Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 For et års tid siden møtte jeg en mann, og vi flyttet sammen for et par måneder siden. Jeg har 2 barn fra før, en i 6. klasse, og en i 2. klasse. Har har et barn i 2. klasse, samme skole, men ikke i samme klasse som min yngste. Barnet hans skulle egentlig være sammen med sin mor i går, men når vi møtte dem så vi at moren ikke var i form. Vi hadde kjøpt inn mer enn nok grill mat, og foreslo at hun bare skulle gå hjem å legge seg så tok vi barnet noe hun var veldig glad for. Dette overhørte svigermor, og sa at kunne kanskje hun også komme noe jeg sa ja til. Min samboer fulgte de minste til sin oppstillingsplass, og gikk i toget med dem da de hadde fått som oppgave i år å følge i toget. Jeg fulgte min eldste, for å se om h* kunne gå i toget i år. H* har en diagnose som gjør at når det blir veldig tett med folk rundt h* og veldig mye lyd samtidig kan det finne på å låse seg for barnet, men vi prøver og seg hvordan det går. Men det betyr at jeg MÅ være der i tilfelle det går galt. Etter tog, taler, sang og leker kjører vi hjem. I bilen sier samboer at han ikke er sikker på hvor lurt det var å invitere svigermor da hun er til tider ganske vanskelig. Kommer hjem og skal grille. - Vi har kjøpt First Price pølser til barna, og ikke Gilde (barna foretrekker FP) - Vi har kjøpt mange forskjellige grillspyd med storfekjøtt, svinekjøtt og kylling, de er kjøpt ferdig og jeg har ikke laget dem selv. Det er heller ikke noe sjømat å grille. - Jeg har ikke laget potetsalat, noe ingen av oss andre spiser. Alt var galt. Så skulle vi ta frem kaken, jeg har bakt sjokoladekake, og det var krise, man må da ha pavlova på 17. mai. Jeg tenkte at dersom den var så viktig for henne på 17. mai så hadde hun sikkert selv bakt en da hun egentlig ikke skulle til oss, og foreslo at vi kjørte hjem til henne og hentet. Det var dumt gjort av meg, hun påstod hun hadde planlagt å komme til oss hele tiden, og var invitert hit for en måned siden av sønnen sin. På slutten kommenterte hun at hun syns det var rart at hennes sønn fulgte mitt yngste barn til toget, mitt eldste barn var da gammel nok til å finne sin plass selv. Jeg forklarte hvorfor. Fikk beskjed om at slike diagnoser bare er tull og tøys, og kun er tegn på dårlig oppdragelse. Ser på sønnen sin og sier at hun håper han ikke har tenkt å få barn med meg. Da renner glasset til samboer over og forteller henne at nå er det på tide å dra hjem. Nå sitter jeg her dagen etter. Hvordan i alle dager skal jeg forholde meg til henne? Anonymkode: a9246...653 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 Henne skal du forholde deg til i minst mulig grad. Flott av sønnen hennes, da, som tok tak i sin mors oppførsel. Anonymkode: 3c245...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 Hun var ikke "bare" vanskelig eller uhøflig- det hun drev med var ren trakkasering av deg. Må du forholde deg til henne? Tror det er best å la være, for hun vil nok ikke la seg stoppe uansett hva du sier og gjør, og det er mer sannsynlig at hun heller blir verre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Henne skal du forholde deg til i minst mulig grad. Flott av sønnen hennes, da, som tok tak i sin mors oppførsel. Anonymkode: 3c245...6cf ReneRene skrev (3 minutter siden): Hun var ikke "bare" vanskelig eller uhøflig- det hun drev med var ren trakkasering av deg. Må du forholde deg til henne? Tror det er best å la være, for hun vil nok ikke la seg stoppe uansett hva du sier og gjør, og det er mer sannsynlig at hun heller blir verre. Er egentlig det samboer egentlig også sier. Han har egentlig brutt kontakten med henne, og de møtes egentlig bare ute i det offentlige. HI Anonymkode: a9246...653 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Del Skrevet 18. mai 2024 Hun kommer aldri til å forandre seg, så for å beskytte dere selv er det best med avstand. Ikke treff henne om du ikke må. Og når dere møtes er det ingen vits i å argumentere med sånne, bare gi et kort og avvisende svar og snu ryggen til. Finn noe du kan svare på det meste, f.eks noe sånt: "Nå er du både ufin og frekk, det gidder jeg ikke høre på!" Anonymkode: a33a6...3c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Del Skrevet 18. mai 2024 Hva faen er det med folka her inne? Klarer dere ikke ha en voksen tanke, sette grenser og si fra selv? Sett flere tråder nå der voksne mennesker med ansvar for barn lurer på hvordan de skal håndtere situasjoner. Ærlig talt. Og så lurer jeg på om alle disse situasjonen kun er oppkonstruerte situasjoner og et resultat av livlig fantasi? Det er da faen ikke noe å lure på? Uforskammede personer inviteres ikke, eller de sendes på dør om man er så uheldig å få de i hus? Jeg finner det vanskelig å tro på denne historien. Du bor med mannen, kommer det som en overraskelse at hans mor er psykopat? Tenker at når man gidder i sitte å dikte opp eventyr på nett av «liksom hendelser» for å starte en diskusjon så burde man få seg en hobby. Tidligere var dette stedet et nyttig forum, nå er det fullt av uselvstendige individer, folk som ikke burde hatt ansvar for barn, eller lystløgnere uten nettverk som dikter opp fiktive problemstillinger for å «ha noe å gjøre». Er dette kanskje bare et resultat av at generasjon uselvstendig begynner å få barn? Skremmende om dette er fakta. Orker ikke en gang gi noe råd. Dette er bare sprøyt. Anonymkode: 523bd...242 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva faen er det med folka her inne? Klarer dere ikke ha en voksen tanke, sette grenser og si fra selv? Sett flere tråder nå der voksne mennesker med ansvar for barn lurer på hvordan de skal håndtere situasjoner. Ærlig talt. Og så lurer jeg på om alle disse situasjonen kun er oppkonstruerte situasjoner og et resultat av livlig fantasi? Det er da faen ikke noe å lure på? Uforskammede personer inviteres ikke, eller de sendes på dør om man er så uheldig å få de i hus? Jeg finner det vanskelig å tro på denne historien. Du bor med mannen, kommer det som en overraskelse at hans mor er psykopat? Tenker at når man gidder i sitte å dikte opp eventyr på nett av «liksom hendelser» for å starte en diskusjon så burde man få seg en hobby. Tidligere var dette stedet et nyttig forum, nå er det fullt av uselvstendige individer, folk som ikke burde hatt ansvar for barn, eller lystløgnere uten nettverk som dikter opp fiktive problemstillinger for å «ha noe å gjøre». Er dette kanskje bare et resultat av at generasjon uselvstendig begynner å få barn? Skremmende om dette er fakta. Orker ikke en gang gi noe råd. Dette er bare sprøyt. Anonymkode: 523bd...242 Nei, for det er jo aldri greit å få høre andres synspunkter? Og jo, jeg lover deg, sånne svigermødre finnes. Stått opp på feil fot i dag? Ev fra feil seng, siden du er så hissig? Anonymkode: 3c245...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Del Skrevet 18. mai 2024 Jeg er ikke tafatt. Jeg vet at samboer ikke har hatt så mye kontakt med sin mor, men ikke hvorfor. Det var jeg som svarte at hun kunne komme, før han hadde anledning til å si nei. Jeg ønsker heller ikke til å forholde meg til henne, og det kan jeg også slippe. Det som plager meg er at barnet til samboer virket så veldig glad for at farmor var med, og det pleier hun ikke. Spørsmålet om hvordan jeg skal forholde meg til dette er like mye for min del som for barnets del. HI Anonymkode: a9246...653 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 18. mai 2024 #9 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva faen er det med folka her inne? Klarer dere ikke ha en voksen tanke, sette grenser og si fra selv? Sett flere tråder nå der voksne mennesker med ansvar for barn lurer på hvordan de skal håndtere situasjoner. Ærlig talt. Og så lurer jeg på om alle disse situasjonen kun er oppkonstruerte situasjoner og et resultat av livlig fantasi? Det er da faen ikke noe å lure på? Uforskammede personer inviteres ikke, eller de sendes på dør om man er så uheldig å få de i hus? Jeg finner det vanskelig å tro på denne historien. Du bor med mannen, kommer det som en overraskelse at hans mor er psykopat? Tenker at når man gidder i sitte å dikte opp eventyr på nett av «liksom hendelser» for å starte en diskusjon så burde man få seg en hobby. Tidligere var dette stedet et nyttig forum, nå er det fullt av uselvstendige individer, folk som ikke burde hatt ansvar for barn, eller lystløgnere uten nettverk som dikter opp fiktive problemstillinger for å «ha noe å gjøre». Er dette kanskje bare et resultat av at generasjon uselvstendig begynner å få barn? Skremmende om dette er fakta. Orker ikke en gang gi noe råd. Dette er bare sprøyt. Anonymkode: 523bd...242 Det bør jo ikke være en stor overraskelse at folk trakkaserer andre? Nå er det heller ikke så uvanlig at både svigerinner og svigermødre kan være ganske giftige, og det kan handle om at de føler posisjonen sin truet. Uten at det er noen unnskyldning, og ikke tror jeg akkurat at flertallet av dem holder på sånn heller. Men de fins så absolutt. Grunnen til at ikke alle "sier fra" er at man kan bli paralysert ved sånn trakkasering, og man klarer jo faktisk ikke ta innover seg og tenke rasjonelt i slike situasjoner. Deretter kan det handle om at man ikke kan gå ned på slike nivå at man "sier fra" på en måte som ville truffet slike personer. Da kan man miste integritet, og det handler om at man vil oppføre seg sånn at man kan stå inne for det. Hvis du går ut fra at dette er sant ( hvilket jeg ikke tviler på at det er ) så hvorda hadde du opptrådt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina Skrevet 18. mai 2024 #10 Del Skrevet 18. mai 2024 Hun ødelegger jo bare for seg selv, sønnen ser jo tydeligvis oppførselen hennes og begrenser kontakten. Svigermor tenker jo sikkert at det er svigerdatteren som er skyld i dette. Hun ser nok sikkert ikke som egen oppførsel. Tror mange kan kjenne seg igjen i dette om det da er mor/svigermor/svigerinne eller lignende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #11 Del Skrevet 18. mai 2024 For min egen del hadde jeg holdt meg helt nøytral. Ikke orket å være sur, eller glad. Helt i 0. Ikke gi det oppmerksomhet. Hun forandrer seg aldri. Jeg hadde holdt meg rolig og høflig jeg da. Ikke bruk tid på å irritere dere. Anonymkode: fcc58...b5c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #12 Del Skrevet 18. mai 2024 Du bør respektere at samboeren din ikke vil ha kontakt med henne og la være å invitere henne uten at han får vite det før etterpå. Han har nok gode grunner til å kutte kontakten, for slikt er ikke noe man tar lett på. Anonymkode: 615a1...2bc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #13 Del Skrevet 18. mai 2024 TL;DR (too long; didn’t read) det ble veldig mye detaljer om pølser og grillspyd osv så jeg falt av og orket ikke lese resten. Tips: lag et sammendrag, gjerne få hjelp av chat GPT, så du får med essensen. Da er det lettere å lese for oss andre og lettere å ikke bli borte i detaljene men få med seg essensen Anonymkode: e99b3...dd5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #14 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): TL;DR (too long; didn’t read) det ble veldig mye detaljer om pølser og grillspyd osv så jeg falt av og orket ikke lese resten. Tips: lag et sammendrag, gjerne få hjelp av chat GPT, så du får med essensen. Da er det lettere å lese for oss andre og lettere å ikke bli borte i detaljene men få med seg essensen Anonymkode: e99b3...dd5 Snakk for deg selv. Hi: Ha så lite kontakt som mulig, og når dere må ha kontakt så ikke svar henne på slike giftige utspill og beskyldninger. Overhør, bytt tema eller gå vekk fra samtalen. Anonymkode: c3b09...ead Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): TL;DR (too long; didn’t read) det ble veldig mye detaljer om pølser og grillspyd osv så jeg falt av og orket ikke lese resten. Tips: lag et sammendrag, gjerne få hjelp av chat GPT, så du får med essensen. Da er det lettere å lese for oss andre og lettere å ikke bli borte i detaljene men få med seg essensen Anonymkode: e99b3...dd5 Stakkars, har du virkelig så liten leseutholdenhet? Anonymkode: 3c245...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2024 #16 Del Skrevet 18. mai 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hva faen er det med folka her inne? Klarer dere ikke ha en voksen tanke, sette grenser og si fra selv? Sett flere tråder nå der voksne mennesker med ansvar for barn lurer på hvordan de skal håndtere situasjoner. Ærlig talt. Og så lurer jeg på om alle disse situasjonen kun er oppkonstruerte situasjoner og et resultat av livlig fantasi? Det er da faen ikke noe å lure på? Uforskammede personer inviteres ikke, eller de sendes på dør om man er så uheldig å få de i hus? Jeg finner det vanskelig å tro på denne historien. Du bor med mannen, kommer det som en overraskelse at hans mor er psykopat? Tenker at når man gidder i sitte å dikte opp eventyr på nett av «liksom hendelser» for å starte en diskusjon så burde man få seg en hobby. Tidligere var dette stedet et nyttig forum, nå er det fullt av uselvstendige individer, folk som ikke burde hatt ansvar for barn, eller lystløgnere uten nettverk som dikter opp fiktive problemstillinger for å «ha noe å gjøre». Er dette kanskje bare et resultat av at generasjon uselvstendig begynner å få barn? Skremmende om dette er fakta. Orker ikke en gang gi noe råd. Dette er bare sprøyt. Anonymkode: 523bd...242 Slutt å bann, det er helt unødvendig. Anonym bruker skrev (6 timer siden): TL;DR (too long; didn’t read) det ble veldig mye detaljer om pølser og grillspyd osv så jeg falt av og orket ikke lese resten. Tips: lag et sammendrag, gjerne få hjelp av chat GPT, så du får med essensen. Da er det lettere å lese for oss andre og lettere å ikke bli borte i detaljene men få med seg essensen Anonymkode: e99b3...dd5 Seriøst? Spesielt må jeg si. Du kan jo bare la være å svare. Anonymkode: 01c1b...56e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #17 Del Skrevet 19. mai 2024 Oi! Først, veldig hyggelig å se noen som er så oppmerksom, at du ser og føler med hans eks, tilbyr deg å gjøre dagen hennes litt lettere nå hun ikke er i form. Jeg skjønner hvorfor han valgte deg. Han har vokst opp med det her, godt gjort å sette ned foten. En snakker jo om røde flagg, det her er motsatt. Svigermoren er rødt flagg, mannen du har funnet er en nøytraliserer av røde flagg. Her tenker jeg du og din samboer kommer til å fikse livet helt fint uten svigerdragen du fikk med på kjøpet. Minst mulig kontakt er nok rette her. Anonymkode: a747d...e2b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #18 Del Skrevet 19. mai 2024 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg er ikke tafatt. Jeg vet at samboer ikke har hatt så mye kontakt med sin mor, men ikke hvorfor. Det var jeg som svarte at hun kunne komme, før han hadde anledning til å si nei. Jeg ønsker heller ikke til å forholde meg til henne, og det kan jeg også slippe. Det som plager meg er at barnet til samboer virket så veldig glad for at farmor var med, og det pleier hun ikke. Spørsmålet om hvordan jeg skal forholde meg til dette er like mye for min del som for barnets del. HI Anonymkode: a9246...653 Det er en erfaring, det er hva du skal ta det som. Du gjorde det i beste hensikt, så lærte du at det her er noe du må avklare med samboeren fremover, fordi valget hans om å ikke involvere henne kommer av en grunn. Men det kunne ikke du vite akkurat da, nå vet du. Anonymkode: a747d...e2b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #19 Del Skrevet 19. mai 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Oi! Først, veldig hyggelig å se noen som er så oppmerksom, at du ser og føler med hans eks, tilbyr deg å gjøre dagen hennes litt lettere nå hun ikke er i form. Jeg skjønner hvorfor han valgte deg. Han har vokst opp med det her, godt gjort å sette ned foten. En snakker jo om røde flagg, det her er motsatt. Svigermoren er rødt flagg, mannen du har funnet er en nøytraliserer av røde flagg. Her tenker jeg du og din samboer kommer til å fikse livet helt fint uten svigerdragen du fikk med på kjøpet. Minst mulig kontakt er nok rette her. Anonymkode: a747d...e2b Tusen takk for gode ord. For er det ikke store forskjellen om barnet kom til oss på fredagen, eller om det ville kommet i dag som det skulle. De har 50/50, men barnet løpet litt mellom begge foreldrene hele tiden siden de bor i nærheten av hverandre. Vi så dem på lang avstand, og det så ut som om hun hadde 40 i feber. Snakket litt om det, og det var en selvfølge for oss begge å tilby oss at samboer gikk i toget istedenfor henne, vi tok oss av barnet og hun gikk hjem og la seg. Ja, han står opp for sin mor, og jeg har fått en lærepenge. Er også litt som han sier når i ettertid. Hun klager mye på at hun er ensom og at han burde bruke mer tid på henne. Nå hadde hun muligheten til å vise hvorfor han skulle gjenoppta kontakten, men gjort ting bare verre så da får hun bare takke seg selv. HI Anonymkode: a9246...653 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2024 #20 Del Skrevet 19. mai 2024 Jeg hadde tatt henne hver gang hun klaget, sagt at det er uakseptabel oppførsel. Stefaren min var slik. Han klaget på alt hele tiden. Så en dag jeg hadde laget lasagne til dem, og han klaget på den, så tok jeg tallerkenen hans og kastet maten i søppelbøtten, og sa at hvis det ikke smaker så får han gå sulten. Så bad jeg ham å dra til helvete, og sa at om han ikke kan oppføre seg, så kommer han til å ende opp som en ensom gammel gubbe. Noe han også gjorde. Anonymkode: 908ca...e82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447666-hva-hadde-dere-tenktgjort-her-svigermor/#findComment-150099442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå