Gå til innhold

Er du en vrikker eller en vagger?

Anbefalte innlegg

Etter å ha sittet en lang stund ved en turvei og ventet på noen har jeg konkludert med at folk stort sett havner i to grupper: vrikkere og vaggere. Det er også en ørliten gruppe som kan karakteriseres som de pinnestive, men de er sjeldne og er i tillegg gjerne menn, i alderen 70+ og har markasekk og nikkers, så de regner jeg ikke med i denne omgangen. Vrikkerne, de som har oppdaget at hofter kan svinges fra side til side vertikalt, og vaggerne, de som beveger hoftene mer horisontalt, er etter min observasjon denne formiddagen, nesten 50/50. Det er muligens litt flere damer blant vrikkerne og litt flere menn blant vaggerne. Noen som har telefonnummeret til Norges forskningsråd? Jeg føler at det ligger noen millioner og venter på meg der. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447685-er-du-en-vrikker-eller-en-vagger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig! Som jeg skrev her inne en gang så er det gangen til mennesker jeg ofte legger merke til. Jeg slentrer. Eller så går jeg fort med hodet høyt ( i mer lugubre strøk ) Oftest slentrer jeg, går sakte og ser ut som om jeg har all verdens tid. 

Anonymkode: 76f00...5a4

Jeg er en vrikker, helt klart. 

Eller fjellgeit, det kaller pappa meg. Er det noen steiner, stokker eller trær å hoppe, klatre eller balansere på, gjør jeg heller det enn å gå normalt. 

+4722037000 😁👍

Endret av Tekla123
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Riktig! Som jeg skrev her inne en gang så er det gangen til mennesker jeg ofte legger merke til. Jeg slentrer. Eller så går jeg fort med hodet høyt ( i mer lugubre strøk ) Oftest slentrer jeg, går sakte og ser ut som om jeg har all verdens tid. 

Anonymkode: 76f00...5a4

Gratulerer med et svar som har null relevans til hi. 

Anonymkode: 712a6...6bc

Annonse

Annonse

Himmel og hav skrev (13 timer siden):

Etter å ha sittet en lang stund ved en turvei og ventet på noen har jeg konkludert med at folk stort sett havner i to grupper: vrikkere og vaggere. Det er også en ørliten gruppe som kan karakteriseres som de pinnestive, men de er sjeldne og er i tillegg gjerne menn, i alderen 70+ og har markasekk og nikkers, så de regner jeg ikke med i denne omgangen. Vrikkerne, de som har oppdaget at hofter kan svinges fra side til side vertikalt, og vaggerne, de som beveger hoftene mer horisontalt, er etter min observasjon denne formiddagen, nesten 50/50. Det er muligens litt flere damer blant vrikkerne og litt flere menn blant vaggerne. Noen som har telefonnummeret til Norges forskningsråd? Jeg føler at det ligger noen millioner og venter på meg der. 

Føler meg litt stygg nå, men du er nok noen - mange - tiår for sent ute for forskningsrådets millioner ;)

Men du har helt rett, det er virkelig mange vrikkere og vaggere. Det er også en del pinnestive, faktisk mange flere aldersgrupper enn du observerte.

Selv er jeg definitivt en vrikker ("du og hunden vrikker jo like mye på baken" har jeg fått høre :D ). Men da jeg hadde vært ganske syk over veldig lang tid, da så jeg en dag en dame som kom vaggende mot meg da jeg var på vei inn på et kjøpesenter en kveld. Dypt sjokkert innså jeg at den vaggeren var meg :sjokkert: På den tiden slet jeg med å komme meg noen steder, hadde et svakere ben og ingen krefter igjen. Sjokket med å se at jeg hadde begynt å vagge gjorde at jeg ble mer bevisst igjen, og fikk heldigvis bort vaggingen. En veldig sjelden gang kan vaggingen komme tilbake nå, med da bare hvis jeg har blitt ekstremt sliten og gjort altfor mye (kronisk syk, men noe bedre), det kan da bli såpass ille at folk som ser meg stopper for å spørre om det går bra, så det er nok da veldig synlig. Heldigvis veldig sjelden nå 😅 Så i det store og hele er jeg den vrikkeren jeg alltid normalt har vært.

Om man styrker sete og stabiliseringsmuskulatur, og tøyer hoftebøyer og setemuskler, så kan de fleste gå fra vagging til vrikking.

Pinnene kan også bli bedre av å gjøre det ;)

Og så har du mange ulike varianter i tillegg - stokkene som stiver helt av korsryggen og spenner magemuskler og setemuskler og får en korsrygg rett som et spett, helt uten svai. Så har du de som lar hoftebøyeren ta helt over og de får overdreven svai i korsryggen - de kan også få et veldig stivt ganglag.

Jeg er enig i at det trolig er flere menn som vagger, og det burde flere menn tenke over. For om de har for stramme hoftebøyere så blir de hemmet når de skal ha sex ;)

Det er dessverre også en del som er blitt veldig overvektige som begynner å vagge mye, og det er i tillegg til vekten ofte fordi de har for svak muskulatur til å gå riktigere, det blir lettere å vagge.

Synes observasjonene dine er gode og morsomme! :D Sett deg i sentrum, med solbrillene på, så ser du også mye av det samme.

Anonymkode: f91c7...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...