så er det falskt. Noe de later som. Anonymkode: 65102...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #17 Skrevet 20. mai 2024 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Og er du flink å si unnskyld? Anonymkode: 65102...1d5 det kommer jo ann på hva det er, man kan ikke tilgi alt Anonymkode: 3a46c...466
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2024 #18 Skrevet 20. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Et spm til. Tar du med deg andres svik til nye personer? Anonymkode: 65102...1d5 Tidligere hendelser gir livserfaring, slik at man ikke er like blåøyd og naiv som da man var ung f eks. Er vel nettopp det som er livserfaring: at man blir litt mindre naiv og litt mer "mistenksom" i møte med nye personer. Jeg har gjort noen erfaringer som tilsier at jeg ikke skal stole blindt på førsteinntrykket. Dette er jo viktig lærdom! Anonymkode: d073e...a2d
Twintipp Skrevet 20. mai 2024 #19 Skrevet 20. mai 2024 Jeg tilgir veldig lite av ting jeg synes er uetisk eller ting som overskrider mine grenser. Nettopp fordi mennesker som overskrider dette er ikke mennesker jeg vil ha noe med å gjøre!
ReneRene Skrevet 20. mai 2024 #20 Skrevet 20. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ser jeg formulerte meg dårlig med å skrive flink. Tanken var at det er menneskelig å feile og gjør dumme ting. Enig i at alt kan ikke tilgis. Og man skal heller ikke gå inn for å gjøre dem og forhåpentligvis lær av dem. Ville bare høre hvordan du er i henhold til å si unnskyld selv og om du tar i mot en unnskyldning fra andre. Anonymkode: 65102...1d5 Jeg har ikke noe problem med å si unnskyld.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2024 #21 Skrevet 21. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 19.5.2024 den 22.07): Og er du flink å si unnskyld? Anonymkode: 65102...1d5 Jeg tilgir de som ber om unnskyldning eller ikke er i stand til å helt forstå konsekvensene av sine ord og handlinger, ikke andre. Anonymkode: a1b6a...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå